سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه دنبال راحت‌ترین کار هستیم و البته، همگی، راحت‌طلب‌ها را مذمت می‌کنیم؛ چه طرفه داستانی است! غرض اینکه، استاد راهنمای پایان‌نامه‌ای هستم. چند ماه پس از تصویب طرح تفصیلی، دانشجوی محترم (که نماد نقد و آزاداندیشی است) فصل اول شسته و رفته‌ای برایم ایمیل کرد و منتظر جواب شد تا بقیه فصل‌ها را بنویسد. پس از مطالعه برایش نوشتم:
سلام. بخش عمده‌ای از فصل اول را خواندم و کل آن را به شرح زیر نادیده می‌گیرم و منتظر فصل یک دیگری خواهم بود:
اول این که ... (نکته‌ای فنی بود که ذکرش در این جا موضوع بحث نیست).

دوم این که نوشتن پایان نامه برای مهارت شما در امر تحقیق و تمرین مراجعه به منابع اصلی و تدارک محتوایی موضوع و نیز تمرین نگارش است. هیچ یک از این اهداف با رونویسی و کپی کردن سایر تحقیقات حاصل نمی‌شود. پس سعی کنید همه آنچه را نگارش می‌کنید دستاورد تحقیق خودتان باشد.

حداکثر ده درصد تحقیق شما می‌تواند نقل قول مستقیم باشد. همه نقل قولهای مستقیم هم باید در گیومه قرار گیرد و متمایز باشد. این بدان معناست که بقیه تماماً به قلم شماست.

با توجه به این نکته بخش زیادی از تحقیق شما با تتبع اندکی که داشتم، محصول کار و نگارش دیگران است. کل نوشته‌ها را کنار بگذارید و ثمره تحقیق و نگارش خودتان را ایمیل کنید. موفق باشید.

بیش از یک هفته از این مکاتبه گذشته و هنوز به این نقد پاسخی نداده یا توضیحی ننگاشته؛ لابد در حال تدارک پایان‌نامه‌ای به عنوان محصول تحقیق و پژوهش و نگارش خودش است؛ شاید هم در تدارک راهی برای تغییر استاد راهنما. در هر صورت ان شاء الله موفق باشد!


نوشته شده در  شنبه 92/9/23ساعت  12:50 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]