سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داد همه از برنامه "خنده بازار" در آمد. گفتند که مسخره نکنید؛ از آداب اسلامی به دور است. به گوش صدا و سیمایی‌ها نرفت. تا مجموعه خنده بازار بالاخره تمام شد. دیشب (یکشنبه 7 / 8 / 1391) پس از اخبار ساعت 19، در بخش مجله خبری، گزارشی پخش شد که مسخره کردن دیگران را مذمت می‌کرد. جالب آن که محور بحث هم همان هنرمندی (اگر بشود اسم مسخره کردن را هنر گذاشت!) بود که در مجموعه خنده بازار نقش اصلی داشت! و البته بارها تصویر و چند تکه از برنامه‌های او در این گزارش خبری پخش شد!

آقایان متولی صدا و سیما! آیا تا وقتی که آن فرد برای شما برنامه می‌ساخت و مسخره می‌کرد، ایراد نداشت و اکنون که در محافل خصوصی با مسخره کردن تجارت می‌کند اشکال دارد؟!

آیا آن وقت، چون شما بانی تهیه برنامه بودیدو پول داده بودید، اشکال نداشت و اکنون که شما بانی تهیه برنامه نیستید و سودش به جیب کسی دیگر می‌رود، اشکال دارد؟!

در ضمن، آیا توجه دارید که همین کار شما هم خلاف است؟! اگر جرم قانونی مرتکب شده، تا قبل از اثبات جرم، حق ندارید فرد را به آن متهم کنید! اگر هم جرم و رذیله اخلاقی است، چرا بدون ذکر نام و پخش صدا و تصویر خلافکار، امر به معروف و نهی از منکر نکردید؟! در واقع کار شما هم جرم اخلاقی است و البته رذیله آن از کارآن آقا بیشتر است!

 در ضمن حتماً توجه دارید که رپرتاژ آگهی خوبی برای کار این آقا پخش شد؟! یعنی ای خلایقی که تا حالا نمی‌دانستید ایشان برنامه خصوصی هم اجرا می‌کند، از این به بعد بدانید که چنین اجرایی دارد؛ فقط جرأت نکردند شماره تماس وی را اعلام کنند!

واقعاً این صدا و سیمایی‌ها بعضی وقتها چه رویی دارند؟! جل الخالق!


نوشته شده در  دوشنبه 91/8/8ساعت  9:46 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

نمی‌دانم چه کسی پوست خربزه ورزشی زیر پای جناب رویانیان انداخت؛ اما و البته، نمی‌توان نقش خود ایشان را در قبول این مسئولیت انکار کرد. در واقع، برخی دوستان ایشان (بخوانید دوستان نادان ایشان) و غفلت خود ایشان دست به دست هم داد که هر چه ذره ذره آبرویی در طول سی و چند سال گذشته در عرصه‌های ارزشی جمع کرده، به پای بوته خارآگین فوتبال ضد ارزشی بریزد که البته در شوره‌زاری روییده است!

نمی‌دانم کری‌خوانی‌های فوتبالی‌ها (بخوانید عربده‌کشی مدرن!) را دیده‌اید یا نه؟! با نهایت تأسف جناب رویانیان نزدیکی‌های نفر اول صف است! هر وقت ایشان و مصاحبه‌های فوتبالی‌اش را می‌بینم، جز اندوه حاصلی برایم ندارد. نیرویی که می‌توانست وکیل و وزیر خوبی باشد یا حتی نماینده‌ای در شأن شورای اسلامی شهرهای بزرگ، چنان خود را اسیر فوتبال آلوده کرده است که حالا حالاها راه برون رفتی نمی‌توان تصور کرد. واقعاً حیف! جناب رویانیان به خودتان رحم کنید! خواهش می‌کنم. ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است.

 


نوشته شده در  یکشنبه 91/8/7ساعت  10:2 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

پیشنهاد می‌کنم روزی در هنگام عبور از جایی که تردد جمعیت زیاد است، توجه‌تان را به کفش و جوراب رهگذران متمرکز کنید.

ظاهراً این نتیجه به دست می‌آید که بیش از 99 درصد مردها، جوراب به پا دارند و البته همه آنها جوراب ضخیم است! و بیش از هشتاد درصد آنها کفش کاملاً پوشیده را انتخاب کرده‌اند. همچنین بلندی پای شلوار بیش از نود درصد مردها به گونه‌ای است که کاملا روی پا آنها را پوشانده است. و خلاصه آنکه، اگر شما بخواهید مثلا انگشتان پای مردی را به صورت اتفاقی در خیابانی در حال تردد ببینید، احتمالش نزدیک صفر است!

اما همین موضوع را درباره خانمها بررسی کنید! درصد قابل توجهی از آنها، جوراب نمی‌پوشند! همچنین به خلاف مردها که همگی (به استثنای موارد نادر) جوراب ضخیم می‌پوشند، در میان زنها افراد زیادی را می‌بینند که جوراب کاملاً نازکی پوشیده‌اند! درصد قابل توجهی از خانمها کفشی می‌پوشند که کاملاً پوشیده نیست! همچنین پای شلوار بسیاری از خانمها، حتی به قوزک پا هم نرسیده، چه اینکه بخواهد روی کفش افتاده و پا را پوشانده باشد! نتیجه اینکه احتمال دیدن انگشتان پای زنان در خیابان، بسیار بالاست!

حال به این نکته توجه فرمایید که بر خلاف آنچه در عمل اتفاق افتاده، پوشاندن کامل پا در احکام شرعی اسلام، برای زنان واجب است و برای مردان نه واجب و نه مستحب است! نیز به این مسأله توجه فرمایید که اگر پوشاندن پا برای مردان هم واجب بود، یا اگر چنین وجوبی در مورد زنان وجود نداشت، آیا باز هم به همین آمار می‌رسید؟! در واقع به نظر می‌رسد، تعمد و سرکشی نسبت به حکم اسلام، کاملاً اتفاقی در حال شکل گرفتن است! یعنی مصداق جمله (الناس حریص علی ما منع؛ مردم به چیزهایی که ممنوع شود، مشتاق‌ترند) هستیم! شاید هم درصد بسیاری از رهگذران پیرو دینی غیر از اسلام باشند و شاید هم، بسیاری از خانمها از حکم شرعی پوشش واجب در اسلام اطلاع ندارند!

و البته این بررسی نتیجه آن است که پوشش سر و گردن بسیاری از خانمها به گونه‌ای است که نمی‌توان سر را بالا گرفت و در کوچه و خیابان راه رفت؛ سر به پایین انداختن هم که محذور دارد؛ پس درود بر عصای سفید!


نوشته شده در  شنبه 91/8/6ساعت  4:3 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

روز چهارشنبه در کنار یک زمین زراعی با کشاورز - دامدار محترمی گفتگوی مفصلی داشتم؛ در حالی که مشغول آبیاری زمینی بود که تازه بذر گندم پاشیده بود و البته من هم بیل به دست گاهی در هدایت آب و بستن راه‌های گریزش، نقش کوچکی ایفا می‌کردم.

به طور طبیعی صحبت از اقتصاد و گرانی و کشاورزی و دامداری بود. چند نکته مهم در صحبتهایش بود که جالب توجه بود. یکی آن که می‌گفت هر سال در فصل خرید گندم، اخبار بارها اعلام می‌کرد که خرید گندم از کشاورزان از چند میلیون تن گذشت؛ اما امسال چرا بارها و بارها این خبر اعلام نمی‌شود؟! چون کمتر کشاورزی حاضر شده گندم به سیلو (مراکز دولتی خرید گندم) بفروشد! و البته خودش هم به خلاف هر سال، گندمی به دولت نفروخته بود و انبار کرده بود برای خوراک دام! (و البته حق با او بود؛ ظاهرا خرید گندم در مراکز دولتی به یک سوم سال قبل هم نرسیده است).

حق هم داشت؛ چون می‌گفت گندم را دولت 405  تومان می‌خرد و جو در بازار 750 تومان است. قدیمها کسی که فقیر بود، به جای نان گندم، نان جو می‌خورد و الان قیمت جو، تقریبا دوبرابر گندم است؛ یعنی امروزه با این روال، فقیران باید نان گندم بخورند چون نان جو، گران‌تر تمام می‌شود. 

می‌گفت قیمت دولتی گندم، نشان می‌دهد که دولت قیمت بی‌ربطی برای خرید گندم مشخص کرده است. یعنی امسال محصول گندم به جای نان انسان، خوراک دام می‌شود و سال آینده، گندم کمتری کشت می‌شود یا محصول کمتری به دولت فروخته خواهد شد.

حرفها همه منطقی به نظر می‌رسید. و البته نشان از خطای بنیادین دولت در تعیین قیمت محصولی استراتژیک! . البته تحلیل دیگری هم درباره سوبسید دولت به کشاورزان خارجی داشت (!) که در یادداشت دیگری خواهم نوشت.


نوشته شده در  پنج شنبه 91/8/4ساعت  10:10 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

بعضی از سیاستمداران و فعالان اجتماعی فکر می‌کنند هر چه روحیه جنگندگی بالاتری داشته باشند، ماندگارتر می‌شوند! به تعبیر دیگر، برخی بر این خیال باطل هستند که هر چه بیشتر بر چهره‌ها ناخن بکشند، معروفیت و محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند؛ البته معروفیت شاید بیابند، اما هر معروفیتی، نشانه محبوبیت نیست!

بدون شک، اگر هدف اصلی، پیشبرد امور و رفع مشکلات مردم باشد، می‌توان بدون هیاهو و جنجال هم کار کرد و هم آسان‌تر به نتیجه رسید؛ قطعاً اگر طرف دوم هم مثل طرف اول باشد، نتیجه‌اش چیزی جز لجاجت طرفین نمی‌شود و در نهایت، حاصلی جز سنگ‌اندازی در مسیر خدمت به مردم نخواهد بود.

در فرهنگ اسلام، هم بر اساس آیات قرآن و هم بر اساس روایات متعدد، رکن موفقیت در عمل، اخلاص است و بدون تردید، اخلاص را با هیاهو و غوغاسالاری میانه‌ای نیست.

متأسفانه، سیاست در کشور ما و در میان بسیاری از سیاستمداران، هر روز بیش از روز قبل، با این اصل بنیادین اسلامی فاصله می‌گیرد. و البته همه هم خود را حق به جانب می‌دانند. پس لابد و العیاذ بالله، در بیست و پنج سال سکوت امیرمؤمنان علی علیه السلام، حضرت حقی برای خود قائل نبودند که سکوت کردند؟! آنچه نوشتم، بر اساس توجه به برخی وقایع اخیر بود؛ همین اشاره کافی است.


نوشته شده در  سه شنبه 91/8/2ساعت  11:10 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]