سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در این که امکانات درمانی شهرستان پاسخگوی جمعیت شهر نیست، هیچ تردیدی نیست؛ و در این که مسئولان شهرمان، غالباً موفقیتها را به حساب خود، و ضعفها را به حساب دیگران می نویسند هم تردیدی نیست! و شاید در این که کسی به فکر مردم نیست، هم تردیدی نباشد!

اما عجیب این است که یکی از همین امکانات فکستنی درمانی شهر، کلی مانور تبلیغی دارد؛ منظور، درمانگاه تأمین اجتماعی اردکان است که در قواره یک درمانگاه کاملاً عادی است!

ابتدا بخشی از یادداشتی که در این خصوص در تاریخ 1394/11/27 نوشتم را نقل می کنم و سپس حاشیه جدیدی اضافه خواهم کرد؛ حدود یک سال و نیم پیش نوشتم:

***

در تاریخ 21 فروردین امسال (1394)  طی مراسم مفصلی، با حضور تبلیغاتی نماینده و مسئولان شهر و با حضور مدیر عامل سازمان بزرگ تأمین اجتماعی کشور در اردکان ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی اردکان به پلی کلینیک تخصصی افتتاح می شود!

دوباره بخوانید: ارتقای درمانگاه به پلی کلینیک تخصصی افتتاح میشود! یعنی فقط با ارتقا موافقت شده؛ یعنی فقط و فقط، وعده ارتقا داده شده و دیگر، هیچ!

ارتقا، ساختمان می خواهد که وعده داده شده، تا سه سال آینده ساخته شود؛ نیروی متخصص و غیر متخصص نیاز دارد که وعده داده شده در آینده جذب خواهد شد!

و عملاً از آن تاریخ افتتاح تا حالا در این درمانگاه، چه اتفاق جدیدی افتاده و چه خدمت متفاوتی با روزهای قبل ارائه می شود؟! پاسخ این است که نمایشی بود و تمام شد و دیگر، هیچ!

در میبد و تفت و بافق هم این درمانگاه وجود دارد. در تفت با کمتر از یک چهارم بیمه شده تأمین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی کلنگ بیمارستان 250 تختخوابی به زمین زده و ما، دلخوش وعده تبلیغاتی ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی هستیم و زیر تبلیغاتش، خفه می شویم!

جالب است که نماینده محترم در همان جلسه پس از کلی توضیح، با قاطعیت اعلام میکند که: (عین متن از سایتهای خبری ملی، نقل میشود):

محمدرضا تابش افزود: از امروز این مرکز درمانی به صورت شبانه روزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و پس از اجرای طرح توسعه، فراهم شدن تجهیزات و جذب بیش از 40 نفر نیروی متخصص مورد نیاز و همچنین تامین پزشک متخصص، مردم به ویژه کارگران می توانند از خدمات کلینیک تخصصی تامین اجتماعی اردکان بهره مند شوند.

تأیید می فرمایید که بر اساس این سخنان هیچ چیز جدیدی در کار نیست و فقط فعلاً یک شوی تبلیغاتی است!

البته تنها چیزی که وعده داده شده بود آن بود که از امروز این مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت میکند؛ که آن هم دروغی بیش نبود! (و تا این تاریخ 1396/4/27 همچنان وعده دروغ بود!)

ما که به این فیلمها عادت داریم؛ اما آیا یک روز کاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی این قدر بی ارزش است که صرف یک شوی تبلیغاتی تمام عیار شود؟!

****

آنچه گذشت یادداشتی قدیمی درباره درمانگاه تأمین اجتماعی اردکان بود؛ اما علت بازنشر این خبر این بود که امروز در خبرهای محلی این تیتر خبری آمده بود که:

"آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید پلی کلینیک تامین اجتماعی اردکان فردا با حضور ربیعی وزیر تعاون، نوربخش مدیرعامل تامین اجتماعی و تابش نماینده محترم مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی"

اینجاست که این سوال پر رنگ می شود: یک درمانگاه ساده و ابتدایی و این همه تولید خبر؟! شاید همه این گونه بتوان سوال را مطرح کرد: یک گاو نر و این همه شیر و ماست و کره و دوغ؟!

****

البته شاید تأمین اجتماعی همه از این شوی تبلیغی ناراضی نباشد؛ هم خبر تولید کرده؛ هم مانوری داده تا نپرسند در برابر پاروی پول میلیاردی از این شهر، چه خدماتی درمانی به بیمه شدگان ارائه کرده است!


نوشته شده در  سه شنبه 96/4/27ساعت  1:32 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]