سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در شهر اردکان، زباله ها در طول روز جمع اوری می شود؛ در حالی که در بیشتر شهرها، زمان جمع آوری زباله، از ساعت هفت یا هشت شب تا حوالی روشن شدن هواست!
چرا در اردکان این برنامه اجرا نمی شود؟!
صبحها، همان زمان با شروع روز، اولین چیزی که با آن مواجه می شویم، منظره بی ریخت و کریه انباشت زباله در سطح شهر، در کوچه و خیابانهاست؛ انباشت زباله کناردرب منازل را مقایسه کنید با سنت قدیمی آب و جارو کردن ورودی منازل در آغاز صبح!!!
ترافیک حاصل از توقفهای مکرر ماشین حمل زباله، در خیابانهای باریک یا مسیرهای پرترافیک سرویس مدارس هم مشکلی از مشکلات جمع آوری زباله در طول روز است.
و مخصوصاً وجود حجم زیادی از زباله، در مسیر و کوچه های منتهی به مدارس، صبح و همزمان با ورود دانش آموزان به مدرسه، بسیار ناخوشایند است؛ در این موضوع، علاوه بر مسأله ترافیک و خطرات حرکت ماشین زباله در مسیر تردد دانش آموزان، و علاوه بر آسیبهای بهداشتی، به آسیبهای روانی این مسأله نیز باید توجه داشت.
در نهایت، پیشنهاد می شود پیمانکار جمع آوری زباله، موظف به تغییر ساعت جمع کردن زباله در سطح شهر شود؛ یا این که در قرارداد سال بعدی، این شرط در متن قرارداد گنجانده شود که ساعت جمع آوری از اواخر شب تا آغاز صبح باشد!
البته اگر این جا هم پای نورچشمی ها و منافع آنها در میان نباشد؛ و اگر هست، عرض خاصی نیست!
( تریبون @poorroostaee )


نوشته شده در  یکشنبه 96/9/5ساعت  12:44 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

شورای پنجم، با ادعای تغییر و در پی نارضایتی بخش عمده ای از مردم، از عملکرد شهردار سابق شکل گرفت.
اکنون سه ماه از آغاز کار شورای پنجم گذشته است، و همچنان شهرداری با سرپرست اداره می شود؛ تا اینجا هم مشکلی نیست؛ چرا که تأیید نشدن شهرداران منتخب شورا (و احتمالاً به خاطر زد و بندهای سیاسی)، نباید به پای عملکرد شورا نوشته شود!
اما بدون تردید انتخاب شخص و نیز عملکرد سرپرست شهرداری اردکان به پای شورا نوشته می شود و در ضعف نظارت بر سرپرست، هیچ عذری از شورا قابل پذیرش نیست!
در این مدت، گزارشهای مختلفی از عملکرد سرپرست شهرداری به نگارنده رسیده؛ که با فرض کوتاه بودن مدت سرپرستی، از نوشتن درباره آن اجتناب شد؛ علاوه بر این که به نظر می رسید شورای پنجم در آغاز راه، نیازمند فضای آرامی برای شروع کار است.
اما با توجه به روال موجود که بر اساس آن، معلوم نیست شهردار اردکان چه زمانی منصوب خواهد شد، مواردی به تناوب در آینده نزدیک در خصوص عملکرد سرپرست شهرداری اردکان، درج خواهد شد.
و به عنوان مثال:
در دوران سرپرست فعلی، طبق خلاصه معامله 3710 مورخ 25/8/96 دفترخانه 109 اردکان شهرداری اردکان، ملکی با پلاک فرعی 1 از پلاک 192را خریداری کرده است؛ در حالی که بر اساس شنیده ها، شورای شهر، با درخواست خرید این ملک موافقت نکرده است!
هزینه این تملک ظاهراً 52 میلیون تومان بوده است که ظاهراً تاکنون پرداخت نشده است!
اما سوالات:
 آیا خرید ملک بدون مجوز شورا صحت دارد؟ یا این که شورا با خرید آن موافقت کرده بوده است؟
اگر شورا رسماً با خرید این ملک مخالفت کرده، سرپرست، با چه مجوزی دستور خرید صادر کرده است؟
اگر این تملک، غیرقانونی است، آیا هزینه 52 میلیونی آن پرداخت نخواهد شد؟ یا سرپرست محترم از جیب شخصی می پردازند و یا این که اصل کار خرید، غیرقانونی بوده، پرداخت هزینه آن هم به صورت غیرقانونی انجام خواهد شد؟!
نگارنده آماده درج هر توضیحی از جانب سرپرست شهرداری یا اعضای شورا و ریاست و سخنگوی محترم شوراست.
 و نگارنده امیدوار است که در به همان پاشنه سابق، نچرخد!


نوشته شده در  پنج شنبه 96/9/2ساعت  10:21 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]