• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : غوغاي مبهم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ناشناس 
    صحبت سر اثبات جرم نيست. ايشان متهم به جرايم امنيتي که هستند. سخن در اين است کسي که جرمش امنيتي است و سه سال خارج از کشور بوده و معلوم نيست آنجا چه مي کرده بعد از ورود متناسب با جرمش با او رفتار نشده است. آقاي رسايي نگفته اند که ايشان حتما مجرمند که!
    پاسخ

    سلام. پس لطف کنيد يک بار ديگر صحبتهاي ايشان را مرور کنيد. اتهام جرايم امنيتي تفهيم شده بيش از هشتاد روز هم در بازداشت بوده، قاضي معتقد است که آزادي ايشان تا زمان صدور رأي اشکالي ايجاد نمي‌کند. خب، کجاي قضيه اشکال دارد؟ رأي قاضي هم که هنوز صادر نشده است.
    + ناشناس 
    چرا مي فرماييد نطق آقاي رسايي جاي بحث نداره!بله جاي بحث نداره چون دست روي مواردي گذاشتن که روشنه!عزيزم جرم آقاي هاشمي امنيتي هم هست!آيا چنين متهمي هم بايد با قرار آزاد شود و هم براي عمل قلبي که دکتر خودشان تشخيصش غير آن بوده جند روزي به بيمارستان برود و هم تلفن برايش ?زاد باشد که با هر که خواست تماس بگيرد و هم وقتي به ايران مي ايد شب به خانه برود و فردايش دستگير شود و.... اينها با امنيتي بودن اتهام ايشان تناسب دارد!
    پاسخ

    سلام. جرايم ايشان از طريق دستگاه قضايي پيگيري مي‌شود و اگر اثبات شد، احکام اجرا مي‌شود. هيچ کسي حق ندارد به خاطر جرم اثبات نشده آبروي افراد را ببرد. در متن صريح قانون به اين مسأله اشاره شده است. مگر اين که آقاي رسايي را قاضي بدانيم که اشتباهي به جاي دادگاه به مجلس رفته است. و توجه داريد که همه در برابر قانون مساوي‌اند؛ چه نماينده مجلس باشد، چه نباشد. ممنون از اعلام نظرتان.
    + دل آرامم حسين 
    با سلام،نکته اول بهتره سري به دادسراها بزنيد بينيد آيا هميشه اينطوره.آيا کسي هم که مثل اين آقا اين همه جرم نداره اين طوري باهاش برخورد ميشه يا نه چون بي کس و کاره با اينکه جرم کوچيک داره با وثيقه بالا براش قرار صادر ميشه يا نه اصلا بي دليل اينقدر بازداشت ميمونه تا پدرش درآد.نکته دوم شما ميگيد موقع اجراي حکم غوغا بشه مگه براي خواهر محترمه ايشون که غوغا شد کسي جيک زد .خانم سفرهاي مهمشون رو رفتن و بعد طيق استراتژي از قبل تعيين شده برگشتن.(به اتفاقات بهتر نگاه کنيد.)
    پاسخ

    سلام. تا آنجايي که من اطلاع دارم در جرايم غيرسياسي همين منوالي که در يادداشت نوشتم، اجرا مي‌شود. در جرايم سياسي حتماً نظر قاضي مهم است که البته بي‌توجه به اوضاع سياسي جامعه و فرد نيست. اگر جايي خلاف قانوني اتفاق بيفتد،‌ از طريق شکايت عليه قاضي به آساني قابل پيگيري است. چرا همين سؤال را که درباره خانم هاشمي پرسيديد درباره آقاي جوانفکر نمي‌پرسيد؟! بالاخره حکم در حال اجراست. تشريفاتي از زمان صدور حکم تا ابلاغ و اجراي آن توسط اجراي احکام وجود دارد.
    با سلام بنده هم با نظر شما كاملا موافقم با اين كه انتقادات بسياري به رفتارهاي خانواده و شخص آقاي هاشمي دارم اما با اين گونه رفتارهاي خارج از اصول و منطق و غير شرعي موافق نيستم به نظر بنده هميشه هستند افرادي كه يا افراطي عمل مي كنند و يا تفريطي كه متاسفانه اين رفتارهايشان هميشه به ضرر خودشان و نيتشان مي باشد
    ان شاالله خداوند توفيقي دهند تا در تمامي امورمان ميانه رو باشيم از جاده مستقيم و اصول دور نشويم
    يا حق
    پاسخ

    سلام. ممنون از اعلام نظرتان.
    + صدرا 
    و اما سؤال ما:
    وجدانا اگه ايشون آغازاده اوشون نبودند قوه قضائيه همچون مجرم يا متهمي رو با قرار وثيقه ازاد مي کرد؟
    مان از ذهن خراب ما...
    پاسخ

    سلام. بله. نمونه‌هاي فراواني سراغ داريم. صريح قانون است که در صورت اطمينان قاضي،‌ با قرار تأمين وثيقه مناسب، پس از اتمام تحقيقات تا صدور حکم،‌ دليلي بر ادامه بازداشت وجود ندارد.