• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : زيرخاکي جالب!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    مختصرا در بخشي از کتاب بحث انتقادات آقاي مصباح و شاگردان ايشان در نقد اينکه شريعتي اگر چيزي ميفهميد چرا نظراتش در طول زمان عوض شده است. ايشان ضمن دفاع از دکتر و البته پذيرش اينکه ايشان هم از اشتباه مصون نيست، بيان کرده که اينکه انسان نظراتش در طول زمان تعديل و يا کلا دچار تغيير شود، نه تنها عيب محسوب نميشود بلکه نشاندهنده فکر پويا، خلاق و البته منصفيست که ابايي ندارد نظراتش را اصلاح کند. (البته کتاب سرشار از درسهاي بزرگيست از سعه صدر و بزرگواري نظر ايشان.) جالب اينکه از همان زمان هم آقاي مصباح به خاطر تندرويهايش مورد انتقاد دکتر بهشتي بوده و در کتاب هم ذکر شده است. البته کتاب را بنده چندين سال پيش مطالعه کردم و موارد فوق نقل به مضمون بود.
    پاسخ

    سلام. عوض شدن تفکر اگر در راستاي ارتقا انديشه و نزديک‌تر شدن آن به مسير حق باشد، مطلوب است؛ اما پيشرفت در گمراهي هم مطلوب است؟! لذا اصل تغيير فکر به خودي خود حسن تلقي نمي‌شود؛ بايد به محتواي فکر جديد و گذشته و مقايسه آن با منابع عقل و نقل داوري کرد.
    + صدرا 
    آقاي پورروستايي لطفا همه نظرات رو نگه نداريد. بعضيا مثل اين زبلخانتون يه چيزيشون ميشه!
    پاسخ

    سلام. شما به بزرگواري خودتان ببخشيد. شايد ديگر تکرار نکند!
    + احمدي 
    لطفا کتاب "شريعتي جستجوگري در مسير شدن" از شهيد آيه ا... دکتر بهشتي را مطالعه فرماييد. جانمايه آن کتاب جواب شما و همفکرانتان خواهد بود.
    پاسخ

    سلام. کتابي که معرفي فرموديد نخوانده‌ام. به سفارش شما سفارش دادم؛ اما ربطش با متن يادداشت؟! احتمالاً به پس از خواندن کتاب ارجاع مي‌دهيد؛ اما حداقل مختصري مي‌نوشتيد تا خوانندگان وبلاگ هم از نظر شما استفاده کنند.
    + جمشيدبسم الله 

    سلام بر مرد خدا داش جواد

    حاجي جسارتا بگو ببينم هيچ جا در ايران خانه ي عفاف داره؟؟

    آخه چند سال پيش قرار بود يه حركت زيگزاگي تو اين زمينه بشه؟؟ باور كن اگر اين كار بشه خيلي ثواب داره!! شما هم به جاي اين سياست بازيها كه راه به جايي نميبره براي رضاي خدا هم كه شده اين پروژه رو پيگيري كن!! بي خيال رياست جمهوري و سياست شو و مطمئن باش تا حضرت آقا هستن هيچ مشكلي نظام ما رو تهديد نمي كنه. و اين مملكت روي رفاه و آسايش و پيشرفت رو نخواهد ديد!!!

    زياده عرضي نيست. سلام به علما برسان.

    پاسخ

    سلام. برادر جمشيد لطفاً چيزي ننويس که با فشار گروههاي فشار مجبور به حذفش شويم!
    + همشهري 
    خيلي جالب بود. تفاوت آن روزها با اين روزها تفاوت از زمين تا آسمان يا همان تفاوت خال مه رويان و دانه فلفل است !!!!!!!!!!!!!!!!!
    پاسخ

    سلام. ربط مطلب را با شعر خال و دانه فلفل متوجه نشدم.
    + جمشيدبسم الله 


    حاجي اين همه آدم ،آخه چرا حسسسسسينششششششريييعتمداررريييي؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

    کلاس آسيد محمد رو پايين آوردي!!!!

    از دست شما،آدم مي خواد جام زهر رو بنوشه.

    پاسخ

    سلام. فعلاً دست نگهدار؛ شايد شرايط مناسب‌تري براي اين اقدام پيدا شد!
    + محمد 
    با سلام.اينها رو بايد به آقاي مصباح وباندشان گفت که اوضاع فرهنگ و سياست و اقتصاد کشور را به خاک سياه نشانده اند و با پر رويي کامل درصدد شرکت مجدد در انتخابات هستند.در ضمن نهضت فوتوشاپي و سرقت ادبي هم جزو جنبه هاي ضد اسلامي فرهنگ به حساب مي آيد يا خير؟
    پاسخ

    سلام. هر چه تلاش کردم،‌ ربط نظر شما با محتواي يادداشت را نفهميدم. ممنون از اعلام نظر