سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 روز چهارشنبه، 30 اسفند بود. روز سه شنبه (بیش از یک هفته قبل از پایان سال، در حالی که چهار روز کاری مدارس باقی مانده) به دانش‌آموزان مدرسه‌ای که پسرم در آن درس می‌خواند، می‌گویند هر کس می‌خواهد از فردا نیاید،‌ دفترچه نوروزی‌اش را تحویل بگیرد. (این اولین چراغ سبز)

بگذریم از این که وزیر اعلام کرده بود دفترچه نورزوی امسال توزیع نمی‌شود؛‌ که در بسیاری از استانها توزیع شد!

روز چهارشنبه دفترچه را بین همه توزیع می‌کنند و می‌گویند هرکس خواست، می‌تواند شنبه نیاید! (این دومین چراغ سبز!)

با این فضا، پسرم می‌خواست که شنبه عازم مدرسه نشود (و البته حق با او بود؛) اما او را راهی مدرسه کردم. شنبه هنگام برگشت، گفت: معلم کلاس و مدیر و راننده سرویس گفتند فردا و پس فردا نیایید! (نه تنها چراغ سبز؛ بلکه چراغ قرمز!)

دانشگاه‌ها که دانشجویان از نیمه اسفند، با غیبت، رأساً اقدام به آبستراکسیون و تعطیلی کلاسها می‌کنند. اوضاع ادارات هم بهتر از این وضع نیست؛ ده روز مانده به آخر سال،‌ غالب کارها را به سال بعد حواله می‌دهند و در اولین روز اداری، کارها را به بعد از سیزده ارجاع می‌دهند!

آن وقت من و سایر معلمان در مدرسه و همگان در جامعه، از زیادی تعطیلات انتقاد می‌کنیم و تعطیلات اندک برخی کشورها را به رخ می‌کشیم. و مجلسیان در پی اجرای طرحی می‌روند که تعطیلات مذهبی را کاهش دهند!

بگذریم؛ در ایام رسمی کار، درست کار کنیم؛ حذف تعطیلات پیشکش‌مان!


نوشته شده در  دوشنبه 92/1/19ساعت  11:18 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

سلام. با آرزوی سالی خوش برای همگان.

اولین یادداشت سال جدید پس از تعطیلات طولانی نوروزی را درباره "کلاه قرمزی" می‌نویسم.

عوامل مجموعه و مخصوصاً جناب مجری در چند برنامه به این موضوع پرداختند که چرا "جیغ و کف و هورا" به بچه‌ها یاد می‌دهند و چرا قصه‌هایی نوشته می‌شود که برای کودکان باورپذیر نیست.

تا اینجا حق با این مجموعه است؛ اما متأسفانه خود این مجموعه در اشتباه بزرگ‌تری افتاد.

اگر باید به تناسب سن مخاطب برنامه ساخت، برای چند در صد از کودکان، بازیگران سینما و مجموعه‌های تلویزیونی مانند خانم افشار یا طباطبایی و دیگران شناخته شده و حتی مهم هستند که در برنامه کودکانه "کلاه قرمزی" از آنها دعوت می‌شود و اتفاقا سردترین بخش برنامه می‌شود؟!

آقای مرجی! اگر باید به مخاطب توجه داشت که حق همین است و اگر باید با این لالایی همه بخوابند، چرا با این لالایی، خودتان خوابتان نبرد؟!

بله، شما هم متأسفانه جو زده شدید و به جایگاه برنامه لطمه جدی زدید. رتبه برنامه‌ "کلاه قرمزی" در مجموعه‌های تلویزیونی امسال هم گواهی بر این ادعاست. لابد در سال آینده باید منتظر ورزشکاران و مخصوصاً فوتبالیست‌ها باشیم. ادامه طبیعی جوزدگی امسال،‌ همین خواهد بود.


نوشته شده در  یکشنبه 92/1/18ساعت  10:52 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]