سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند روز پیش توفیق شد به عیادت بیماری در بیمارستان شهید صدوقی یزد بروم.

قفسه کتابی با عنوان ایستگاه مطالعه جلب توجه کرد. از این ابتکار خوشحال شدم و نگاهی به کتاب‌ها انداختم. حدود یکصد جلد کتاب در این قفسه بود.

پس از لحظه‌ای توقف، با تأسف تمام از کنار این ایستگاه گذشتم؛ تأسفی همراه با تلخی سخت ذائقه.

در این کتابخانه کوچک فقط از یک کتاب، نه نسخه وجود داشت؛ اشتباه نخواندید! از حدود صد جلد کتاب، حدود ده درصدش، یک کتاب بود!

اما کاش آن کتاب هم کتابی بود که برای نوع مراجعه‌کنندگان بیمارستان و بیماران بستری مفید بود! کتاب‌ "اجتهاد و روش‌های آن" تألیف فرهنگستان علوم اسلامی،‌ اسم این کتاب بود؛ کتابی که به نظرم می‌رسد شاید تاکنون هیچ جذابیتی برای خوانندگان آن ایستگاه نداشته است، آن هم 9 نسخه از این کتاب!

جالب است بدانید که این کتاب چاپ مخصوصی به عنوان "ایستگاه مطالعه" خورده بود. و جالب است بدانید که کل اتاقی که این ایستگاه در آن نه نسخه از چنین کتابی داشت،‌ فقط شش تخت داشت. و باز جالب است بدانید که کل بیماران آن بخش هم سرپایی بودند و پس از درمان،‌ محل را ترک می‌کردند؛ یعنی بیماری که شب اقامت داشته باشد، در آن اتاق شش تخته وجود نداشت تا به مطالعه مباحث نظری در حوزه اجتهاد بپردازذ!

و این است یکی از راه‌های خوب خراب کردن یک طرح خوب، و این است یکی از راه‌های هدر دادن بیت‌المال، و شاید این است یکی از راه‌های استفاده از رانت خرید دولتی کتاب و شاید ....

برای راستی‌آزمایی سخنان بنده، اگر فرصت و بهانه‌ای بود به بخش انکولوژی بیمارستان شهید صدوقی در بخش امام حسن مجتبی علیه السلام در بخش داخلی 1 بیمارستان مراجعه فرمایید.


نوشته شده در  شنبه 93/7/5ساعت  9:15 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]