• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : همچنان آرگو
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    فرصتي شد و فيلم را ديدم از دو شبکه بي بي فارسي و صداي آمريکا گلچين مذکور تهيه شده بود:
    1- شبکه هاي مذکور قاعدتا طبق تبليغات دوستان وطني! بايد مبلغ اين فيلم باشند (چون در پازل سياسي دوستان اين شبکه ها هم بايد در راستاي هدف کلي استکبار که آرگو را نيز ساخته دست ايادي انان ميدانند باشند). اما سوال اينجاست که چرا فيلم را به اين صراحت نقد ميکنند و نظر سنجي ميکنند و ابايي هم ندارند که هشتاد درصد نظرسنجي آرگو را تاييد نميکند.
    جواب شما همان خوش بيني است که شما مسخره اش ميکنيد:
    الف- ما هم اعتقاد داريم که اين مرز وبوم (و هر کشوري در اين دنيا) دشمن دارد ولي اختلاف ما در اين است که برخي دوستان همه چيز را به آن دشمن نسبت مي دهند ولي ما خيلي از وقايع را مستقل فرض ميکنيم. تفاوت، در هنر استفاده از اين وقايع به نفع يک طرف است. مثلا همين اسکار، يک پديده هنري مستقل است. و اصلا اساس راي گيري در آن به اين صورت است که از تمامي کشورها افراد مطرح در هر حوزه عضو آکادمي هستند و برگه هاي راي برايشان پست مي شود و انها نظرشان را براي آکادمي پست مي کنند. پاکتها در حضور هيئت ژوري گشوده و آرا شمرده مي شود.
    تفاوت در هنر لابي کردن است (همان که آقاي شمقدري هم به آن اشاره کرد.) يعني يک گروه در آمريکا مي روند و روي فيلم آرگو تبليغات ميکنند و لابي مي کنند و راي جمع ميکنند اما در کشور ما افراد مسئول دولتي يا نهادهاي مردم نهاد و ... منتظر مي مانند تا نتايج اعلام شود سپس اسکار را متهم به سياسي کاري کنند.
    انصافا چقدر تلاش شده تا اين واقعه (قضيه اشغال سفارت آمريکا) از زاويه نگاه جوانان انقلابي اين مملکت به زبان هنر به گوش ديگران برسد؟ چقدر قبل از اسکار سعي شد تا به گوش فلان هنرمند حق راي دار افريقايي که شايد تا امروز حتي داستان گروگانگيري را نشنيده باشد روايت خودمان را نيز ارائه کنيم؟

    پاسخ

    سلام. پيشاپيش عذرخواهي کردم که اگر به خوش‌بيني‌تان لطمه مي‌زند.