سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از موضوعاتی که در خصوص غیربومی بودن فرماندار قابل توجه است آن که، آیا جناب فرماندار با ویژگی غیربومی بودن، گزینه اول و مطلوب و ایده آل بوده یا گزینه ای است که جناب استاندار و همه کاره های شهر، از سر ناچاری به آن رضایت داده اند؟!

اگر کسی از حواشی قضیه انتخاب فرماندار و تحولات پشت پرده خبر نداشته باشد، و فقط اخبار و تبلیغات و فضاسازی بخشی فعالان رسانه ای اصلاح طلب شهر را ببیند، شاید چنین بپندارد که جناب فرماندار غیربومی فعلی، تنها گزینه ای بوده که بر او تمرکز داشتند و اکنون باید ممنون بود که قبول کرده فرماندار اردکان شود!

اما واقعیت، چیز دیگری است!

پس از آن که انتخابات تمام شد و نتایج اعلام شد، تاریخ مصرف آقای اسماعیلی به پایان رسید (دلیلش بماند برای یادداشتی مستقل). شاید از همان روزها، رایزنی با گزینه های مختلف هم شروع شده بود!

حداقل شخص نگارنده، با همه کم اطلاعی اش از حوادث پشت پرده سیاسی اردکان، چندین نفر را میشناسم که با اطلاع موثق، به آنها منصب فرمانداری اردکان پیشنهاد شده بود!

اعتراف میکنم که با وجود اختلاف نظر سیاسی، و بر خلاف نظرم در مورد فرماندار سابق، غالب این افراد در حد و قواره ای بودند که قبای فرمانداری برایشان گشاد نباشد!

اما، هیچ کدام از این افراد، در اوضاع فعلی سیاسی شهرستان و کشور، نپذیرفتند که در این سمت فعالیت کنند! (چرایی عدم قبول این منصب از جانب نخبگان اصلاح طلب بومی، بماند برای فرصتی دیگر)!

و این گونه شد که اولاً در فضای موجود، گزینه فرمانداری در حد آقای اسماعیلی مطلقاً مورد نیاز و مقبول نبود؛ و گرنه در تراز فرماندار سابق، لیستی هزار نفره و همه آماده به خدمت، می شد تهیه کرد!

و ثانیاً هیچ یک از نخبگان با تجربه مدیریتی اصلاح طلب شهرستان، حاضر نشدند که قبایی به تن کنند که در حد کارمند دفتر (تکرار میکنم کارمند دفتر و نه، رئیس دفتر) تنزل داده شده است!

و چنین شد که از سر ناچاری و به خاطر نیافتن گزینه مطلوب و لایق و با تجربه بومی که حاضر باشد این مقام را بپذیرد، تیم همه کاره شهرستان، ناچار شد که با همه اعتراضات اجتماعی به مدیریت غیربومی، به فرماندار غیربومی رضایت دهد!

این جریانات را که بدانیم، از این همه تمجید فرماندار غیربومی متعجب نخواهیم شد؛  

به نظر نگارنده، اگر یکی از مدیران توانمند اصلاح طلب، حتی در حد نصف تجربه آقای مقیمی، به این منصب رضایت می داد، هرگز پای فرماندار بومی به فرمانداری اردکان باز نمی شد!

با این توضیحات، بیراه نیست اگر بگوییم رضایت به فرماندار غیربومی، به معنای ریزش شدید نخبگان طرفدار آقای خاص و باندش در شهرستان است!


نوشته شده در  سه شنبه 95/3/25ساعت  7:4 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]