• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : رانندگي در مه!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 7 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + داود 
    سلام آقا جواد مطلبت به دلم نشست مثال واقعي و جالبي بود .
    پاسخ

    متشكرم.

    سلام

    دقيقا پاراگراف اول رو که ميخوندم پاراگراف بعديتون براي من هم زنده شد خوب گفتيد.

    من هم تجربه کردم سعي کنيد هميشه قبل از مسافرت برف پاکن ها سالم باشند يعني کامل تميز کنند اگر خوب تميز نکردند فقط با اب و صابون بشوييد و دوباره استفاده کنيد اگر خوب تميزنکردند يعني خط هاي عمودي و افقي خيلي زيادي روي شيشه بر جاي گذاشتند عوضشان کنيد بعد مخزن شيشه شوي را با محلول شيشه شوي پرکنيد تا مانع از يخ بستن شيشه شوي و مسير انتقال شيشه شوي و چشمي پرتاب اب شويد و هم اين محلول باعث ميشه شيشه هم ديرتر يخ بزنه....از نور پايين حتما استفاده کنيد چون استفاده از نور بالا مشکل سازتر خواهد بود( در هواي برفي و کولاکي هم از نورپايين نتيجه بهتر حاصل ميشود) پشت وسايل نقليه بزرگ حرکت نکنيد چون اين خودروها اب سطح جاده را هم بلند ميکنند و مشکل ديد را چند برابر ميکنند (برخلاف نظر شما البته اگر عرض جاده کم باشد و پر پيچ هم باشد اشکالي ندارد.)اگر خودرو مشکل پيدا کرد يا نياز به تميز کردن شيشه ها و چراغهاي يخ زده داشتيد حتما در يک پارکينک مناسب يا محل دور از مسير اصلي پارک کنيد و فلاشر را بزنيدو با اين حال هواستان به جاده باشد چون ممکن است کسي راه را گم کندچون ديگر رانندگان هم مثل شما ديد کافي ندارند و اين خطرات زيادي ميتواند داشته باشد..توصيه ي تجريبي ديگر اين که در فصل هاي بارش زا حتما از ضد باران آوام(محصول فناوري نانو) استفاده کنيد قيمتش تقريبا دوهزار تومان هستش من استفاده کردم واقعا معجزه اسا هستش...ببخشيد زياد توصيه کردم حمل بر بي ادبي نکنيد سنم خيلي پايين تر از شما هستش من هم تجربه هاي شخصي را عنوان کردم.

    پاسخ

    از راهنمايي شما متشكرم.
    + احمدي 
    ميشه بگين توي اون مه که چشم شما کار نميکرد چطور راننده ماشين سنگين ميتونست جاده رو ببينه؟؟؟ و اگر ايشون داشته ميديده شما هم ميتونستين ببينين!!! و حالا اگر راننده سنگين اشتباه ميکرد و به سمت دره يا انحراف از جاده ميرفت خوب سر شما هم همون بلا ميامد، به هرحال راننده ماشين سنگين هم خطا ميکنه. نه؟؟؟؟
    پاسخ

    چون از بالاتر به جاده مي‌نگريست و چراغ‌هاي پرنورتري داشت که احتمالا چراغ مه‌شکن بود ديد بهتري داشت. و قطعاً احتمال خطا هم داشت. البته در آن زمان احتمال خطايش را براي دلگرمي خودمان ناديده مي‌گرفتيم.
    + nana 
    عالي بود ازشما مچکرم
    پاسخ

    من هم از لطف شما مچکرم!
    + من 
    سلام استاد: جالب بود استفاده برديم
    کاربر گرامي
    در تاريخ چهارشنبه 9 آذر 90 نوشته (رانندگي در مه!) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. موفق باشيد.