سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقراط به لشکریان یونان سفارش می کند که شما وقتی یک کشور یا نظامی هایشان را فتح کردید برای نگه داری آن لازم نیست که نیروی عظیم انسانی را در آن کشور نگه دارید، بلکه کافی است سر کارهای بزرگ، آدم های نامربوط بگذارید، این ها آن چنان به هم می ریزند که همیشه محتاج شما هستند. چافسکو رئیس جمهور سابق رومانی در خاطراتش می نویسد:  یک روز از سازمان ضد جاسوسی به من اطلاع دادند که معاون اول تو جاسوس آمریکا است. گفتم این طوری نیست چون از بچگی از دوران دبستان با هم بودیم.

چافسکو می گوید این را نفی کردم تا بالاخره ثابت کردند که او جاسوس است. چافسکو می گوید که در یک جلسه خیلی رسمی تفنگم را درآوردم و روی مغز او گذاشتم. گفتم می گویند تو جاسوس آمریکا هستی، سریع اعتراف کن؛ تو چه کار می کردی و چه مسئولیتی داشتی؟

او گفت هیچ مسئولیتی نداشتم فقط یک کاری به من داده بودند آن هم این که آدم هایی که می خواهند سر پست های مهم بگذارند اگر آدم های زیرک و توانمندی بودند مخالفت میکردم، فقط همین.

به من گفتند لازم نیست به کسی گزارشی دهی، لازم نیست کاری کنی. آدم هایی که در سلسله مراتب برای اداره امور می آیند اگر دیدی که آدم مربوط به آن رشته است این را مخالفت کن، گفت من هم فقط همین کار را می کردم. (لینک مأخذ)


نوشته شده در  دوشنبه 91/7/24ساعت  10:11 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]