سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدون هر گونه شرحی!


نوشته شده در  سه شنبه 93/2/30ساعت  6:55 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

در این که بر اساس قانون باید هر تجمعی بر اساس مجوز قانونی باشد، تردیدی نیست؛ تجمع میدان فاطمی هم مشمول همین قانون است.

اما جالب است کسانی که همچنان از شورش‌های خیابانی فتنه 88 حمایت می‌کنند و حاضر به ذره‌ای تردید در آن نیستند، در اعتراض به غیرقانونی بودن این تجمع، قلمفرسایی می‌نمایند!!!!!!!!

عجب رویی دارند و عجب یک بام و دوهوایی؛ برق از سر هر منصفی می‌پرد!


نوشته شده در  جمعه 93/2/19ساعت  12:43 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

شکی نیست که مهم‌ترین پاشنه آشیل دولت اصلاحات، مباحث فرهنگی بود؛ و الا در حوزه اقتصاد، به نظر شخصی‌ام کارنامه موفق‌تری نسبت به دولت بعدی داشت. اما ...

اما سؤال این یادداشت آن است که آیا شاهد ورود و اوج زودهنگام همان پاشنه آشیل در دولت اعتدال هم هستیم یا نه؟! شواهد و اخباری که جسته و گریخته به گوش می‌رسد، خبرهای خوبی نیست.

یک نمونه آن را در ادامه در لینک پیوست مطالعه فرمایید. نمونه‌های این چنینی در چند ماه اخیر زیاد شنیده شده که به اقتضای شرایط و پس از تحقیق بیشتر درباره درستی آنها، مواردی را ان شاء الله در آینده خواهم آورد.

فعلاً (لینک پیوست) را مطالعه فرمایید. البته قضیه چنان شفاف است که جای تکذیب احتمالی را هم باقی نگذاشته است!


نوشته شده در  سه شنبه 93/2/16ساعت  9:37 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

از شانسم این چند روز هر وقت بعد از کلاس، سوار ماشین شدم،‌ زنگ ساعت نه صبح و اخبار رادیو قرآن بود. و البته چهلمین روز شهادت شهید امر به معروف و نهی از منکر،‌ شهید خلیلی.

در این چند روز در همه بخش‌های خبری این رادیو، مراسم مختلف چهلمین این شهید پوشش داده شد و البته در پایان هر بخشی اضافه شد که این شهید در مواجهه با منکری قیام کرده و توسط اهل منکر با ضربه چاقو مجروح شده و در نهایت پس از تحمل رنجی چند ساله، به شهادت رسیده.

نکته اصلی اینجاست که هدف تهیه‌کنندگان خبر تکریم شهید امر به معروف است، اما تکرار چندین و چند باره علت شهادت،‌ شاید بیش از این که تکریمی برای شهید باشد، این پیام ضمنی را در بردارد که عاقبت امر به معروف و نهی از منکر در ایران همین است؛ بقیه خود دانند که امر به معروف کنند یا نکنند!!!!!!!

یعنی کارکرد پوشش غیرحرفه‌ای مراسم چهلم شهید، بیش از این که تکریم شهید و ترویج امر به معروف و نهی از منکر باشد، تهدیدی برای عاقبت سایر آمرین به معروف و ناهین از منکر است.

شاید هم (و امیدوارم) در این تحلیل، اشتباه کرده باشم.


نوشته شده در  سه شنبه 93/2/16ساعت  3:48 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

نمی‌دانم این سخنان هم به زودی تکذیب می‌شود یا نه، اما به خلاف یادداشت قبلی که آرزوی تکذیب کردم، در این یادداشت آرزو دارم این سخنان تکذیب نشود. (لینک منبع)

به گزارش جهان، سید محمد خاتمی در جمع برخی از اصلاح‌طلبان افزود: موسوی هم اشتباه کرد که آمد و کسانی که پرچم‌های امام حسین(ع) را روز عاشورا آتش زدند و عکس امام را پاره کردند، مردمی خداجو معرفی کرد.

ما نباید سکوت می‌کردیم. ما و موسوی باید اعلام موضع می‌کردیم. خیلی از این‌ها بهایی و منافق بودند و از فضا سوءاستفاده کردند و دنبال اهداف خودشان بودند. جامعه ایران نمی‌پذیرد که یک عده خداجو! بیایند و به امام حسین(ع) توهین کنند. مگر منافق خداجوست؟ همه اشتباه کردیم. مجمع روحانیون هم اشتباه کرد که در این زمینه سکوت کرد.


نوشته شده در  یکشنبه 93/2/7ساعت  1:24 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

چند روز است در اخبار صدا و سیما نرخ بنزین در برخی کشورها را شرح می‌دهند. توجه دارید که دولت فعلی،‌ دولت قبل، دولت قبل‌تر، همواره نرخ برخی کالا و خدمات در سایر کشورها را به رخ مردم می‌کشیدند و می‌کشند و منت می‌گذاشتند و می‌گذارند!

خودشان هم می‌دانند،‌ اما تأکید می‌شود حقوق و درآمد را هم همین‌طوری مقایسه فرمایید! قیمت خودرو و میزان مصرف خودروهایمان و خودروهایشان را هم مقایسه فرمایید!!!

نمی‌دانم این تغافل کور و دنباله‌دار چه وقت به پایان می‌رسد، اما می‌دانم که راست گفته‌اند که وقتی یک طرفه قاضی می‌روی، راضی هم برمی‌گردی!


نوشته شده در  پنج شنبه 93/2/4ساعت  1:0 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

ورود مجلس به جشن کذایی نشان داد که این جشن و هزینه های گزاف آن رگه هایی از واقعیت دارد. اما, طرفداران اعتدال کجا هستند تا نظرشان را درباره جشن میلیونی از کیسه بیت المال و احیاناً از محل صرفه جویی منصرفین از یارانه, بیان فرمایند و وجه اعتدالی آن را بیان کنند. (خوب شد انصراف ندادیم؛ و الا حرص بیشتری می خوردیم!!!!!!!!!!)

کاش همه به جای ادعای اعتدال, در عمل عدالت محور و اعتدال گرا بودیم!!!! نه این که چون دولت مطلوب و محبوب ما, کاری کرده, هر چه باشد, خوب بدانیم و سکوت پیشه کنیم!!!!!!!!


نوشته شده در  سه شنبه 93/2/2ساعت  12:40 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

پیام بسیار کوتاه جشنی با اهدای سکه به حاضران، هر که باشند، آن است که از یارانه انصراف دهید تا هزینه هدیه سکه به پول‌دارها در جشنی به نام حضرت زهرا سلام الله علیها و دقیقا بر خلاف مشی حضرت زهراء سلام الله علیها هزینه شود! باز هم امیدوارم این جشن و این هدایا، به زودی همه‌اش تکذیب شود.

امیرمؤمنان عثمان بن حنیف را مذمت می‌کند که به عنوان حاکم منصوب از جانب حضرت، چرا در مجلسی شرکت کرده که اغنیاء دعوت بودند و فقرا راه نداشتند؛ (و ما ظننک انک تجیب الی طعام قوم، عائلهم مجفو. و غنیهم مدعو) (نامه 45 نهج‌البلاغه) اما این حضرات، روی عثمان بن حنیف را سفید کردند؛‌ نه تنها شرکت، بلکه خودشان بنیانگذار این چنین مجالسی می‌شوند؛

وای بر ما، با این عملکرد در عین ادعای دوستی و پیروی از امیرمؤمنان امام علی علیه السلام.

وای بر ما، با این رفتار با بیت المال در عین ادعای الگو بودن حضرت زهرا سلام الله علیها برای‌مان!


نوشته شده در  دوشنبه 93/2/1ساعت  1:3 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]