سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

وقتی جایی درباره سبک زندگی مطلوب اسلامی صحبت می‌شود و مخصوصاٌ انتظاراتی که از "زن" در خانواده وجود دارد، تبیین می‌شود، بسیاری ادعا می‌کنند که شما ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری و علایق زنان را در زینت و تجملات نمی‌شناسید!

و آن هنگام که حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان الگو معرفی می‌شود،‌ سکوتی سنگین حکمفرما می‌شود! سبک زندگی ما و توقعات و رفتار جامعه زنان ما کجا و سبک زندگی آن بانوی آسمانی؟!

و این بهت، کاملاً بجاست. این سخن امیرمؤمنان امام علی علیه السلام برای همیشه تاریخ و درباره نسبت ما با همه معصومین علیهم السلام برقرار است؛

آن حضرت پس از اینکه سبک زندگی خویش را شرح داد، فرمود: شما هرگز نمی‌توانید مانند من باشید؛ اما از ما می‌خواهد که با پرهیز و عفت و تقوا و خویشتن‌داری در راه ایشان گام برداریم.

الا و ان لکل ماموم اماما یقتدی به و یستضیئ بنور علمه الا و ان امامکم قد اکتفی من دنیاه بطمریه و من طعمه بقرصیه الا و انکم لا تقدرون علی ذلک و لکن اعینونی بورع و اجتهاد و عفة و سداد. (نامه 45 نهج البلاغه)

بدان که هر پیروی را پیشوایی است که باید از او تبعیت نماید و از نور دانش وی کسب فیض کند. پس بدان که پیشوای تو از دنیایش به دو پیراهن کهنه و مندرس بسنده کرده است و از غذاهایش به دو قرص نان، می دانم که شما تاب چنین زندگی زاهدانه ای را ندارید اما حداقل می توانید با پرهیزگاری، عفت و خودداری مرا یاری کنید.

تکریم حضرت زهرا علیها السلام، آن وقت در اوج خواهد بود که در راه نزدیک ساختن رفتار و زندگی خود به آن اسطوره عفاف و تدین و شجاعت و تقوا گام برداریم.

ایام شهادت بانوی آسمانی، مادر نیکی‌ها و اسوه زهد و تقوا تسلیت.

بقیة الله آجرک الله


نوشته شده در  شنبه 92/1/24ساعت  3:37 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]