• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : واقعاً که هر کسي بر طينت خود ميرود!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 17 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + احمدي 
    بله. ان شا ا... خوانندگان ميخوانند و قضاوت خواهند کرد.
    پاسخ

    ان شاء الله.
    + احمدي 
    تا جاييکه بنده ميدونم هيچ نهادي حتي وزارت اطلاعات هم بدون هماهنگي با قوه قضاييه و اخذ حکم قضايي حق بازداشت افراد را ندارد چه رسد به حبس يا حصر. (لينک قبل را مطالعه بفرماييد.) حال بايد پرسيد حکم حصر بلند مدتي که به قول شما وزارت اطلاعات در حال اجراي آنست است از طرف کدام شعبه دادگاه انقلاب صادر شده است.
    پاسخ

    در يادداشت قبلي پاسخ شما را نوشتم.
    + احمدي 
    لطفا مغالطه نفرماييد. در قانون براي هر نوع بازداشتي ضوابطي مقرر شده است. مي شود به بنده بگوييد طبق کدام يک از قوانين کشور وزارت اطلاعات مي تواند افراد را حصر خانگي کند؟ اينقدر هم طول و توجيه لازم نيست. بنده همين قانون جاري جمهوري اسلامي را قبول دارم اما بند قانوني که اين اختيار را به وزارت اطلاعات داده است ميخواهم.
    (تا آنجا که بنده اطلاع دارم و رييس جمهور هم در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران روي همين نکته تاکيد کردند هيچ نهادي حتي وزارت اطلاعات بدون هماهنگي با قوه قضاييه و اخذ حکم قضايي حق بازداشت افراد را ندارد. جالب است بدانيد که حق بازداشت هم ندارند چه برسد به حبس يا حصرهاي بلند مدت. لينک مصاحبه جهت اطلاع:
    http://www.khabaryaab.com/News/26697/%D9%87%DB%8C%DA%86_%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C_%D8%AD%D8%AA%DB%8C_%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA_%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86_%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2_%D9%82%D9%88%D9%87_%D9%82%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%87_%D8%AD%D9%82_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA_%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF_%D8%B1%D8%A7_%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF.htm
    پاسخ

    سلام. آقاي احمدي‌نژاد معيار قانون نيست. مستند وزارت اطلاعات، پيش‌گيري از جرم است؛ و البته شرط وزير اطلاعات، اجتهاد است؛ چرا؟ براي اين که در تشخيص و اجراي قانون نيازمند توان استنباط است. در ثاني قضيه آقاي کروبي و موسوي اين قدر مبهم نيست که شما خود را به زحمت بيندازيد. مگر راهپيمايي‌ها و حوادث بعدي در اعتراض به نتيجه انتخابات قانوني بود؟ کسي بايد سنگ قانون را بيشتر از همه به سينه بزند که خود هم قانون‌محور باشد. اين همه اغتشاش و دعوت مردم به خيابان بر اساس کدام مستند قانوني، صورت گرفت؟!
    + احمدي 
    ضمنا اشاره به مسئله آيت ا... منتظري هم جالب بود. اگر اسنادي قانوني وجود دارد که حصر ايشان بر مبناي يکي از اصول قانوني کشور انجام شده ممنون ميشم من را مطلع بفرماييد. اگر هم ميخواهيد بگوييد قانون تشخيص شما و همفکرانتان هست (انطور که از جوابتان بر مي آيد) که بحث همين جا تمام ميشود. چون ان وقت مي فهمم که اصلا اعتقادي وجود ندارد که همه کارها بايد از طريق قاون انجام شود.
    پاسخ

    سلام. پاسخ تفصيلي را ذيل يادداشت قبلي شما نوشتم. در خصوص آقاي منتظري کتابهايي که اسناد و شرح ماجرا را بيان کرده زياد است. عصباني نشويد و تهديد نکنيد و از بحث کنار نکشيد تا نشان دهيد طرف مقابل شما بي‌منطق صحبت مي‌کند؛ چون اين روش، مناسب بحث دوستانه سياسي نيست. لطفاً مواردي که نوشته شده، نقد کنيد. ممنون ز حوصله شما
    + احمدي 
    خيلي جالب بود. ان وقت معيار اينکه کسي بايد براي پيشگيري از جرايم آينده بايستي محصور شود چه کسي است؟ مي شود بگوييد که اينکه اين افراد براي جلوگيري از جرايم آتي حصر ميشدند با تشخيص و دستر کدام نهاد قانوني يا مطابق کدام يک از آيينهاي دادرسي انجام شده؟ نميخواهيد بگوييد که مملکت ملوک الطوايفي اداره ميشود؟
    پاسخ

    سلام. برادر جان کسي که اصلاً جرمي مرتکب نشده، با کسي که مستمرا در حال وقوع جرم است فرق دارد. کسي که در چند ماه مستمرا در حال ايجاد آشوب است،‌با کسي که سابقه‌اي ندارد فرق دارد. چرا پليس مجرمان سابقه دار را در ايام عيد تحت نظر مي‌گيرد يا بازداشت مي‌کند با اين که جرمي مرتکب نشده‌اند؟! و البته کسي اعتراض ندارد؛ چون آزادي اينها در ايام عيد، يعني احتمال نود و نه درصد سرقت در ايام عيد. راستي اگر کسي قصد ضربه زدن به شما دارد، شکايت نمي‌کنيد و صبر مي‌کنيد تا ضربه بزند بعد شکايت کنيد؟! آيا در مقابل کسي که قصد چاقو زدن به شما دارد و همه مقدمات را فراهم کرده، واکنشي نخواهيد داشت تا چاقو بزند بعد از دستش بگيريد يا شکايت کنيد؟! وظيفه پيشگيري از وقوع جرم از نکات مصرح در قانون اساسي است که هم به عهده قوه مجريه و هم به عهده قوه قضاييه است. وزارت اطلاعات با استناد به همين قوانين مصرح چنين اقدامي مي‌کند. ملوک الطوايفي هم نيست. آيين دادرسي براي مجازات جرايم گذشته است، نه پيشگيري از وقوع جرم. انشاء الله شاهد برگزاري جلسه دادگاه هم باشيم که نظام اسناد خود را بيان کند تا بسياري هم که آزادند، با برگزاري دادگاه معلوم شود چه کاره بودند؛ و البته علت اين که سران و بزرگان اصلاح‌طلب و حتي خود محصوران اصراري يا درخواستي براي برگزاري دادگاه ندارند،‌ترس از عاقبت آن است برادر. کاش زنده باشيم و اسناد منتشره را در آينده ببينيم.
    + احمدي 
    بر مبناي حکم کدام دادگاه؟
    پاسخ

    سلام. اولا بر مبناي همان دادگاه که آقاي منتظري حصر بود. ثانياً حصر دو جنبه دارد؛ يکي مجازات جرايم قبلي و ديگري براي پيشگيري از وقوع جرم جديد. هر دو هم مبناي حقوقي و فقهي روشني دارد. حصر فعلي حضرات، براي پيشگيري از جرايمي است که نشان دادند در صورت آزادي ادامه مي‌دادند. براي جرايم گذشته، اگر دادگاهي برگزار شد،‌اسنادش هم ارائه خواهد شد؛ اگر به دادگاه عدل الهي رسيد که "الشاهد هو الحاکم". جالب است که آقاي خاتمي هم تصريح مي‌کند من تقلب در انتخابات را قبول ندارم ولي آقايان چنان رفتار کردند که گويا از نظام طلبکارند.
    سلام .همشهري چرا در مورد انتقاد مراجع از جشن نوروز و ابتزال فيلم کلاه پهلوي وظيفه امر به معروف ونهي از منکر خود رو انجام نداديد؟ضمنا چند وقت پيش برات پيامي در مورد اهانت به حوزه وشوراي نگهبان در يکي از مجلات آموزش وپرورش فرستادم چرا نگذاشتي.با وبلاگ (بيا باهم باشيمardakani114.mihanblog.com)به روزم نظر تون چيه؟
    پاسخ

    سلام. يعني به گفتن ما در روال آقايان تغييري ايجاد مي‌شود؟! اگر چنين باشد حاضريم هر چه شديدتر موضع بگيريم. در زشتي و خلاف قانون بودن و خلاف اخلاق و دين بودن برخي کارهاي آقايان ترديدي نيست. روزشماري مي‌کنيم چهار ماه باقيمانده بگذرد و شرش کم شود.
    + احمدي 
    فرض کنيم شما درست ميگيد حتما ادله اي داريد ديگه. لطفا عمله دشمن رو محاکمه کنيد و هرچي هم حقشه حکم کنيد. نه اينکه غيرقانوني حصر کنيد.
    پاسخ

    سلام. حکمش همان حصر است که در حال اجراست.
    + احمدي 
    دليل دارم و انهم نمونه هاي بسياريست که براي توهين کردن هاي مرتب اصولگرايان وجود دارد (در آخرين نمونه برادر محسن رضايي بعد از 4 سال و البته بعد از اعلام کانديداتوري فرموده اند : موسوي و کروبي را عمله آمريکا ميدانم" و سوال اينجاست که اولا چرا حالا دوما کو مدرک معتبرت و اگر داري يا داريد چرا بر اساس همون مدارک دادگاه رو تشکيل نميديد و حصرهاي بدون حکم قضايي غيرقانوني رو ادامه ميديد؟).
    پاسخ

    سلام. عمله دو رقم است؛ عمله با اطلاع و عمله بي‌اطلاع. شکي وجود دارد که حوادث انتخابات 88 بازي در زمين دشمن بود؟! البته، توهيني که در يادداشت محل بحث به آن پرداختم، غير از آن چيزي است که بي‌مناسبت،‌ به آن پرداخته‌ايد.
    + همشهري 
    سلام. اگه از خدا نمترسيدم دست رو قرآن مزاشتم که نظر اولي تو وبلاگ پايدار خودش نوشته و خودش جواب خودش داده! اي واي بر ما،، التماس دعا يا حق
    پاسخ

    سلام. همان بهتر که از خدا مي‌ترسيد و چنين قسمي ياد نمي‌کنيد. سوءظن به ديگران، خوب و اخلاقي نيست.
    + احمدي 
    به هر حال بنده هم با پاسخ شما موافقم اما قبول کنيد که بد وبيراه گفتن و اتهام زدن به مخالفان در جناح اصولگرا و بزرگان ان بيشتر رواج دارد. (از کيهان گرفته که در قالب طنز و جدي توهين ميکند تا ....)
    پاسخ

    سلام. به بيشتر يا کمتر بودن آن در جناحي کار ندارم؛‌ نمي‌دانم اين قضاوت را هم شما از کجا و با استناد به چه آماري گرفته‌ايد. در روزگاري که همه پاسخگو خواهند بود، لابد شما هم براي ادعايتان دليلي دارد. اما در هر صورت، اين کار زشت بر اصول اخلاق اسلامي در تعامل با ديگران انطباق ندارد.
    + احمدي 
    سلام. بنده با مواضع اقاي پايدار موافق نيستم اما در اين يک مورد خاص چند نکته قابل تامل است:
    1- اصطلاح کوتوله سياسي، بي ادبي نيست و اتفاقا خيلي هم پرمعناست آنهم براي جماعتي که فکر ميکنند سياست يعني حرف سياسي زدن و چهار تا مقاله سياسي خواندن. و حقيقتا هم در هشت سال گذشته کوتوله سياسي بودن خيلي از بزرگان جريان اصولگرا (و نه نوچه هاي پادويشان در اردکان و ديگر شهرهاي کوچک و بزرگ) براي همه آشکار گشت. کساني که حتي از چيزي که نمي شناختند تنها به خاطر مشتي شعار و ظواهر تا پاي همه آبرو و اعتبار نظام خرج کردند و حالا خود نميدانند چه کنند. داستان استخوان در گلو شده برايشان نه راه پس دارد و نه پيش. آيا جز يک کوتوله يا بهتر است بگوييم سوپرکوتوله جز اين ميکند؟
    2- درست فرموديد که هرکسي بر طينت خود مي رود انجا که رييس جمهور از ممه و لو لو صحبت ميکند. يا انجا که روشنفکران را بزغاله خطاب مي کند. يا انجا که ميگويد آب رو بريز اونجات که ميسوزه. يا جاييکه آقاي شجوني خرخره مخالفان را مي جود و ...
    پاسخ

    سلام. 1. بنده تلقي‌ام اين است که به کار بردن اين لفظ براي مخالف فکر سياسي، خارج از اخلاق اسلامي است؛ نظر شما هم محترم. قضاوت با خوانندگان. 2. اگر بپذيريم که هر کس بر طينت خود مي‌رود، شامل چپ و راست است. و در نهايت، فکر نمي‌کنم اين گونه ادبيات، در حق مخالفان به کار بردن، اخلاقي باشد. حضرت امام در خطاب رئيس جمهور امريکا هم هميشه مي‌گفت: آقاي کارتر. 3. قبول نداشتن تفکر و عملکرد کسي، مجوز به کارگيري ادبيات سخيف نيست؛ قرآن با همه تأکيداتي که بر انحراف بت‌پرستان دارد، تصريح مي‌کند به آنها و خدايانشان فحش ندهيد. (انعام / 108) حضرت علي عليه السلام با همه اعتقادي که در گمراهي اصحاب معاويه داشتند، از فحش دادن به آنها نهي کردند. ملاک و اسوه‌اي که مي‌تواند جلوي چشم يک سياستمدار مسلمان باشد، اينهاست.


    با سلام و عرض ادب:

    بي ادبي را در هيچ لباسي تايبد نمي کنم اما به گمانم که شايد گمان شما هم باشد :

    الناس بامرائهم اشبه من آبائهم

    باشند.

    عزت مستدام

    پاسخ

    عليکم السلام و رحمة الله. حق با شماست، اما اين سخن در حق ما عوام الناس درست است. از کساني که داعيه فرهيختگي و ترويج اخلاق دارند، چنين رفتاري زيبنده نيست. ممنون از اعلام نظرتان.
    + ali 
    همون آقا کار شما در پاسخ را بداخلاقي دانسته است!!!!!
    پاسخ

    سلام. به کسي پاسخ ندادم. بداخلاقي دانستن يادداشتي که همه مي‌توانند بخوانند و قضاوت کنند، بيشتر به طنز مي‌ماند. از اين طنزها در عمر کوتاه خود بسيار ديده‌ايم.
    سلام همشهري خبرگ رسيد
    اگر دوست داري ببين.
    پاسخ

    سلام. ديدم و سلامي نگاشتم. خير مقدم.
       1   2      >