سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در خبرهای روزهای اخر آمده که طرح بزرگراه اردکان - مهریز برای اجرا ابلاغ شده است.
نمی دانم منظور از این طرح چیست و بستر جدیدی ایجاد خواهد کرد یا با تغییراتی در همان خط فعلی، چیز جدیدی به نام «بزرگراه»، خلق خواهد شد؟!
اگر با تغییرات در همان خط است، که این همه بوق و کرنا ندارد!
و اگر خط کاملاً جدیدی است، آیا حق نداریم این طرح را سنگ بزرگی بدانیم که حالا حالاها زده نخواهد شد؟!
جهت توضیح بیشتر عرض می کنم که:
کسانی که در مسیر عقدا، اردکان، میبد، رضوانشهر و حتی اشکذر و زارچ، روزانه به سمت شهر یزد در رفت و آمد هستند، کاملاً استحضار دارند که بیشترین ترافیک، آلودگی، خطر و مشکل و حتی ناهمواری آسفالت در بخشی از این جاده است که مسیر تردد ماشینهای سنگین هم هست؛ یعنی بعد از پل کمربندی میبد تا پل الغدیر (اول کمربندی یزد).
قبل و بعد این مسیر، مشکل بسیار کمتری وجود دارد؛ و تقریباً خالی از تردد ماشینهای سنگین.
سالیانی است که برای جداسازی مسیر کامیونهای سنگین، خط  جدیدی از پل الغدیر در حال احداث است که از سمت شرق خط فعلی و پشت شهرک صنعتی زارچ و اشکذر شروع می شود؛ در ادامه جاده طبس را قطع می کند و بعد از عبور از سمت شرق شهرک صنعتی میبد به کمربندی شرق و غرب اردکان و میبد متصل می شود.
با احداث این جاده که شاید در مجموع بیش از سی کیلومتر نباشد، کل عبور ماشینهای سنگین از جاده اردکان – یزد به کمربندی منتقل می شود؛ و خلقی، احساس راحتی و امنیت بیشتری خواهند داشت!
اما روضه جانکاه این داستان شیرین این است که همین سی کیلومتر که بخش عمده ای از زیرسازی آن هم انجام شده، شاید بیش از ده سال است که به پایان نرسیده و هنوز درگیر تأمین اعتبار است؛ مخصوصاً از دولتی که مدعی است پول برای طرحهای عمرانی، کمتر وجود دارد!
در این وانفسای بی پولی، و در شرایطی که امکان تأمین اعتبار این طرح ساده وجود ندارد، آیا ساده انگاری نیست که طرح بزرگراه اردکان – مهریز را باور کنیم؟!
آیا در این طرح، همان حکایت سنگ بزرگ و نزدن، تکرار می شود؟ یا نکته دیگری در میان است که فعلاً قابل خواندن و تفسیر نیست؟!


نوشته شده در  یکشنبه 96/8/21ساعت  12:26 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]