• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : تلخ، گزنده، اما واقعي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + اردکاني 
    سلام درد را گفتي اما درمان چيه
    پاسخ

    سلام. اگر فاصله گرفتن از آموزش مطلوب و بازاري کردن آموزش، درد است، درمانش دوري از اين راه و راهبرد است. شايد.
    + مرتضي عابدي اردکاني 
    با سلام و آرزوي قبولي طاعات و همچنين تبريک ميلاد خجسته سبط اکبر (ع)
    متاسفانه در اينکه اين روزها روي کرد آموزش و پرورش بيشتر بر مدار آموزش است تا پرورش شکي نيست. تازه آنهم آموزش پايدار و فهيمانه نيست.
    اما اين را هم نبايد مغفول بگذاريم که متاسفانه بخش اعظم فشارهاي آن چناني ( چيزي که در متن به آن اشاره شد) خارج از بدنه آموزش و پرورش به دانش آموزان وارد مي شود.
    مراکز آموزشي و کانونهاي علمي و.... هرکدام نقش زايد الوصفي در التهاب آفريني براي دانش آموزان ايران اسلامي دارند.
    اکنون براي ورود به دبستان هم غولي به نام آزمونهاي چهارگزينه اي و شبه کنکوري را طراحي کرده اند که چيزي جز التهاب نمي آفريند.
    و در آخر اينکه :
    اين رشته سر دراز دارد .....
    پاسخ

    سلام. ممنون از حضور و اعلام نظر شما. شکي نيست که رويکرد امروزين آموزش و پرورش مطلوب نيست. اين رويکرد، در آموزش عالي هم ادامه مي يابد. بسياري از دانشجويان مخصوصا در تحصيلات تکميلي، فکر مي کنند به آمال خود رسيده اند و در جايي که تازه بايد تخصص بياموزند و تحقيق و توسعه علمي و توليد علم را در پيش گيرند، از تاب و توان افتاده اند و دچار رکود مي شوند. بارها در کلاسهاي دانشگاه به دانشجويان گفته ام که شک نداشته باشيد اگر به اندازه چهار سال منتهي به کنکور، پس از قبولي در دانشگاه هم درس بخوانيد، نابغه علمي در رشته خود خواهيد شد. قضه قيف برعکس، کاملا جدي است. و تأسف اين که باز هم تنگي يک سمت قيف در حال افزايش است و سويه ديگرش، همچنان در حال بازشدن بيشتر است! اشارتي کافي است.