سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بند هفت نامه اخیر دانشجویان بورسیه خطاب به رئیس جمهور. کل نامه در اینترنت قابل دسترسی است. قضاوتی درباره محتوای این بند ندارم، اما برایم جالب بود! شما ههم بخوانید:

آقای رئیس جمهور یکی از مسائلی که جامعه علمی و دانشگاهی کشور را آزار می دهد، وجود پرسش ها و ابهاماتی درباره سوابق علمی حضرتعالی است. به ویژه اینکه حضرتعالی مستمرا در ماه‌های اخیر با تحقیر دانشجویان بورسیه با اطلاق عنوان مفسدان علمی، مداوما بر حفظ حیثیت علمی دانشگاه‌های کشور تاکید نموده اید.

لذا خواهشمند است در راستای تنویر افکار عمومی و پاسخگویی به جامعه دانشگاهی به ابهامات ذیل پاسخ دهید:

گفته می شود حضرتعالی با بورس دولت جمهوری اسلامی در اسکاتلند مشغول به تحصیل شده اید، آیا صحت این امر را تائید می فرمائید؟

جنابعالی در خلال سال‌های 1373 تا 1377 در حالی که به عنوان نماینده و نایب رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و... مشغول خدمت بوده اید، به امر تحصیل نیز اشتغال داشته اید، لذا اگر با استفاده از مزیت بورس مشغول به تحصیل بوده اید؛ نشان دهنده عمل خلاف قانون است. چرا که طبق مقررات وزارت علوم، دانشجوی بورسیه نباید شغلی داشته باشد و در آینده نیز متعهد به خدمت در این وزارتخانه باشد. اگر از بورس استفاده نکرده اید؛ نیز بازهم این ابهام باقی است که؛ چگونه میان مشغله کاری فراوان در سطح کلان ملی، و امر تحصیل جمع نموده اید؟

چنانچه می دانید آقای نجفی برای تنویر افکار عمومی (بخوانید تهییج افکار عمومی و تحقیر دانشجویان بورسیه) مکرر از مواردی نظیر؛ بورس شدن در رشته فقه و اصول و ادبیات فارسی در خارج از کشور یاد نموده اند، هرچند بعدا اصلاح نمودند که؛ موارد فوق تبدیل به داخل شده اند. اینک جای این سوال باقی است که: تحصیل شما در اسکاتلند و پایان نامه حضرتعالی با موضوع: فقه و شریعت اسلامی کدام دستاورد علمی را برای شما و کشور به همراه آورده است؟ آیا این امکان فراهم نبود که در دانشگاه‌های معتبر داخلی به تحصیل بپردازید؟

نهایتا اینکه مراجعه ای ساده به وب سایت وزارت علوم تحقیقات و فن آوری نشان می دهد: دانشگاه کلدونین گلاسکو، در زمره دانشگاه‌های درجه سه طبقه بندی شده است. بدین معنا که؛ مدرک آن، برعکس مدرک دانشگاه‌های معتبر جهان، در داخل کشور مستقیما مورد پذیرش قرار نمی گیرد.


نوشته شده در  شنبه 93/8/10ساعت  7:55 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]