سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخی افراد و جناح‌ها تا از قدرت دورند و به تعبیری، خرما بر نخیل و دستشان کوتاه است، داعیه اخلاق و تقوای سیاسی و پرهیز از رانت و شایسته‌سالاری و هزار کمال و ایده‌آل اخلاقی و سیاسی دارند؛ اما ...

این سخنان همه خوب، اما آیا اینها هم راست می‌گویند و دغدغه اخلاق و تقوا و سیاست و نفع مردم و شایسته سالاری دارند؟!

منافقان هم شهادت می‌دادند که پیامبر  اکرم صلی الله علیه و آله، رسول خداست اما خداوند می‌فرماید: خدا می‌داند که تو رسول خدایی و نیز، خدا شهادت می‌دهد که منافقان در این ادعا، دروغگویند و اعتقادی به رسالت حضرت محمد صلی الله علیه و آله ندارند:

إِذا جاءَکَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَ اللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقِینَ لَکاذِبُون (آیه اول سوره مبارکه منافقون)

در نتیجه، برای ارزیابی این ادعاها راهی نیست جز این که منتظر وقتی باشیم که به پستی و ریاستی رسیدند. آن‌گاه می‌توان صحت این ادعاها را ارزیابی کرد.

این رویه ریز و درشت هر دو طرف جریان‌های سیاسی را کم و بیش ر برمی‌گیرد. ادبیات ریاست محترم جمهور حاضر را در مواجهه با مخالفان فکری و سیاسی و منتقدان، مرور کنید!

... و اکنون درباره یکی از افراد تازه به دوران رسیده شهرم، حرف‌هایی بر سر زبانهاست که امیدوارم واقعیت نداشته باشد؛‌ چند سال پیش، دو مورد گفتگوی تلفنی با ایشان داشتم که به لطف امکانات برخی گوشی‌ها، ضبط شده‌اش موجود است! شاهدی که نشان می‌دهد همان موقع هم، این گونه ادعاها، مصرف سیاسی برای عوام‌فریبی داشت و در عمل، خودشان هم پای‌بند نبودند.

اما امروز که به نوا و ریاستی رسیده‌اند، انتظار بود، اندکی آهسته‌تر و شاید اخلاقی‌تر گام بردارند! یقیناً اگر پست‌های دنیوی ماندگار بود، به آنها هم نمی‌رسید. (تلک الایام نداولها... آل‌عمران / 140)


نوشته شده در  جمعه 93/10/19ساعت  8:20 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]