سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در سابقه 25 ساله طلبگی، شاهد بودم که جلسات ماهیانه طلاب اردکانی مقیم قم مخالفان سیاسی معدودی داشت که غالباً این مخالفان از تعداد انگشتان یک دست هم فراتر نمی رفتند!

بارها و بارها خواستند در مقابل آن جلسه متحد و یکدست، موانعی ایجاد کنند که الحمدلله نتوانستند این سابقه درخشان را که در بین طلاب شهرهای مختلف کشور در قم، کم نظیر یا بی نظیر است، خدشه دار کنند.

این گروه البته با پوست اندازیهای مستمر، هیچگاه از حرکت نیایستادند!

اخیراً افرادی به تعداد همان انگشتان یکدست، باز شروع به جریان سازی کردند؛ و البته فرق حرکتهای این دفعه با دفعات قبل، احتمالاً حمایت برخی مسئولان سیاسی و اجتماعی شهر است!

و البته شنیدم که این بار جناب فرماندار شهر در یک حرکت حزبی، قرار است در جمع این افراد حاضر شود شاید بتواند این مرده سیاسی را با تنفس مصنوعی احیا کند. و شاید استعداد حضور مافوقش در قم را تست کند و به اطلاع برساند!

این که فرماندار شهرمان متعلق به یک جریان سیاسی است، برای کسی تردیدی نیست؛ اما هرگز تصور نمیکردم جناب فرماندار حاضر باشد تا این حد شأن فرماندار و فرمانداری شهر را کاهش دهد و در یک حرکت کاملاً حزبی حضور یابد و نقش حامی را بازی کند!

البته تردیدی نیست وقتی مشاور روحانیون فرماندار، وابسته به جریان خاص حزبی باشد، فرماندار را هم در همان کانال هدایت کند!

شاید هم همان کسی که شایعه شده اخیراً حمایت مالی گسترده ای از این گروه داشته، به فرماندار هم دستور داده باشد که حمایت اجتماعی خویش از این گروه را به اثبات برساند!

کاش فرماندار شهرمان، فرماندار بود؛ نه فرمانبردار؛ و کاش فرماندار شهرمان در حوزه روحانیت شهر، حداقل با امام جمعه شهر مشورت می کرد.

آقای فرماندار! اگر در آن جلسه افرادی زیادی را نشناختید، اشکالی ندارد؛ احتمالاً از تفت و میبد و یزد طلبه اردکانی جمع شده! و اگر بسیاری از طلاب ساکن اردکان را در آن جمع به عنوان طلاب اردکانی مقیم قم دیدید، ایرادی ندارد؛ تلاشی است برای آن که اثبات کنند بی شمارند!


نوشته شده در  چهارشنبه 95/2/22ساعت  8:43 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]