• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : دو برگزيده ويژه
  • نظرات : 0 خصوصي ، 15 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + باسم بن جاسم 

    خداييش كيهان خيلي چندش آوره؟

    آقا چرا اين عمو حسينو عوض نمي كنه؟؟؟

    پاسخ

    سلام. شايد با شما در اعتقادتان همداستان نباشد!
    + مقام معظم 


    كاش فرصت ميدادين به اين سيد مظلوم/ كاش سنگ اندازي نمي كردين/ياد اون روزها كه ايران تازه داشت سري از تو سرها بلند ميكرد. چقدر خامنه اي به اي سيد تذكر مي داد كه توسعه اقتصادي ارجحيت دارد /غافل بود كه توسعه سياسي ، توسعه اقتصادي را به همراه دارد ولي حالا با اين گروني ها يه تذكر خشك و خالي هم به محمود نميده نميدونم جواب شهدا را چي مي خواد بده.

    اي كاش سيد محمد دوباره قبول مي كرد كه بيآد.....

    پاسخ

    سلام. حمايتهاي حضرت آقا از رئيس جمهور قبلي يادتان رفته؟! اگر بيشتر از اين دوره نبوده، قطعاّ کمتر هم نبوده. انصاف هم چيز خوبي است برادر جناب مقام معظم!
    + احمدي 
    فکر ميکنم بعد از پنجمين جلسه بود که منع شدند در حاليکه از همان اولين جلسات وکلاي مدافع معترض بودند. واقعا از دادستان و ديگر مسئولين که اينقدر سريع عمل کردند متشکريم. يعني پنج جلسه چندين ساعته دادگاه با حضور متهمين با آن وضع تحقير کننده پخش شد واقعا که شما هم عجب رويي داريد که دفاع ميکنيد.
    بماند که تعداد زيادي عکس گرفته شد که تا مدتها در سايتها و روزنامه ها بدون سانسور چاپ شد.

    پاسخ

    سلام. عزيز برادر! من کي دفاع کردم؟! در يادداشتهاي خيلي قبل هم به اين موضوع پرداخته بوديد (شايد هم ديگران بودند) و نظر شخصي‌ام را گفته بودم. هيچگاه از اشتباهي دفاع نمي‌کنم، اما اين که مطلق سيستم را اشتباه بدانيم،‌ کاملاً مخالف هستم.
    + احمدي 
    يعني قاضي صلواتي نميتوانست جلوي فيلمبرداري در داخل دادگاه را بگيرد يا حداقل بعد از پخش قسمت اول از صدا و سيما جلوي پخش قسمتهاي بعدي را بگيرد. آيا قاضي مسئول حفظ آبروي متهمين نيست؟؟؟ دادستان چطور؟ مگر ايشان مدعي العموم نيستند؟
    پاسخ

    سلام. در جلسات علني حضور و فيلمبرداي ممنوع نيست. صدا و سيما بايد جلوي پخش را مي‌گرفت يا دادستان شکايت و منع مي‌کرد؛ که با تأخير، چنين شد. مقام معظم رهبري هم مخالفت خود را صريح اعلام کردند و متوقف شد.
    + احمدي 
    بله! دادگاههاي ما عادلانه است و فقط با سند و مدرک محکوم ميکنن. به عنوان نمونه ميتوان عکس شطرنجي شده متهمين به قتل را در روزنامه ها مقايسه کرد با پخش فيلم محاکمه متهميني که هنوز حکم قطعي برايشان در حوادث بعد از انتخابات صادر نشده بود و ممکن بود تبرئه شوند - مگر اينکه کساني قبل از محاکمه ميدانستند که دادگاه آنها را مجرم تشخيص ميدهد و دادگاهها صوري بوده است- انهم با دمپايي و لباس زندان و حالتي بسيار تحقير کننده که من يکي را به ياد دادگاه حضرت علي و يهودي مدعي زره ايشان انداخت.
    از همينجا ميفهميم که دادگاهها کلا و فقط بر اساس ادله و اسناد و مدارک کار ميکنند و آقاي شرسعتمداري هم فقط مدرک ارائه ميکنند!!!!
    راستي بعد از اين همه جواب و پرسش مشخص نشد بالاخره ايشان که طي اين چند سال ميگفتند اصلاح طلبان کمک ميلياردي از سعوديها دريافت کردهاند حالا چرا حرفشان را عوض کردند و ميگويند به علت مشکلات بانکي اين پول نرسيده؟ و آيا جوابگوي هجمه سنگين تهمتهايي که طي اين سالها کيهان نويسان و سايت هاي هم رديفش با استفاده از اين اتهام وارد کردند، خواهند بود؟ آيا يک عذرخواهي خشک و خالي خواهند کرد؟
    اگر همه مدعاهاي ايشان اينقدر مستدل و داري مدرک باشد که ....
    پاسخ

    سلام. بخش اول نوشته شما مربوط به احکام دادگاه‌ها نبود؛‌ بلکه اشکال به پوشش خبري بود و طبعاً با رأي متفاوت است. تفصيل نظرم درباره ادامه نوشته شما، همان چيزي است که در پاسخ يادداشت جناب هاتفي نگاشتم. پوزش از اينکه شما را به خواندن آن در ذيل همين يادداشت ارجاع مي‌دهم.
    + هاتفي 
    ضمنا آمارهاي دلارهاي هفت تومني رو بگيري بعضي از بازاريهاي محترم که حالا هيئتاشون رو به حزب تبديل کردن بدجوري گيرن. فکر نميکنم بتونن در اين زمينه لااقل اتهامي به اصلاح طلبان بزنن چون اگر يه همچين چيزايي واقعيت داشت برادر شريعتمداري تا حالا صدباره رو کرده بود. ميدونيد که ايشون کار نکرده رو به بندگان خدا نسبت ميده چه برسه به تخلف واقعي رو.
    پاسخ

    سلام. ناخواسته به داوري آقاي شريعتمداري اعتراف کرديد! در ضمن ايشان موارد بسياري مطرح کرده است. صادرات قير و ... همچنين عرض کردم که چپ و راست، هيچ کدام پرونده پاک و روشني در اين زمينه ندارند. ممنون از پيگيري بحث.
    + هاتفي 
    بنده همان مقدار پذيرشي که جنابعالي ادعا ميکنيد را هم نپذيرفته ام و منتظر روزي هستم که آقاي شريعتمداري بيايد و بگويد ببخشيد يه خوابي ديده بودم و صبح بر مبناش يه داستان علمي تخيلي نوشته بودم. گرچه فکر کنم همون موقع هم وزارت ارشاد به خاطر بهترين داستان تخيلي جايزه جلال آل احمد رو به ايشون تقديم خواهد کرد.
    مصونيت آهنين که ايشون دارن همه جوره دروغي رو ميتونن بگن و بعد فوقش بعد از دو سال که کلي از دروغشون استفاده تبليغاتي کردن بيان به راحتي حرفشون رو محترمانه پس بگيرند.
    پاسخ

    سلام. يک نکته خيلي جالب درباره ايشان (آقاي شريعتمداري) وجود دارد و آن اينکه ادعا مي‌شود که حرفهايش دروغ است. در دوران اصلاحات و بعدش، اصلاحاتي‌هاي بسياري از ايشان شکايت کردند و در دادگاه با اسناد غيرقابل انکار مواجه شدند. به گونه‌اي که تصميم گرفته‌اند شکايت نکنند؛‌ چون اسناد جديدتري رو مي‌شود. اصولگراياني که مدعي پاکي خودشان هم بودند همين شد. نمونه‌هاي بسياري وجود دارد که مي‌توان مطرح کرد. لذا بهترين دفاع را در آن ديدند که ادعا کنند مصونيت آهنين دارد؛ اما نه عزيزم، مصونيت آهنين در دادگاه، با سند است. اما اجمال نکته جالب، همين بود که عرض کردم. لذا نوکري بيگانه برچسب بسيار بدي است؛ چرا شکايت نمي‌کنند تا محکوم شود؟!
    + هاتفي 
    تاجزاده:
    فقط يک نمونه از اين فساد مالي [پاکترين دولت تاريخ ايران!] که هيچ کس حاضر نيست در موردش توضيح دهد مربوط به واردات خودرو با ارز مرجع است. يعني طبقاعلام خودشان يک سوم از دو و نيم ميليارد دلار ارز مرجع که امسال براي واردات خودروهاي لوکس تخصيص داده اند، در اختيار يک نفر قرار گرفته که با دلار مرجع (هزارتومان) خود رو وارد کرده و با ارز سه هزار و پانصد تومان فروخته که اگر هيچ سود ديگري نبرده باشد، در همين معامله سود او دو هزار و پانصد ميليارد تومان بوده است. به اين ترتيب ارز دارو را که حياتي ترين نياز روز انسان هاست به همين سادگي فداي سودجويي فردي کرده اند که دولت و مجلس جرأت ندارند نامش را ببرند!

    http://kaleme.com/1391/10/15/klm-127581
    پاسخ

    سلام. گزارشي از واردادت با دلار هفت توماني هم بگيريد بد نيست. متأسفانه در سوء استفاده اقتصادي و در رانت اقتصادي راست و چپ با هم تفاوتي ندارند؛ خيلي نگران نباش.
    + هاتفي 
    رو که نيست شنگ پاي قزوينه! تا حالا ميگفتن اين پول گرفته شده و خرج شده براي فتنه انگيزي! حالا ميگن به خاطز مسايل بانکي نرسيده! فردا هم کلا ميزنن زيرش!!! بعد شما ميگين تا اينجاش رو ما قبول کرديم؟؟؟ مسئله تناقض گويي و دروغگويي آقاي شزيعتمداري بود عزيز دل!!! تا ديروز تهمت ميزد که پول رو گرفتن حالا که نميتونه ثابت کنه ميگه پول نرسيده فردا هم يه قدم ديگه ميره عقبتر
    البته جواب شما هم در نوع خودش جالب بود. به اين ميگن منطق!!!!
    پاسخ

    سلام. به اين دليل نوشتم که اين مقدار پذيرش هم غنيمت است که تا توجه شود که چرا راضي شدند به گروهي بر عليه گروه ديگر در داخل نظام پول بدهند؟!1 از قديم گفته‌اند گربه براي رضاي خدا موش نمي‌گيرد!
    + هاتفي (شاهد از غيب رسيد) 

    حسين شريعتمداري: مشکل بانکي مانع رسيدن پول عربستان به سران فتنه شد

    جمعه, 15 دي, 1391

    چکيده : عربستان پول را براي سران فتنه فرستاد ولي مسائل بانکي مانع از آن براي انتقال به ايران شد!


    حسين شريعتمداري گفت: عربستان پول را براي سران فتنه فرستاد ولي مسائل بانکي مانع از آن براي انتقال به ايران شد!

    به گزارش کلمه، نماينده ولي فقيه در موسسه کيهان در مراسمي به مناسبت 9 دي در يزد اين موضوع را اعلام کرد در حاليکه پيشتر از تريبون هاي مختلف ادعاي دريافت اين پول موهوم از ملک عبدالله، مورد جنجال و هياهوي اقتدارگرايان شده بود.

    وي بدون توضيح اينکه عربستان براي پول فرستادن به فتنه گران آيا راهي غير از مبادله بانکي نداشته است، با خيال راحت از عدم پي گيري حقوقي اتهام زني هاي خود، اين ادعا را مطرح کرد. قوه قضائيه نيز تاکنون متهمان اين اتهام زني را به محالکمه نکشيده تا بالاخره ادعاي خيانت رهبران جنبش و به قول آنها فتنه يا تهمت زني امثال شريعتمداري، مشخص شود.

    وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: احمدي نژاد در زمينه هايي که پيرو اصلاح طلبان بوده، دچار خطا شده است.

    مديرمسئول کيهان همچنين در واکنش به بحث ها مبني بر منظور امام از عبارت «ميزان، حال فعلي افراد است» گفت: اين عبارت براي افرادي مطرح شد که سابقه خوبي داشته اند.

    علي يونسي در مصاحبه اخير خود درباره اين جمله امام گفت: «ميزان حال فعلي اشخاص است» يعني بسياري از اين افرادي که الان هستند ممکن است در زمان شاه ضعف‌هايي داشته‌اند اما الان همين که مردم تظاهر مي‌کنند که قانون‌مدار هستند و ملتزم به قانون هستند کافي است که متاسفانه امروز اين «ميزان حال فعلي افراد است» دارد يک تفسير بدي مي‌شود. يعني کساني که شاخصه انقلاب هستند به خاطر تفسير نادرست از کلام امام طرد مي‌شوند. اين جمله امام يک جمله حقوق بشري است، اما حالا امروز تبديل به جمله‌اي شده است که عليه انقلابيون اصيل و شهروندان و عليه کساني که انتقاد مي‌کنند، استفاده مي‌شود.

    برخي هم امروز از اين جمله امام براي رد بسياري از کانديداهاي مجلس تفسير نادرست مي‌کنند‌ و متاسفانه با استناد به گزارش‌هايي بي‌اساس و بي پايه، هزاران نفر از کساني که دلشان به انقلاب و مردم گره خورده است را رد مي‌کنند‌. در زمان وزارت‌ام، در همين خصوص با آيت‌الله جنتي درگير بودم. آيت‌الله جنتي به گزارش‌هايي که قبل از من از وزارت اطلاعات گرفته بود -گزارش‌هايي که غالبا به اثبات نرسيده بودند و صرفا در حد خبر بودند- استناد مي‌کرد.


    پاسخ

    سلام. اگر تا اينجاي صحبتهاي آقاي شريعتمداري مورد قبول شما باشد، پيشرفت بسيار خوبي است.
    + هاتفي 
    در مورد آمار ريزش ها هم خوب مغلطه فرموديد:
    اگر اصلاح طلبها شفاف عمل ميکردند لااقل يکطرف را داشتند ولي شما ريزش ها را از هردوطرف محسوب ميفرماييد. يک کم انصاف داشته باشيد.
    پاسخ

    سلام. آن وقت تعداد کدام طرف بيشتر است، مهم نيست؛ مهم اين است که بايد صادق و شفاف باشيم. آيا حضرت امام که اصلاح‌طلبان خود را در خط او مي‌دانستند، اينگونه عمل کرد يا مثلاً فرمود: جمهوري اسلامي؛ نه يک کلمه کم نه يک کلمه زياد!
    + هاتفي 
    اصلاح طلبان با فرض شفاف عمل نکردن لااقل پشت خيلي از اعتقادات مردم هم سنگر نگرفتند. شما اصلا جواب من را نداديد که چرا اصولگراها همان رويه اصلاح طلبان را در پيش گرفته اند. چرا الان اصولگراها شفاف عمل نميکنند تا ريزش نيروهايشان راببينند؟
    پاسخ

    سلام. آقاي احمدي‌نژاد ديگه چه کار کنه؟! هر چه بلده بيرون ريخته! بيشتر شفافيت نمي‌داند يا بيشتر از اين حرفي ندارد!
    + هاتفي 
    سلام
    اول- جناب نويسنده گويا خيلي ذوق کرده اند که مثلا مچ اصلاح طلبان را گرفته اند اما جناب آقاي نويسنده، اصولا از خود شماها بالاي منبر شنيديم که يکطرفه به قاضي نرويم و حرفهاي طرف مقابل را هم بشنويم کاش روايت آقاي تاجزاده در سايت کلمه موجود است را هم مي خوانديد تا اينگونه ذوق نکنيد. به خصوص اينکه اقاي محسن هاشمي خود ذينفع در يکطرف است.
    دوم- صداقت همسر آقاي رضا خاتمي قابل تقدير است ضمنا ايشان همان موقع هم از برداشتهاي مختلف از اصلاح طلبي گفته بودند. فرض را بر اين ميگذاريم که اصلاح طلبان نخواستند با شفاف سازي تعداد محدودي از طرفداران را که شايد يکدرصد از آرا نبودند را از دست بدهند.
    اما الان اصولگرايان در قضيه دولت احمدي نژاد همان تجربه را دارند تکرار ميکنند با اين تفاوت که اگر در دولت اصلاحات درصد کمي از طرفداران، دنبال آزاديهاي ظاهري مثل حجاب و روابط دختر و پسر بودند و در بقيه موارد بدون پناه گرفتن پشت اصول و اعتقادات مردم حرفشان را ميزدند،اينبار دولت اصولگرا اصل نظام را با ايستادن مقابل ولايت فقيه و تضعيف جايگاه آن و ايجاد بحرانهاي سياسي و اقتصادي تهديد ميکند و البته نهيبهايي که اصلاح طلبان دريافت ميکنند را دريافت نميکند!!!!
    پاسخ

    سلام. 1. جالب است که خانواده آقاي هاشمي گوشت قرباني اصلاح‌طلبان هستند؛ گاهي در ليست انتخابات تهران، راهش نمي‌دهند و گاهي، اصلاح‌طلبان فرزندان معنوي ايشان هستند!2. درباره درصد ريزش آراي اصلاح‌طلبان پس از شفافيت خيلي خوش‌بين آمار داديد و فقط جناح ضد انقلاب را از ريزشها دانستيد. اگر شفافيت بود، بسياري از کساني که به عنوان خط امام رأي دادند ريزش داشتند و آن وقت آمار غير از آنچه بود که شما نوشتيد. 3.راستي قضيه اخلاق که شعارش گوش فلک را کر کرده چه مي‌شود؟! براي به رياست رسيدن اين گونه کلاهبرداري در قالب ادعاي عدم شفافيت در مذهب اصلاح‌طلبان مجاز است؟!
    + احمدي 
    و البته اگر اصلاح طلبان اينقدر صادقانه مواضعشان و دل نگرانيهاشان را مي گويند بايد سرمشق اصولگراياني باشند که الان دولت منتخب و مورد حمايتشان از تابو شکن ترين و ضربه زننده ترين دولتها به جمهوري اسلاميست ولي هنوز هم ....
    يکسال آينده اين دولت حرفهاي زيادي براي گفتن خواهد داشت ...
    پاسخ

    سلام. صداقت است؛ اما نوشدارو پس از مرگ سهراب! پس، حدود هشت سال پس از احمدي‌نژاد بايد منتظر صداقت اطرافيان او هم بود؛ تازه مي‌شود مساوي! قضاوت شما درباره دولت اخير همان اندازه افراطي است که قضاوت برخي از قبلي‌ها، درباره دولتهاي گذشته. و البته توجه داريم که اصلاح‌طلبان در انديشه ديني چنان عمل کردند که اکنون حتي اگر با اعتراف عليه خود هم شده، نيازمند تطهير از اين لکه ننگ هستند. موفق باشيد.