• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : قضاوت با شما
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رضاپيري اردکاني 
    جناب آقاي دکتر مثل اينکه براي پاسخ عجله داريد ومتن رادرست نخوانديد؟
    1-بنده منطق مورداشاره شما را در پاراگراف اول تاييد کرده ومنطق ديني وشرعي دانستم و در اين منطق مناقشه اي ندارم.
    2-شما وکيهان نشينان هردواصول گرا وهردو بانوشتارخود تاکنون بريک طبل کوبيده ايد. وآن دشمني وبغض بااصلاح طلبان و در راس آنان شخص خاتمي . چگونه دوستي خود وهمآوايي باآنها را انکار مي کنيد.
    3-جنابعالي پاسخ پاراگراف 2 من راندادي ؟
    4-اگر بامنطق مورداشاره شما فردي دروبلاگي بدون هيچ سندي سخناني رامنتشر کرد وبدون ذکرنام طرف وبادادن کد ونشاني فهماندکه طرف مثلاً آيت ا..مصباح يانوري همداني يا..است وسخن بي ربطي راازطرف نامبردگان ذکرکرد ناراحت نشويداستاد.

    پاسخ

    سلام. اگر اين بزرگان هم سخن نادرستي زدند، نقدش اشکالي ندارد. بند اول پاسخ شما در نظر قبلي را خوانده بودم، اما در پايانش بوي نقض مي‌آمد. آمين براي دعاي ما نگفتي برادر!
    + رضاپيري اردکاني 
    باسلام مجدد
    1-منطق انظرماقال ولاتنظر من قال .منطقي شرعي وديني است وجديدآ هم وزيرارشادگفتندمبناي کارارشاد همين است يعني فقط به مطلب نگاه مي کنند نه گوينده مطلب . اما نمي دانم چراازطرف دوستانتان درکيهان بخاطر مبنا قرار دادن اين روش موردحمله قرارگرفت؟ مي دانيدکه دوستانتان درکيهان اگرفردي جمله اي رابگويد شجره نامه شان رازيرو رو کرده وبالاخره سابقه اي ازدوستي بافرح -ساواک -سوروس و بيگانگان پيداکرده و کلاً هرچه بگويد رازيرسوال مي برند . حالا هرچه باشد.
    2-ازکس مپسندآنچه تورانيست پسند. آياجنابعالي خوش مي داري فردي باغرض يابدون غرض مطلبي رابدون سندو مدرک معتبر درخصوص افرادمورد علاقه تان (حالاهرکسي ودرهرلباس ودرجه اي )منتشر وبعد توجيه خودتان رابکارببرد؟ وجداناً مي پسندي ؟
    3- خداراشکر که انسانها ازدرون همديگر ، نيات وافکارهمديگرخبرندارند. اما اميدوارم همگي درمحضر خداوندمتعال ازافکار-کردار و گفتارمان شرمسارنباشيم .

    پاسخ

    سلام. دوستان من در کيهان؟! به ادبيات خود حضرتعالي، سند؟ به جاي پاسخ به سؤال،‌چرا فراکني مي‌فرماييد و بنده را به خاطر جرم ديگري محاکمه مي‌فرماييد؟! ثانياً مگر بنده مطلب را به کسي مستند کردم؟! ثالثاً بالاخره منطق يادداشت را تأييد فرموديد يا در آن مناقشه داريد؟! رابعاً ممنون از حساسيت شما؛ اميدوارم دعاي پاياني شما ر حق همه قبول فرماييد. بنده هم اين دعا را اضافه مي‌کنم که ان شاء الله هيچ کسي در دام تعصب کورکننده و کرکننده قرار نگيرد. به فرموده امام معصوم: حب الشي‌ء يعمي و يصم
    + احمدي 
    يکي از آقايون دوستان ميگفت دوستان طلبه توي حوزه توجيه کردن را خوب ياد ميگيرند. يعني برخي از بي اخلاقيهاي امروز جانعه ما نتيجه همين توجيه کردن هاست. مثال: يک منبري ميگفت غيبت فرد فاسق اشکالي ندارد جدا از اينکه نميدانم حرف ايشان درست است يا غلط اما جالبه با گسترش اين حرف براي اينکه مجاز باشيم غيبت کسي را بکنيم اول فاسقش ميکنيم و بعد هم غيبتش را.
    به هرحال ميخواستم بگم متني که نوشته ايد توجيه بسيار زيبايي بود و البته که شما هم منظورتان شخص خاصي نبوده اسن انشا ا...
    قضاوت با افکار عمومي و البته اميد که هيچکداممان در پيشگاه قضاوت خدا شرمسار نباشيم.
    پاسخ

    سلام. جواز غيبت فاسق در مورد فسقش به شرط ظهور عمومي، در احکام شرعي و بر اساس روايات متعدد مجاز است. فلسفه روشني هم دارد. اما اين که عيبي را بدون ذکر نام بيان کني، مصداق غيبت نيست؛‌ هر طور راحت‌تريد، برداشت فرماييد. ممنون از حضور و اعلام نظر