• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : غير صحيح=دروغ
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ساسان 

    1- چه معلوم جهان نيوز درست گفته( يعني حق مطلب رو بجا آورده)

    2- مي شد منطقي تر برخورد بشه


    + قطره اي از کوير 
    سلام.استاد گرامي.بسيار بسيار منطقي و محکم بود
    احسنت.
    پاسخ

    متشکرم. هدف آن است که اگر بتوان،‌ در اين چرخه معيوب اثر گذاشت. از اين که وبلاگ را قابل سر زدن مي‌دانيد ممنونم.
    سلام وب جالبي دارين موفق باشيد لينكتون اضافه شد
    با مطلبي درباره روز دانشجو بروزم
    پاسخ

    متشکرم
    + هاتفي 
    بحث بي فايده است. ميشه بگين منتقديني مثل عبدالکريم سروش و مجتهد شبستري و ملکيان و ... نقد کوچه بازاري ميکردند که باهاشون اون برخوردها شد؟؟ ؟؟؟ اگر کسي تو روزنامه يا وبلاگ نقد کنه ميگيد نقدش کوچه بازاريه اگر تو کتاب و فصلنامه يا ماهنامه تخصصي نقد کنه ميگيد فلاني منحرفه و عامل استکباره. همه حق شماهاييد و بس. ضمنا حرفهاي ذوقي در مورد اسلام فعلا تو دولت محبوب شماها توسط دوستان رييس دولت بيشتر زده ميشه. توسط خود رييس دولت هم تاييد ميشن.پس چرا کسي تو قم کفن پوش نميشه؟؟؟ زمان دولت قبل اگه کسي يکدهم حرفاي الان مشايي و احمدينژاد رو ميزد تو قم طلاب کفن پوش ميشدن و تو خيابون بودن و درس و بحث رو تعطيل ميکردن. اما الان نه؟؟؟ چرا؟؟؟ چون دغدغه بيشتر از اينکه ديني باشه سياسيه؟؟؟
    + هاتفي 
    پس لطف کنيد نگوييد ارکان بگوييد "رکن" چون به نظر ميرسد فقط ايشان را غيرقابل نقد ميدانيد و بعد از ايشان همه را قابل نقد حتي در وبلاگ و روزنامه ميدانيد. خوب است باز نسبت به زمان هاشمي رفسنجاني که نميشد درباره رييس جمهور هم حرف زد يک قدم پيشرفت کرده ايم.
    پاسخ

    يعني حرفهاي ذوقي که درباره اسلام هم زده ميشد و در روزگازي نه چندان قبل تبليغ دولتي هم ميشد حمله به ارکان است. برادر جان قبل از اصل ولايت فقيه اصول زيربنايي ديگري هم در قانون اساسي آمده که در هيچ نظامي نقد کوچه بازاري به آنها پذيرفته نمي‌شود.
    + هاتفي 
    شما طلبه هاي علوم ديني توجيه گري را خوب بلديد. فرموده بوديد: "جاي نقد روزنامه نيست. کار نقاد هوچيگري نيست. بعد از قضاياي فتنه بسياري از کساني که مدعي نقد بودند در جلسات چند ساعته با رهبر انقلاب نشستند و حرفهايشان را صريح گفتند و پاسخ هم شنيدند." اولا اگر جاي نقد روزنامه، وبلاگ يا سايت و ... نيست چرا خودتان در همين پست اخير به نقد عملکرد فرهنگي و يا رفتار آقاي احمدي نژاد پرداخته ايد. شما هم تشريف مي برديد حضوري در دفتر رياست جمهور به نقد حضوري مي پرداختيد. دوما اگر جوابتان اين است که نقد شما در وبلاگي عمومي با رعايت همه جوانب و اصول نقد است خواهش ميکنم رسانه اي (اعم از روزنامه، وبلاگ شناسنامه دار، سايت معتبر و داراي مجوز از وزارت ارشاد) به من نشان دهيد که به نقد عملکرد رهبري به رعايت همه جوانب فوق پرداخته باشد. نعوذ با... ايشان معصوم که نيستند هستند؟؟؟؟؟؟
    پاسخ

    اتفاقاً خوب مطلب را گرفته‌اي اما به روي خود نياورده‌اي! اينهايي که گفتم مربوط به نقد ارکان نظام مثل رهبري آن است. درباره رئيس جمهور هم در کشور ما حتي بيش از امريکا رئيسان جمهور نقد مي‌شوند و کسي کار به کار منتقدان ندارد.
    + هاتفي 
    پس قبول داريد مطلق گرايي خوب نيست. پس چرا يک نقد حتي يک نقد تاکيد ميکنم حتي يک انتقاد کوچک از آقاي خامنه اي در هيچ رسانه اي تحمل نمي شود. شما يک لينک تو همين بخش نظرات برا من بزار که يکي از سخنان يا عملکردهاي آقاي خامنه اي توش حتي به اشاره نقد شده باشد. (اگرم تو برخي نوشته ها شده الان نويسندش تو زندانه مثل محمد نوريزاد همکار مرتضي آويني و از کيهان نويسان سابق و ....) شما يکي از نقدهايي که به اعتقاد شما به حق بوده يا نبوده رو لينک بده. "اگه مطلقگرايي خوب نيست هيچ کجا خوب نيست. اما اگر يک طرف رو مطلق کردي نوقع داشته باش طرف مقابلت هم مطلق برخورد ميکنه . اگه تو گفتي همش سفيديه و با زور و تهديد هرکسي رو که خواست هم سياه رو نشون بده و هم سفيد رو سرکوب کردي. واکنش اينه که ميگن همش سياهيه ...
    پاسخ

    برادر عزيز چرا همه چيز را قاطي مي‌کني. جاي نقد روزنامه نيست. کار نقاد هوچيگري نيست. بعد از قضاياي فتنه بسياري از کساني که مدعي نقد بودند در جلسات چند ساعته با رهبر انقلاب نشستند و حرفهايشان را صريح گفتند و پاسخ هم شنيدند. اگر نقد به قصد تخريب و تضعيف نظام و ارکان آن نباشه راه انتقالش فراهم است اتفاقا پاسخ هم داده مي‌شود از شما تشکر هم مي‌شود و راهکارهاي شما را هم مي‌شنوند. ابزارهاي نقد و پيشنهاد و شکايت فراهم است براي کسي که دنبال ارتقاي حقيقي باشد. طبيعي است در هيچ نظامي اجازه ندهند ارکان آن نظام در معرض تخريب دشمن و ايادي داخلي آن قرار گيرد. مگر در امريکا که خود را مهد آزادي مي داند انتقاد به سبکي که شما ادعا مي‌کنيد آزاد است. اصلا در همان شهر خودمان آيا کمترين انتقاد از نماينده شهر يا رئيس جمهور تحمل مي‌شود؟! به وارد بودن يا نبودن انتقاد کار ندارم؟! انصاف داشته باشيم.
    + هاتفي علي 
    عزيز دل فرهنگي اش را شما فهميده اي اما نوشته اي "نتيجه اخلاقي: آقاي احمدي نژاد در کارهاي فرهنگي بر خلاف سياست و اقتصاد هيچ گام مثبتي برنداشته ايد" بيا اقتصاد و صنعتش را از ما اهلش بپرس که بهت بگيم در اقتصاد و صنعت هم نه تنها گام مثبتي برنداشته بلکه برعکس گام منفي هم دارد سياستش را هم از اهل سياست بپرس اما فکر کنم قضيه 10 روز خانه نشيني سر قضيه وزير اطلاعات و قضيه مشايي هم کارنامه مثبتي از سياستش نشون نميده پس حاج آقا همونطور که دوست همشهريمون گفت به بي بصيرتيتان به ديده انکار نگاه نکنيد شجاع باشيد و اعتراف کنيد (شما و همه کساني که اين هشت سال سياه سياسي، فرهنگي، اقتصادي را به اين مردم هديه کرديد) که اشتباه کرديد که اعتراف به اشتباه نه تنها باعث کوچک شدن آدمي نميشود بلکه باعث ميشود بزرگ شويد. ميدانم در جواب اين نظر توجيه نامه اي مينويسيد ولي "عاقلا دانند ...
    پاسخ

    تا آنجا كه مي‏دانم نقشي در اين هشت سال نداشتم. اما تا آنجا كه مي‏فهم به اين سياهي كه شما فرموديد هم نيست. با اين نگاه همه دوره‏هاي رياست جمهوري همين طور بوده. در هشت سال قبل چه مزيتي بوده كه در اين دوره نبوده يا چه ضعف اساسي در اين دوره بوده كه در هشت سال قبل نبوده. برادر عزيز مطلق‏گرايي خوب نيست از هر كه باشد. از اظهار لطف و اعلام نظرتان متشكرم.
    + همشهري 


    برادر با بصيرت

    اين ساخته و پخته ديگ خودتان است خيلي به بي بصيرتيتان سخت نگيريد

    پاسخ

    اتهام خيلي ساده است همشهري! يک بار دفاعي به صورت مطلق از بنده درباره ايشان شنيده‌ايد. بعضي کارهاي رئيس جمهور را قبول دارم و برخي را نه. مثل رؤساي جمهور قبلي! هيچ وقت اهل دفاع مطلق از کسي نبوده‌ام. پذيرش مطلق مختص معصومين است.