سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غروب جمعه نمی‌دانستم اذان شده یا نه، تلویزیون را روشن کردم. شبکه یک و سخنرانی آقای رحیم‌پور ازغدی. برنامه ناگهان قطع شد و اذان پخش شد و بلافاصله پس از اذان، برنامه از همان جایی که قطع شده بود ادامه یافت.

لابد باید از آنها ممنون باشیم که پس از تمام شدن مبتدا و خبر جمله، آن را قطع کردند نه وسط یک جمله! نه قبل اذان فضای معنوی ایجاد میشه و نه بعد از آن. به استناد به سابقه ده ساله صدا و سیمایی عرض می‌کنم که این کار نشان می‌دهد اصلاً اذان در هیچ جای جدول پخش برنامه دیده نشده است. و لابد با این کارها می‌خواهیم فرهنگ نماز را ترویج کنیم؟! علاوه بر آن که اصلاً به مخاطب برنامه توجه نشده. شما دیده‌اید با سریال تلویزیونی چنین رفتاری بشود یا فقط سخنرانی‌های مذهبی به چنین بلایی گرفتارند؟! البته آقای قرائتی زورش رسید و نمی‌توانند چنین بلایی سر برنامه‌اش در آورند! منطق این جدول پخش آن است که پول میگرند و برنامه پخش می‌کنند؛ به بقیه چیزی ربط ندارد. احتمال دیگر آن است که می‌خواهند کل برنامه آقای ازغدی را از جدول پخش حذف کنند و از اعتراضات مخاطبان می‌ترسند. لذا کاری می‌کنند که خود بخود حذف بشه. یعنی هم به هدف حذف رسیده‌اند که مخاطب نتواند برنامه‌ریزی کند برای شنیدن برنامه و هم مدیران شبکه یک هم اعتراضی به جان نخریده‌اند.

خدا پدر عوامل پخش شبکه سه را بیامرزد که در حین پخش برخی مسابقات، فقط زیر نویس می‌کنند: «هنگام اذان به افق تهران»! و شنونده موافق و مخالف را میان هوا و زمین نگه نمی‌دارند!

بچه‌تر که بودیم همین بلا بر سر کارتون‌های مورد علاقه بینندگان کودک و نوجوان در شبکه یک (تنها شبکه‌ای که یک ساعت برنامه کودک داشت در‌می‌آمد! و لابد انتظار داشتند که بچه‌ها همزمان با اذان، با علامق کامل نماز بخوانند و بلافاصله پس از اذان، نمازشان تمام شود و ادامه برنامه را ببینند!

 


نوشته شده در  جمعه 90/12/26ساعت  9:45 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]