• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : هاشمي سياست يا اقتصاد؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    اين يعني من از حرف رهبري به چيزي رو برداشت ميکنم اما شما چيز ديگه و حتي برعکسش. شما به هرمنوتيک اعتقاد دارريد؟
    پاسخ

    سلام. به هرمنوتيک ربطي ندارد. اگر در جريان مباحث سياسي و اجتماعي آن روز و برخورد دولت باشيد، مخاطب سخنان آقا دقيقا معلوم بود؛ به همان شفافي که آقاي جنتي درباره کانديداي بنزسوار هشدار مي‌دهد!
    + احمدي 
    از اينها که بيشتر عکس حرف شما برداشت ميشود.
    پاسخ

    سلام. با زور نمي‌شود نظر مثبت کسي را به ديگري منفي کرد همچنان که برعکسش هم نمي‌شود. لابد انتظار داشتيد با ذکر نام رهبري از ايشان انتقاد کند؟! چيزي که در دوران هيچ يک از روساي جمهور، از رهبري سراغ نداريم.
    + احمدي 
    تاکيد ميکنم تاريخ قبل از دوم خرداد 76 باشد.
    پاسخ

    سلام. همه در سايت دفتر رهبري بخش آرشيو بيانات؛ در آدرسي که داده شد فقط بيانات رهبري در هفته دولت و خطاب به دولت تا حدي که منتشر شده به خوبي گوياي واقعيات است؛ به عنوان نمونه 6/2/1376:نگذاريد دشمن بتواند اين طور تبليغ کند که يک طبقه جديد و يک اَشرافيگري جديد، در حال شکل گيري است. 1375/06/08 نقطه مقابل، وقتي که صحبت از ارزشها مي شود، بعضي مي گويند: ما بايستي مملکت را بسازيم. اگر مملکت ساخته نشود، ارزشها را نمي توانيم در دنيا معرفي کنيم...8 / 6 / 1374الحمدلله شما که مسؤولان درجه يک کشور هستيد، خوي و خصلت مردمي داريد و خودتان جزو قشرهاي متوسّطِ مردميد و خوي اشرافي و کناره جويي از مردم و دوري از آنها را نداريد. اين نعمت خيلي بزرگي است که بايد آن را حفظ کنيد و به همه اجزاي دست اندرکار تسرّي دهيد. اگر احياناً کسي از گوشه و کنار در مجموعه شما پيدا مي شود که مي بينيد روشش طور ديگري است، جلوش را نگه داريد. ...يکي از وظايف امروز آقايانْ مبارزه با فساد است؛ چون کشور به ثمردهي رسيده و وقت ميوه چيني است. زحمات گذشته شما بتدريج ثمر مي دهد و امکانات در کشور در حال افزايش است. چنين موسمي هميشه و در همه تاريخ، موسم خطرناکي بوده است. موسم ورود آدمهاي سوء استفاده کن و فرصت طلب و کج دست و بددل و سياهروست که وارد مي شوند و اگر توانستند، از غفلتها سوء استفاده مي کنند. خيلي مراقب اين جهت باشيد. .... وجود فساد تعجّب آور نيست؛ مبارزه نکردن با فساد تعجّب آور است. ...آنچه که در اين بين بايستي با وسواس و دقّت دنبالش باشيد، مسأله «عدالت اجتماعي» است که با رشد و توسعه هم سازگار است. بعضي اين طور تصوّر مي کردند - شايد حالا هم تصوّر کنند - که ما بايستي دوره اي را صرف رشد و توسعه کنيم و وقتي که به آن نقطه مطلوب رسيديم، به تأمين عدالت اجتماعي مي پردازيم. اين فکرْ اسلامي نيست. «عدالت» هدف است و رشد و توسعهْ مقدمه عدالت است. آن روزي که در کشور عدالت اجتماعي نباشد، اگر بتوانيم بايد آن روز را تحمّل نکنيم.
    + احمدي 
    تذکرات آقا در دوران تصدي هاشمي را لينک ميدهيد لطفا. (تاريخ تذکر قبل از خرداد 76 باشد لطفا)
    پاسخ

    سلام. لينکش را جستجو نکردم. ولي در مجموعه حديث ولايت بارها و بارها در جلدهاي مختلف و در مناسبتهاي مختلف وجود دارد.
    + جمشيدبسم الله 

    "احمدي" جون بيا خودمون يه وبلاگ بزنيم. اين داش جوات كه ما رو نااميد كرد. خدا ازشون نگذره كه اين جوون رو چيز خور كردن.
    پاسخ

    سلام. در زمينه تبليغات وبلاگتان در خدمت خواهيم بود!
    + احمدي 
    يه جمله اي را رهبر در انتخابات سال 76 گفتند که : " .... هيچکس براي ما اقاي هاشمي نمي شود " دو حالت وجود داره:
    1- رهبري از به قول شما مشکلات دولت هاشمي مطلع نبوده که خوب عذر بدتر از گناه است
    2- مطلع بوده اما خوب چون اون زمان ايشون خودي محسوب ميشدند بايد ازشون دفاع ميشده ديگه؟ نه؟
    بنده راه سومي به نظرم نميرسه. مگر اينکه طبيعي بدونيم مملکتي که تازه از جنگ فارغ شده و تمام زيرساختهاي مادي و انسانيش فرسوده شدند يا ازبين رفتند نياز به سياستهاي انقباضي اقتصادي داره تا بتونه خودش رو جمع کنه.
    پاسخ

    سلام. تأييد جايگاه فرد و سابقه مبارزاتي ايشان، دليل بر درستي تمام عملکرد ايشان در دوران رياست جمهوري است؟ تذکرات مکرر آقا درباره تجمل‌گرايي مسئولان و بسياري ديگر از تذکرات تند ايشان درباره دوران مديريت اجرايي جناب هاشمي در مجموعه حديث ولايت و سايت رهبري در دسترس است. جالب است که اکنون که هاشمي منجي اصلاح‌طلبان شده است، چه حمايتهاي عجيبي مي‌بينيم. براي اطلاع از نظر اصلاح‌طلبان درباره جناب هاشمي مرور روزنامه‌هاي دوران حاکميت اصلاح‌طلبان خيلي جالب است و به شدت توصيه مي‌شود.
    + احمدي 
    سلام بر برادران با بصيرت.
    اولا نظر بنده در مورد تورم دوران هاشمي به نظر جناب بسم ا... بسيار نزديک ميباشد. (به اضافه اينکه بسياري از کارهاي زيربنايي در زمان ايشان آغاز و انجام شد. يا در دوره هاي بعد به انجام رسيد.)
    ثانيا دوست عزيز يه سوزن به خودت بزن يه جوال دوز به مردم.
    گيريم حرف شما درست. کاش در مقابل، آقاي مصباح و همفکرانش هم همين انتقاد را مينوشتيد. اونهايي که هشت سال پيش همه چيز رو (حتي اعتقادات ديني مردم رو) به بازي گرفتن تا احمدي نژاد رو بيارن چرا هنوز گند قبلي رو پا نکردن و حداقل هنوز يه عذرخواهي کوچولو بابت اشتباهشون نکردن دوباره با يه چهره جديد (که اونم مثل احمدي نژاد خواهد شد البته اگر مردم دوباره بخوان از همون سوراخ گزيده بشن) وارد ميدان شدن؟!!!
    اگر امدن آقاي هاشمي بعد از 16 سال اينقدر بده و شما دارين ايشون رو به خاطر به ثول خودتون عملکرد بدش در 16 سال پيش محاکمه ميکنيد امدن دارودسته مصباحيه بدون هيچ وقفه اي بدتره. چون حداقل شايد هاشمي تو اين 16 سال عوض شده باشه يا تجربش بالاتر رفته باشه اما فکر نکنم در عرض يکسال اين اتفاق براي مصباحيون بيفته. حداقل احتمالش کمتره برادر جان.

    + جمشيدبسم الله 

    جناب خوش انصاف،آقاي هاشمي ايران ويران شده از 8 سال جنگ را تحويل گرفت و ساخت و جناب محمود خزانه اي سرشار از ذخاير ارزي را در يک دوران با ثبات سياسي و اقتصادي خالي کرد بدون اينکه در وضع معيشت مردم تاثير مثبتي بگذارد. اي کاش حداقل تکليفت با خودت روشن بود دکتر جون!!!!!

    پاسخ

    سلام. تکليفم با خودم روشن است. از سال 1372 که به جناب هاشمي رأي ندادم تاکنون دليلي بر تغيير نيافته‌ام. نه اينکه مثل برخي، روزي با نام عالجناب سرخپوش بر او بتازم و روز ديگر او را ناجي خود و حزبم بدانم! همين اشاره، کافي است.