• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : عجيب، اما واقعي
  • نظرات : 2 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام
    ازشمادعوت ميکنيم از وبلاگ ما ،وبلاگ تخصصي نقدوهابيت ديدن فرماييد.

    ماراازنظراتتان نيزبهرمندبفرماييد.باتشکر

    پاسخ

    سلام. ان شاء الله استفاده خواهم کرد.
    سلام بر حضرت شيخ.
    همانطور که مستحضريد "اهل سنت" با دوستان "وهابي" متفاوت هستند. و اينگونه احاديث که از کتب صحيح مسلم و بخاري است بيشتر از زبان وهابيون است. نه زبان از اهل تسنن.
    همانگونه که مي دانيد طي قراردادي که محمد بن عبدالوهاب با محمد بن آل سعود بست؛ در همان ابتدا حکومت به آل سعود و مباحث فرهنگي و آموزشي به وهابيت واگذار شد.
    و بيشتر اين فتواها و احاديث عمدتا توسط وهابيت دستکاري شده اند. و البته فتواهاي جديد بسيار جالبي هم صادر مي کنند!
    جالب اينجاست که 2 سال پيش با يکي از دوستان تسنن در مدينه صحبت مي کردم؛ خيلي برايم جالب بود! از آن دسته برادران اهل تسنن بسيار معتقدي بود. نظرش را در مورد وهابيت پرسيدم. در ابتدا که مي ترسيد جواب بدهد ولي در آخر گفت: "ناچاريم!!"
    برايم جالب بود که برادران اهل تسنن واقعي هم؛ از کارهاي وهابي ها به ستوه آمده اند!
    پاسخ

    سلام. اين که اهل سنت در موارد متعددي با وهابيت اختلاف نظر دارند، ترديدي نيست. اما منابعي که نام بردم، از منابع مورد احترام اهل سنت است و ربطي به وهابيون ندارد. اعتقاد در زمينه تبعيت بي‌قيد و شرط از حکومتها هم در همه گروه‌هاي سني مذهب وجود دارد و مخصوص وهابيت نيست. در کتابهاي کلامي و روايي و فهقي اهل سنت از صدر اسلام تاکنون اين موضوع تصريح شده است. و البته وهابيت در اين موضوع با اعتقاد رايج اهل سنت همداستان است و تغييري در آن نداده است.
    سلام و خدا قوت مثل هميشه گل کاشتيد
    پاسخ

    سلام. ممنونم.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ دوشنبه 11 دي 91 نوشته (عجيب، اما واقعي) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام. ممنونم
    + دانشجوي علوم سياسي 
    سلام. نکته دقيقي بود. در انديشه سياسي مهم است؛‌اما سوالم ايناست که پس به چه دليلي با حومتهاي خود يا ديگر مثلاً در سوريه طالبان مي‌جنگد؟
    پاسخ

    سلام. طالبان و ساير جنگجويان شورشي سوريه بازيچه قدرتهاي غربي‌اند و اقدامشان بر اساس انديشه ديني نيست. هر چند اهل سنت واقعي هم توجيهي براي اين مسأله عجيب ندارند و گاهي بر خلافش عمل مي‌کنند.