سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبردار شدم شهرداری اردکان از مالکان کنار خیابان سیدالشهدا علیه السلام حد فاصل میدان چادرملو تا کارخانه نساجی سیدالشهدا عوارض حق تشرف می‌گیرد. درحالی که شهرداری اردکان در این خیابان هیچ گونه احداث، تعریض یا توسعه‌ای نداشته و صرفاً به جدول‌گذاری و آسفالت خیابان فوق اقدام کرده است.

اسناد موجود نشان می‌دهد این خیابان با همین عرض از ابتدای ثبت اسناد مالکیت مالکان وجود داشته است؛ مواردی که نگارنده اسناد و بنجاقها را مشاهده کرده، سابقه خیابان به قبل از سال 1350 برمی‌گردد!

طبعاً با توجه به این سابقه و با توجه به این که  شهرداری اردکان هیچ گونه علمیاتی انجام نداده که باعث حق تشرف شود و با توجه به تصریح قانون حق تشرف، اقدام شهرداری اردکان کاملاً غیرقانونی است.

کلیات قانون حق تشرف به شرح زیر است:

«کلیات: به کلیه اراضی و املاکی که ازتاریخ 3 / 11 / 70 به بعد بر اثر اجرای طرحهای احداث، تعریض، توسعه واصلاح معابر و میادین در بر گذر احداثی ،اصلاحی ،تعریضی و یا توسعه ای واقع شده و یا می شوند،عوارض حق مشرفیت (تشرف) برای یک بارتعلق می گیرد که هنگام فروش (نسبت به سهم فروش رفته ) ازصاحبان این قبیل املاک برابر مفاد دستورالعمل اجرائی ذیل توسط شهرداری وصول خواهد گردید».

با توجه به مراتب فوق:

 اولاً پیشنهاد می‌شود شهرداری اردکان نسبت به کارگرفتن مشاور حقوقی خبره و مسلط اقدام نماید تا از اخذ وجوه غیرقانونی در این اداره جلوگیری شود؛ (مصادیق این وجوه هم فراوان است که بعداً به موارد دیگری نیز پرداخته خواهد شد).

 قطعاً متصدیان مربوطه در شهرداری و مخصوصاً شهردار و اعضای شورای شهر ضامن شرعی وجوهی هستند که به طور غیرقانونی از ارباب رجوع گرفته می‌شود. خدا به آخر و عاقبت این افراد رحم کند!

ثانیاً با توجه به تجارب فراوانی که وجود دارد، ارباب رجوعی که این وجوه غیرقانونی از آنها گرفته شد، برای مطالبه حقوق خود به دادگستری مراجعه کنند و خود را در مسیر پر پیچ و خم و احتمالاً بی‌فایده شورای شهر، کمیسیونها و چانه‌زنی با کارمندان شهرداری نیندازند.

ان شاء الله به زودی برخی از آرای محاکم قضایی دادگستری به نفع ارباب رجوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 


نوشته شده در  سه شنبه 97/2/25ساعت  8:42 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]