سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این روزها، عملیات عمرانی در بلوار غدیر به نحو مرموزی با سرعت در حال تکمیل است! سرعتی که شاید کیفیت را هم تحت تأثیر قرار دهد.

بخشهای مختلف این بلوار هر چند روز یک بار، چند متری آسفالت ریزی می شود؛ یعنی از هم اکنون، توجه داشته باشید که انتظار آسفالت یک دست نداشته باشید! بگذریم که قیر یک ماه قبل پاشیده شده و آسفالت چند روز قبل!

قطعاً شما هم معلوم الحال هستید اگر باور نکنید که هنوز گرمی و چسبندگی قیر، ذره ای مشکل پیدا نکرده بوده است!

بگذریم از این که حتی در تقاطع بلوار غدیر و بلوار آیت الله خاتمی، ظاهراً نه تنها آسفالت یک دست نداریم، بلکه به احتمال زیاد آسفالت یک سطح هم نخواهیم داشت!

بازدیدش مجانی است!

از همه اینها مفتضح تر، این قدر کار بدون برنامه و اولویت گذاری مشخص در عملیات عمرانی است، که میتوان آن را در ردیف افتضاحات مهندسی قرار داد!

بدون تردید حاشیه و میانه میدان در دو طرف مسیل از ابتدای طرح، فضای سبز پیش بینی شده بوده است؛ اما حالا که بخش عمده این بلوار آسفالت شده، تازه به یادشان آمده است که فضای سبز نیاز به آبیاری هم دارد! آب هم از راه لوله باید منتقل شود و نمیتوان با دکل برق، آب را منتقل کرد!

و افتادند به جان آسفالت نو و در چندین نقطه عرض بلوار و آسفالت تازه را دریدند و چاکیدند تا بتوانند لوله های آبیاری فضای سبز را از عرض بلوار عبور دهند!

البته این کار در نوع خودش، ابتکاری است؛ چرا که این بلوار حداقل در چند سال آینده نیاز به سرعتگیر ندارد.

ابتکار دیگر آن است که این سرعتگیرها بدون هزینه اضافی برای شهرداری، به رایگان توسط پیمانکار بلوار احداث شده است؛ یعنی اشانتیون پیمانکار محترم به شهرداری!

با این مزایا، باید از این ایراد چشم پوشی کرد که چرا اول کار می کنند؛ بعداً کمی هم فکر می کنند؟!


نوشته شده در  شنبه 96/3/20ساعت  2:27 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]