سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دو روی برخی سکه‌ها یا اسکناس‌ها نام ائمه اطهار علیهم السلام نقش بسته است. در آرم بسیاری از نهادهای کشور آیات قرآن و آرم الله وجود دارد. در پرچم کشور هم که کاملا معلومه. در روزنامه‌ها هم که الی ما شاء الله قرآن و اسامی متبرکه  وجود دارد؛ از سوی دیگر فتوای مراجع در لزوم رعایت این اسامی روشن است. اما ....

در راهپیمایی‌ها چقدر از کاغذهای حاوی این اسامی متبرکه زیر دست و پاها می‌افتد؟! چقدر از ما دست بی‌وضو به این سکه‌ها و اسکناس‌ها می‌زنیم؟! چقدر کاغذهای حاوی این اسامی و آرم‌ها در ادارات راهی سطل آشغال می‌شود؟! آن وقت اعتراض می‌کنیم که چرا اسامی متبرکه را در برخی کشورها به عمد و به قصد هتک بر روی برخی لباسها درج می‌کنند! یعنی کور خود و بینای مردم هستیم!

از همه مهم‌تر برخی سهل‌انگاریها یا غفلتهایی است که بخشودنی نیست. کنار عوارضی قم تهران (ورودی تهران) زمین پر از قبضهای عوارضی است. متأسفانه از زمانی که یادم هست روی قبضها نوشته بود " عوارضی بهشت زهرا" سلام الله علیها. و زمین پر از این همه کاغذ!!! در طول سه چهار سالی که مجبور بودم هر هفته در مسیر قم تهران باشم،‌ هر بار به متصدیان عوارضی، من و دوستانم همراهم انتقاد کردیم. نمی‌دانم نتیجه انتقادها بود یا خودشان سرشان به سنگ خورد که بالاخره از سال گذشته،‌ روی قبضها به جای عنوان " بهشت زهرا" سلام الله علیها، نوشته عوارض " اتوبان قم - تهران" و اسم متبرکه را حذف کرده‌اند.

هر یک از ما در هر جا که باشیم، به راحتی می‌توانیم از این نمونه‌ها بیابیم که با تذکر ممکن است حل شود و البته توفیقاتش برای متذکران باقی بماند.


نوشته شده در  چهارشنبه 91/3/24ساعت  10:34 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]