• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : آخر معناي عدالت مالياتي!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + اردكاني 


    http://ardakanman.blogfa.com/post/755

    خط ناشيانه و شکست خورده تخريب نماينده مردم اردکان. . . . . . . .همچنان ادامه دارد!

    + احمدي 
    ضمنا بعيد ميدونم اون قاليشويي فقط يکنوع ماليات بپردازه. با توجه به توضيحات قبل محاله.
    + احمدي 
    پس ماليات انواعي داره. بنگاهها هم ماليات بر درامد ميپردازن. اوني که مشتري به بنگاه ميده و بنکاه هم به دولت ماليات بر ارزش افزودست که اتفاقا در کشورهاي پيشرفته تا 30 درصد هم هست.
    + احمدي 
    بنگاههاي اقتصادي بايستي تا آخر تيرماه هرسال اظهارنامه مالياتي خودشون رو به اداره دارايي تحويل بدهند. مدارک بررسي ميشه حالا يا تاييد ميشه که بر اون اساس 25 درصدش رو ماليات ميدهند يا قبوا نميشه يا اساسا اظهار نامه نميدن که ماليات خودش بر اساس بررسيهايي که کرده براشون علي الراس ماليات ميبره.
    + احمدي 
    ضمنا برام جالبه بدونم اون بنگاهي که ماليات يکسالش کمتر از ماليات بر حقوق شما بوده چه بنگاهي بوده؟ و اون ماليات بر درامد اشخاص حقوقيش بوده يا نه؟!!!
    پاسخ

    سلام. کارگاه فعال قاليشويي بوده و کل مالياتي که در سال مي‌پرداخته همين يکي بوده؛ حقيق يا حقوقي‌اش را نمي‌دانم.
    + احمدي 
    توجه کنيد که ماليات بر ارزش افزوده يکي از مالياتهايي است که افراد پرداخت ميکنند و اتفاقا برعکس برداشت شما هيچ واحد توليدي از اين ماليات ناراحت نيست. (چون از مشتري ميگيرد و به دولت ميدهد يعني از جيب خودش هيچ نميپردازد). انواع مالياتهاي تکليفي ديگر مثل ماليات بر درآمد اشخاص حقوقي (مالياتي است که از جمع درآمد شرکتها و درآمد ناشي از فعاليتهاي انتفاعي ساير اشخاص حقوقي که از منابع مختلف در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي شود پس از وضع زيانهاي حاصل ازمنابع غيرمعاف و کسر معافيتهاي مقرر به استثناي مواردي که طبق مقررات قانون داراي نرخ جداگانه اي مي باشد مشمول ماليات به نرخ 25% وصول مي شود.) و ماليات بر واردات و ... هم پرداخت مي شود. صنف طلافروشان هم اختلافشان در نحوه محاسبه ماليات بر ارزش افزوده است که البته نميدانم حق باکيست؟!
    مقايسه شما اشتباه است و ناشي از عدم شناخت از انواع مالياتي که مشاغل و کسب و کارها ميدهند.
    پاسخ

    سلام. اتفاقا به همين پرداختم که بنگاه توليدي ماليات نمي‌پردازد؛ بلکه کارمند و کاگر بدبخت است که يک بار از کل درآمدش ماليات مي‌پردازد و يک بار در ازاي هر خريدي ماليات مي‌پردازد. پرسيدم که ماليات توليد کننده و درآمدي که از اين راه دارد، کي و چگونه پرداخت مي‌شود؟! خوشحال مي‌شوم جوابهاي شما براي حل اين ابهامات را بدانم.