سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در یادداشت مرتبط با شبکه بهداشت شهرستان و یادداشت تکمیلی، نقد اصلی متوجه مدیریت شبکه است. بدون تردید منشأ نارضایتی سیستمی را باید در مدیریت مجموعه جست و نه در عملکرد پرسنل.

و عجیب آن که گاهی مدیریت ضعیف یک مجموعه، با فدا کردن افراد، ضعفهای خود را مخفی و ذهنها را از اصل اشکال دور میکند. امیدوارم در این مورد، چنین اتفاقی نیفتد و افرادی قربانی انتقاد از آشفتگی سیستم مدیریت مجموعه نشوند!

اجازه بدهید با وضوح بیشتری بنویسم. در مورد اخیر، نگاهها متوجه پزشک متخصص حاذق و محترمی شده که آنکال بوده و در شهرستان حضور نداشته است. شاید در نگاه اول، این کار، موجه به نظر برسد و نقص فردی باشد! اما توضیح بعدی نشان خواهد داد که این نقص، به طور مشخص و روشن، برخاسته از ضعف مدیریت یا بهتر بگوییم برخاسته از بی مدیریتی شبکه درمان است.

اگر مدیری، دستور بدهد کارمندی 25 ساعت در شبانه روز در محل کار حاضر باشد و کارمند، این دستور را انجام ندهد، کم کاری کارمند محسوب میشود؟ یا باید در تدبیر و درایت و حتی عقل چنین مدیری شک کرد؟!

از عجایب مدیریتی شبکه درمان این شهر آن است که برخی متخصصان( که بیش از یک نفر هم هستند)، در هر سی روز ماه و در هر 24 ساعت شبانه روز، آنکال (موظف به انجام کار مشاوره تلفنی یا حضوری و درمان در موارد نیاز) هستند!

بله، درست خوانده اید شیفت سی روزه در ماه و هر روز 24 ساعت تمام برخی متخصصان در شبکه درمانی اردکان!!! بگردید و ببینید در کجای دنیا، نمونه دومی برای این گونه مدیریت پیدا میکنید!!!!

به نظر شما، عیب از متخصص محترم غیر بومی است که به اقتضای نقایص مدیریتی، مجبور شده در هر ساعت از شبانه روز، آنکال باشد؟ یا عیب از مدیریتی است که نتوانسته یا نخواسته یا اصلا به فکرش نیست که متخصص دیگری در کنار آن متخصص، جذب شبکه درمانی شهرستان کند؟!

و راستی، چرا متخصصان متعددی که جذب شده اند، در اولین فرصت ممکن، شبکه درمان این شهر را ترک میکنند؟!

امیدوارم برای بقای مدیریت این مجموعه آشفته، باز هم رعیتی سر بریده نشود و مردم این شهرستان از خدمات متخصصی دیگر، محروم نشوند تا مجبور شوند این بخش درمان را مثل بسیاری دیگر از بخشها، در شهر همجوار یا مرکز استان پیگیری کنند!


نوشته شده در  سه شنبه 94/8/26ساعت  6:36 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]