سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جایی دیدم پرستار محترمی در حاشیه یادداشت بنده درباره سیستم درمانی شهر، نکاتی مرقوم فرموده بودند. و البته در ذیل نظرات یادداشت قبلی، توصیه فرموده بودند نگاشته ایشان را بخوانم. (که قبل از این توصیه، یادداشت را خوانده بودم). در حاشیه نکات مرقوم شده، تذکر چند نکته را مفید میدانم:

1. در یادداشت بنده، به هیچ وجه به خدمات پرستاری اعتراضی نشده بود؛ بلکه اصل اشکال، اولاً متوجه سیستم مدیریتی و ثانیاً متوجه برخی پزشکان متخصصی بود که به موقع بر بالین بیمار حاضر نمی شوند. و (البته همه پزشکان متخصص را هم مقصر ندانستم!)

2. پرستار محترم نگارنده یادداشت هم، حتماً توجه دارند که وقتی پزشک دستور درمانی نداده، از پرستار کار خاصی برنمی آید که در درمان، نقش اساسی داشته باشد.

3. نمیدانم شخص ایشان، چقدر به مدیریت فعلی اعتقاد دارند، ولی حتما بارها و بارها از گوش همکاران خویش، شنیده اند که تغییر مدیریت با توجه به زد و بندهایی که هست، کار انسانها نیست، مگر جناب عزرائیل مددی برسانند!

4. حتما ایشان با توجه به حضور در مجموعه درمانی، مقایسه مختصری بین ماندگاری پزشکان متخصص و امکانات پزشکی در اردکان و شهر همجوار دارند و شاهد تفاوت فاحش مدیریتی هستند.

5. حتما ایشان توجه دارند که برخی پزشکان آنکال بیمارستان اردکان، در بیمارستان شهر همجوار مستقرند و وظیفه اصلی آنها پوشش بیمارستان آن شهر است!

6. حتما پزشکان متخصصی را می شناسند که در زمان آنکالی، دسترسی به آنها سخت است و شاهد اعتراضات فراوان مردم بوده اند!

7. حتما توجه دارند که رئیس شبکه بهداشت، به جای آن که شیفتی در اوژانس حاضر باشد و از نزدیک شواهد نقصها و انتظارات باشد، ترجیح می دهد در دانشگاه، درس تنظیم خانواده تدریس کند!

8. حتما ایشان به اخلاق مدیریت با کارکنان منتقد شبکه اطلاع کافی دارند!

9. و حتما توجه دارند که رفع این نقایص، توسط نظام پرستاری و پرستاران محترم، امکان ندارند!

10. و البته پیشنهاد میکنم مجموعه مدیریتی شهرستان از کارکنان شبکه، که تخصصی ترین مجموعه کاری است،  درباره موفقیت یا عدم موفقیت ریاست، نظرسنجی محرمانه برگزار کنند و به نتایج آن، هر چه باشد، عمل کنند! (البته اگر قرار باشد در آستانه انتخابات قدری از غلظت عملکرد دیکتاتورمآبانه بکاهند!)

11. بنده احتمال میدهم مجموعه سیاسی شهر، در بین پزشکان محترم شهر، همفکر سیاسی دیگری پیدا نکرده که بخواهد جایگزین کند و فعلاَ مجبور شده که با همین وضع بسازد! و الا تجربه نشان داده که اگر مهره موافق دیگری در آستین داشتند، از تغییر مضایقه نمیکردند!

12. در نهایت، اگر ناخواسته یا غیرمنصفانه باعث رنجش فردی از مجموعه خدوم درمان شده ام، پوزش میطلبم؛ اما سعی کردم با تحقیق کافی بنویسم. مواردی هم مستند به تجربه عینی بوده است.


نوشته شده در  دوشنبه 94/8/25ساعت  8:12 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]