سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1. تصادفی در این شهرستان اتفاق می افتد. عوامل زحمتکش اورژانس، با سرعت، اقدامت اولیه را در محل انجام میدهند و مصدومان را به بیمارستان می رسانند.

اما، سونوگرافیست که حضورش یک ضرورت برای شناخت و درمان است، در بیمارستان نیست؛ با کلی تلاش، پزشک دیگری، دوستانه و بر اساس حس مسئولیت و نه به حکم وظیفه، حاضر میشود.

در این لحظات فرصتهایی اولیه و طلایی درمان، دارد از دست می رود.

ارتوپد آنکال که حقوق میگیرد و شیفت است و باید در محوطه بیمارستان و حداکثر در محدوده شهر، حاضر باشد تا در اولین فرصت پس از اعلام، بر بالین مصدوم حاضر شود، نه در بیمارستان و نه در شهر، و نه در استان، بلکه در اصفهان حاضر است!

2. عزیزی دچار درد شدید در ناحیه شکم میشود. ظهر به بیمارستان منتقل میشود. هیچ کار اساسی درمانی صورت نمیگیرد. تا روز بعد که اقدامات شروع میشود، تازه متوجه میشوند که اوضاع بیمار وخیم است و باید به مرکز اعزام شود. و در مسیر اعزام، در فاصله ده کیلومتری از مبدأ، جان به جان آفرین تقدیم میکند!

3. اینها داستان نیست. وقایعی است که فقط و فقط در هفته گذشته در این شهر اتفاق افتاده است و میدانم پس از این، کلی آسمان به ریسمان برای توجیه می بافند و حاضرم همه را تکذیب کنم! (و البته اگر پا به دادگاه صالحه افتاد، حتما تقاضا خواهم کرد که پزشکان خارج از قید تعصبی هم پرونده و اقدامات را مطالعه کنند و نظر بدهند که قصوری اتفاق افتاده یا نه؟)

4. اکنون که همت تمام قد سیاسی و عزم کاملا جزم تعصب گونه بر حفظ روند کنونی درمان در این شهر آفت زده سیاسی است، اگر به عزیزان خود علاقمند هستید، به کادر درمانی و اقدامات آن، اکتفا نکنید.

حتما پیگیر باشید و اگر نه، اجازه بدهید عزیزانتان در منزل و محترمانه، جان بسپارند!

5. به نظر میرسد از نجابت مردم این شهر، آشنا و غریبه، سوءاستفاده میکنند و از کم کاری، کم نمیگذارند.

به شدت بر این نظرم که هرجا احتمال قصوری داده شد، پای شکایت را باز کنید. اگر عزیزان شما به دنیا برنمیگردند شاید، راهی شود برای این که عزیزان بیشتری راهی آن دیار نشوند!

6. و البته باید اعتراف کنم که دیر فهمیدم که چرا بسیاری از همشهریانم برای ساده ترین اقدامات تخصصی درمانی، شهر همجوار یا مرکز استان را انتخاب میکنند. به نظرم حق با این گروه است. و متأسفم که خیلی دیر فهمیدم و گاهی در ذهنم این افراد را به خاطر این کار، محکوم میکردم!


نوشته شده در  شنبه 94/8/16ساعت  6:51 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]