سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طبق قرارداد ژنو، جاسوسان امریکا در قالب هیأت بازدید آژانس از آب سنگین اراک بازدید کردند و به زودی در پارچین خواهند بود. ما عجله داریم که اورانیوم‌های 20 درصد را هم زودتر، تبدیل کنیم؛ سانترفیوژها هم که خالی می‌گردند.

خب با این وجود، امریکایی‌ها به همه آنچه می‌خواستند در ماه اول می‌رسند؛ اما تاکنون چه چیزی به ایران داده‌اند؟ هیچ!

و اگر از امروز یا دو هفته دیگر تحریم جدیدی وضع کنند، ایران دیگر توافق را معتبر نمی‌داند! و به سر خط قبلی خواهد رسید؛ اما با یک تفاوت مهم؛

با این تفاوت فاحش که برگ‌های برنده زیادی را از دست داده و قدرت چانه‌زنی خود را کاهش داده، بدون این که امتیازی به دست آورده باشد؛ این می‌شود همان جریان تعلیق که حدود دو سال به طول کشید؛ آنها خیلی چیزها به دست آوردند و ما فقط تجربه کافی اندوختیم؛

اما ظاهرا دریغ که از این تجربه به اندازه کافی درس و بهره نگرفتیم. ان شاء الله این‌هایی که نوشتم، نشود.


نوشته شده در  چهارشنبه 92/9/20ساعت  3:19 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

افرادی برای خدمت سر و دست و پا شکستند و امروز و این روزها، یکی با عمل نمایندگان به وظیفه قانونی سؤال از وزیران، به انتقاد از نمایندگان مجلس می‌پردازد و تهدید به استعفا می‌کند.

شیخ الوزرای کابینه قبلاً تهدید به استعفا کرده بود؛ رئیس دانشگاهی یا دانشگاه‌هایی در اعتراض به فرم و بازی بازرسی وزارتخانه علوم استعفا می‌دهد.

و اکنون گروه گروه نمایندگان در اعتراض به لایحه بودجه استعفا می‌دهند.

چه عرض کنم؟! استعفا، دلیل بر شجاعت است یا دلیل بر ضعف منطق؟ استعفا را دلیل وارستگی و دل نبستن به مقامات دنیوی بدانیم یا این همه تلاش برای رسیدن به پست‌ها را ندیده بگیریم و خودمان را به (عرض می‌خواهم) نادانی بزنیم؟!

ما که نفهمیدیم معنای اوج اخیر استعفاها چیست؟!


نوشته شده در  سه شنبه 92/9/19ساعت  9:49 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

قضیه مسی که گفتن ندارد؛ جایی که از مثل خبرهای ساده‌ای مثل خبری که در لینک آمده نمی‌گذریم (لینک)، کل کل با مسی که جای خود دارد!!!

حتماً با حوصله، کامنت‌های خبری که در لینک آمده بخوانید و از این همه حاضر جوابی لذت ببرید!!!

توصیه می‌کنم به این پیشنهاد عمل کنید؛ مطمئن باشید ضرر نمی‌کنید!


نوشته شده در  دوشنبه 92/9/18ساعت  11:21 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

دو تصویر زیر یکی مربوط به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب در تاریخ (1392/09/14) و دیگری مربوط یه دیدار نلسون ماندلا رئیس جمهور سابق آفریقاى جنوبى با رهبر انقلاب در تاریخ (1378/07/25) می باشد که تنها تغییر در مبلمان دفتر رهبر معظم انقلاب رنگ شدن و عوض کردن روکش مبل و تعویض پرده است.

به شدت قابل توجه کسانی که لازمه پست گرفتن را تغییر میلیونی و میلیاردی دکوراسیون می‌دانند!


نوشته شده در  یکشنبه 92/9/17ساعت  3:18 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

اخیراً در برخی مراکز قم (بیشتر در مراکز درمانی و داروخانه‌ها دیدم) تابلوهایی نسبت شده است که در آن نسبت به توهین به مأموران دولتی اخطار داده شده و جریمه‌های مختلف این توهین را تشریح کرده است. این اخطارها بیشتر نوعی تهدید و البته خودش حاوی نوعی دعوت به تسلیم و عدم اعتراض از روند موجود است!

در داروخانه‌ای این تابلو را دیدم و از آن جا که با متصدیان آن داروخانه سلام و علیکی داشتم، با اشاره به تابلو اخطارها، به آنها عرض کردم: حال اگر مأمور دولت به مردم توهین کرد، طبق قانون، مجازاتش چیست؟! و اصلاً مجازاتی برایش دیده شده است؟!

نگاهی به هم کردند و سکوت! چند نفری از مشتریان محترم هم به من گفتند: "أحسنت حاج آقا" و همگی خندیدیم! اما پاسخ این سؤال محترمانه، پیدا نشد.  نمی‌دانم باید از چه کسی بپرسم! اگر می‌دانید، مشتاق شنیدن هستم.

تردیدی نیست که تکالیف و اختیارات و حقوق باید متوازن دیده شود؛‌ حتی در اطلاع‌رسانی هم سفیدنمایی مطلق و هم سیاه‌نمایی مطلق، خارج از اعتدال و منطق است. هم باید مجازات توهین به مأمور را گفت و هم مجازات توهین مأمور به مردم.


نوشته شده در  شنبه 92/9/16ساعت  12:8 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

خبری از حواشی سفر آقای ظریف به قم که جز "أحسنت" حاشیه دیگری برایش ندارم. (لینک خبر)


نوشته شده در  سه شنبه 92/9/12ساعت  1:3 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

شکی نیست که مؤلفه‌های آماری و بازه زمانی آمارها، دست عوامفریبان را باز می‌کند. این اصل، کم و بیش در همه دولتهای پیشین استفاده شده و امیدواریم در دولت راستگویان، استفاده نشود.

خلاصه زیر، خواندنی است: گزارش نماگرهای بانک مرکزی حاکی است: مجموع بدهی ها و تعهدات خارجی (قطعی و احتمالی) در پایان سه ماهه اول سال 1384 به 40 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید که مجموع این بدهی ها و تعهدات برای دولت نهم به ارث گذاشته شد. مجموع بدهی های قطعی دولت هشتم هنگام تحویل به دولت نهم نیز بیش از 16.1 میلیارد دلار بوده است.

بر اساس گزارش های رسمی بانک مرکزی، طی هشت ساله دولت های نهم و دهم بخش قابل توجهی از این بدهی ها و تعهدات خارجی قطعی و احتمالی بازپرداخت شد و مجموع بدهی ها و تعهدات خارجی (قطعی و احتمالی) در پایان سال 91 به 15.9 میلیارد دلار کاهش یافت که حاکی از بازپرداخت بیش از 24 میلیارد دلار بدهی خارجی به ارث گذاشته شده از دولت هشتم طی 8 سال گذشته است. بدهی خارجی قطعی دولت دهم در پایان سال 91 نیز 7.6 میلیارد دلار بوده است.

لطفاً مشروح خبر را در  لینک حاضر با دقت بخوانید. (لینک)

و البته گرچه هیچ‌گاه میانه خوبی با آقای جوانفکر نداشتم، اما نکات خوبی در نقد گزارش صد روزه نوشتند. (لینک)


نوشته شده در  سه شنبه 92/9/12ساعت  11:59 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

راستگویی به سبک جدید! : وزیر اقتصاد «خزانه خالی» را رسماً تکذیب کرد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس «خزانه خالی» را رسماً تکذیب کرد و گفت:
هنگام تحویل دولت خزانه 1280 میلیارد تومان پول داشت که با توجه به شرایط کشور این عدد نسبت به ماه‌های سابق و کنونی تغییر محسوسی نداشت. (لینک مشروح خبر)

نوشته شده در  دوشنبه 92/9/11ساعت  11:20 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

نماینده‌ای با این همه هزینه برای برگزاری انتخابات، و این همه ادعای خدمت برای خلق الله، وقتی به او پیشنهاد سفارت ایران در روسیه می‌شود، از نمایندگی استعفا می‌دهد و خدمت خلق را کنار می‌گذارد تا به خدمت دولت ایران در روسیه بپردازد! (موضوع یادداشت، نماینده نهاوند است؛ که از امروز نماینده سابق نهاوند خواهد بود)! 

و تأسف این که نمایندگان هم با استعفای وی موافقت می‌کنند! و این یعنی آن قدر قحط الرجال است که جز او از هیچ کسی دیگر چنین نقشی بر نمی‌آید! و این یعنی جایگاه مجلس که به عنوان عصاره فضایل ملت است،‌ به اندازه ساختمان سفارت ایران در روسیه برای این آقا ارزش ندارد! این فکر، فقط لایق سفارت است نه وکالت!

این آقای نسبتاً محترم، بیت المال هزینه شده برای برگزاری انتخابات را چه پاسخ خواهد گفت؟! با چه رویی با مردمی مواجه می‌شود که با خاطر عشق جهانگردی ایشان، نزدیک به دو سال نماینده‌ای در مجلس نخواهند داشت؟!

نتیجه این که گاهی این همه یقه دریدن برای خدمت خلق، ادعایی بیش نیست!


نوشته شده در  یکشنبه 92/9/10ساعت  1:43 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

"هدف، وسیله را توجیه می‌کند" این جمله معروف، نمای مختصر و نسبتاً کاملی از اصول سیاست در اندیشه ماکیاول است. اندیشمندی که به خاطر این نظریه، بیش از آن که معروف باشد، مذموم است.

جالب و البته تأسف‌بار این که اندیشه ماکیاولیسم در کتاب درسی به دانش‌آموزان این مملکت تعلیم داده می‌شود.

شاید باور نکنید، اما جمله‌ای که در ادامه می‌نویسم، عین جمله کتاب دین و زندگی دوره پیش‌دانشگاهی، درس مشترک کلیه رشته‌هاست؛ چاپ 1392:

"حسن فاعلی به طور طبیعی حسن فعلی را به دنبال می‌آورد". (دین و زندگی، ص 33، سطر 18)

فارسی این جمله آن است که اگر هدف شما خوب و مقدس باشد، حتماً کار شما هر شکلی داشته باشد، خوب است!!!!!! و مگر ماکیاولیسم حرفی غیر از این دارد؟!

بله، یک قطار اسم پرطمطراق دکتر و حجة الاسلام به عنوان شورای برنامه‌ریزی، و نام دو نفر دکترای حوزه و دانشگاه به عنوان مؤلف، نتیجه‌اش آموزش این تفکر انحرافی به عنوان مبنای اندیشه ماکیاولیسم مذهبی در کتاب درسی است.

و بیچاره دانش‌آموزانی که باید با نهایت دقت این جمله را هضم کنند تا در کنکور تستش را هم دقیقاً به صورت اشتباه پاسخ دهند تا نمره مثبت بگیرند!

و البته من نیز الان مشغول طراحی تست برای همین گروه مخاطب هستم تا در تثبیت این آموزه ناروا، سهم خود را ایفا کنم!!!!!


نوشته شده در  یکشنبه 92/9/10ساعت  12:11 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]