سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شکی نیست که در سیاست لیبرالی و سکولار، تبلیغات و عوامفریبی حرف اول را می زند. اما مشخصه سیاستمداران در تفکر الهی و اسلامی چیست؟

بدون تردید یکی از برجسته ترین ویژگیها، تلاش و خدمت برای خلق در راستای رضایت خالق است.

اگر این نگاه جدی گرفته شود، استفاده حداکثری از لحظه لحظه مسئولیت برای خدمت یکی از اصول بنیادین خدمت به مردم در جایگاه سیاسی در منظر اسلامی است. علاوه بر آن که در هر حرکت و اقدامی، اگر اصل خدمت برای رضایت خالق و خلوص نیت در نظر گرفته شود، هر کاری عبادت خواهد بود.

با این مقدمه، دو رویداد خبری را بررسی می کنم. مخصوصاً دو خبر تاریخ گذشته را انتخاب کردم، تا معنای خاص سیاسی ندهد. این دو خبر را از دو گروه عمده سیاسی کشور انتخاب کردم که باز معنای سیاسی خاصی نداشته باشد.

(البته قصد داشتم هر دو نمونه را از شهرم انتخاب کنم، اما چون حکومت شهرم به طور مطلق در دست طیف خاصی است، هر چه گشتم خبری از گروه مقابل پیدا نکردم تا نمونه را به بحث بگذارم؛ لذا نمونه طیف مقابل را از نمونه های استانی پیداکردم).

نمونه اول: تندیسی از شهیدی در ابتدای بلواری که به نام آن شهید است، نصب می شود. به کارگیری کلی نیرو و بودجه و معطلی یا تعطیلی شورای شهر و شهردار و کلی هزینه جانبی دیگر برای پرده برداری از این تندیس! ( لینک خبر )

نمیدانم اگر اسم این کار را بازی نمایشی در تئاتر سیاسی نگذاریم، چه اسم بهتری می توان برایش پیدا کرد؟!

نمونه دوم: یک بانک با رویکرد کاملا اقتصادی با هزینه اندکی صندوق امانات ایجاد می کند. نماینده و کلی مسئول دیگر، شهر و کارشان را تعطیل می کنند تا این صندوق را با مانور کافی سیاسی افتتاح کنند! (لینک خبر) توضیح نمونه قبلی را ذیل این نمونه هم اضافه کنید!

و از این دست نمونه ها در کشور ما و شهر و استان ما متأسفانه فراوان است. اهل اطلاع، مانور سیاسی یا تئاتر مجمسه یوزها در اردکان در میدان چادرملو (لینک خبر) و در پارک شهر اردکان (لینک خبر)طی دو رویداد خبری مستقل را هم میتوانند رصد کنند.

تذکر آخر این که حتی اگر سیاستمداری در طراز سیاستمدار اسلامی نباشیم، حتی در سیاست لیبرال و سکولار هم همواره باید درنظر داشته باشیم که ارزش هرکاری چه اندازه است. آیا این اقدامات و نمونه های فراوان دیگر در شهر و استان و کشور، ارزش تعطیل کردن بخشی از شهر یا همه شهر را دارد؟!!!!!!!!!!!!


نوشته شده در  سه شنبه 94/4/30ساعت  11:13 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]