سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ولادت حضرت زهراء سلام الله علیها و روز مادر را تبریک می‌گویم. در این روز فرخنده، خبری ذائقه را تلخ می‌کند که در تضاد روشن با تعالیم دین و رفتار حضرت زهراء سلام الله علیهاست. ابتدا خبر زیر را بخوانید:

براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور میزبان باید اجازه ورود تماشاگران را بدون توجه به جنسیت آنان بدهد. علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها بر پایبندی فدراسیون فوتبال ایران به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در میزبانی مسابقات نوجوانان آسیا تاکید کرد: تابع قوانین «کنفدراسیون فوتبال آسیا» هستیم.
با توجه به تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ورود تماشاگران به استادیوم‌ها،‌ بدون توجه به جنسیت آنان، پرونده ورود بانوان تماشاگر به استادیوم‌ها دوباره بازگشایی شده است. اگر این بار هم مسوولان تنها مردان را مجاز به تماشای مسابقات بدانند، نه تنها احتمال محرومیت ایران از میزبانی مسابقات فوتبال نوجوانان پسر آسیا جدی خواهد شد، بلکه واگذاری دیگر میزبانی‌های بازی‌های گروهی فوتبال به کشورمان هم به مخاطره جدی خواهد افتاد. (تابناک، 23/2/1391)

چند سوال اساسی در حاشه این اظهار نظر وجود دارد که آقای کفاشیان و دیگران نمی‌خواهند به آن بپردازند. خبط بزرگ آقای احمدی‌نژاد در دوره قبلی درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها هم بر اساس بی‌توجهی به همین سؤالات بود؛ و اما سؤالات:

1.       آیا به حکم قطعی دین درباره حرمت نگاه زن به بدن مرد، خارج از مقداری که معولا پوشانده می‌شود،‌ باور داریم یا هر بخشی که دوست نداشتیم از دین کنار می‌گذاریم و مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض (سوره نساء، آیه 150)هستیم؟

2.       آیا با حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گامی در راستای تکریم آنها برداشته‌ایم و به فرهنگ اسلامی نزدیک‌تر شده‌ایم یا اینکه راه را به غربی‌سازی بیشتر زنان باز کرده‌ایم؟

3.       آیا اینکه میزبانی جام یا مسابقه‌ای را به ایران نمی‌دهند، دلیل موجهی برای کنار گذاشتن مسلمات دینی فراهم می‌کند؟

4.       ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطالبه چه کسانی و با چه اهدافی است؟ آیا تلاش در این کار، بازی در زمین حریف، برای اهداف حریف و با طراحی حریف نیست؟!

اندکی به هوش آییم و به بهانه تکریم زن،‌ دین را تعطیل و زن را تحقیر نکنیم


نوشته شده در  شنبه 91/2/23ساعت  11:9 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]