• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : چرا چهار تا؟!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    ضمنا بنده شيعه دوازده امامي هستم و به نهج البلاغه ارادت خاصي دارم اما هرچه بيشتر نهج البلاغه ميخوانم سئوالات ذهني ام درمورد برخي بهظاهر شيعه ها ورفتارشان بيشتر ميشود
    + احمدي 
    عيبي ندارد بيشترننويسيد اما درعجبم ميگوييد آنها در مقاله اي به قول شما به اعتقادات شيعه تاخته اند اما نمي بينيد که روزانه منبري هاي زيادي ازاينطرف چه جور به اعتقادات آنها ميتازند (مثلا شيخ دانشمندو...) و بدتر از آن مراسماتي مثل عيدالزهرا (همون عمرکشون) که در آنها مداحان کشوري (مثل حاج حسين س. و حاج م. ک و حاج س.ح و ...) شرکت ميکنند و چه حرکات و اداها که درنمي آورند (حتي حرکات شرم آور جنسي و يا فحش هاي رکيک به بدترين وجوه و ...) خواهش ميکنم اينقدر باتعصب نگاه نکنيد. شما رقيب را گوشه رينگ با طناب بستيد و داريد ازهمه طرف ميزنيدش تازه طلبکار هم هستيد
    + احمدي 
    اولا من نگفتم همه يهوديان به اسرائيل مهاجرت ميکنند. همانطور که همه اهل سنت وهابي نيستند و با عربستان ارتباط ندارند. ثانيا من نگفتم تاسيس عبادتگاه در هر جا من هم گفتم در شهرهاي بزرگ ايران که نسبت اهل تسنن از يهود و نصارا بيشتر است انها اجازه داشتن مسجد خود را ندارند اما يهود و نصارا دارند. ثالثا پس لطف کنيد در قشم، سيستان و بلوچستان، کردستان، آذربايجان غربي، ترکمن صحرا و ... به شيعيان بگوييد چون هدف اقامه نماز است به مساجد اهل سنت بروند و نماز بخوانند چون اونجاها اکثريت با تسنن است. رابعا من هم ميدانم نماز مخفيانه سي چهل نفري دارند ولي داشتن يک مرکز اجتماع از حقوق مسلم انهاست اما چون ما شيعيان خودمون کم کار هستيم ميخوايم کم کاري خودمون رو با محدود کردن اونا جبران کنيم. خامسا وقايع مسجد ضرار در کليسا و کنيسه نصارا و يهوديان اتفاق نمي افتد؟؟؟؟؟ چرا اينقدر که از مسلمان مشترک در کتاب و پيامبرمان مي ترسيم از ديگر اديان نميترسيم؟؟؟ فکر نميکنيد اين هم ادامه بازي تفرقه در امت اسلام باشد؟؟؟ يعني عملا خودمان داريم به نفع مستکبرين به اتحادمان ضربه ميزنيم. سادسا اين يکي را منبع موثق دارم که کمک دولت به مراکز اهل سنت بسيار بسيار کمتر از کمک به مساجد شيعيان است (البته حق هم همينست چون حداقل تعداد شيعيان در مجموع بيشتر است.) خواهشمند است از اونور بام نيفتيد که اگر اينطور که ميگوييد باشد دولت ظلم بزرگي به خودش و ما ميکند. خواهش ميکنم به جاي اين همه کمک مالي به اهل تسنن مجوز ساخت يک مسجد رسمي در تهران به انها بدهند بهتر نيست؟؟؟؟؟
    پاسخ

    كمك به آنها از باب مولفه قلوب است. ثانيا ترديدي نيست كه دنبال بهانه هستند. اهل سنت مي‏گويند درباره يزيد كوتاه نمي‏اييم چون پس از آن مجبور به دفاع از معاويه خواهيم بود. چطور انتظار داريد ابتدا بهانه جور كنيم و سپس به دنبال آن مجبور باشيم از خود دفاع كنيم. مسجد مكي زاهدان مجوز نشريه‏اي گرفت به نام نداي اسلام و در آن به بسياري از اعتقادات شيعيان تاخت نه اين كه براي مخاطبان خود مقاله بنويسد و پس از چند مرتبه تذكر كلي سر و صدا راه انداختند كه آزادي بيان نيست. در كجاي دنيا شبيه آن اتفاق مي‏افتد؟! در اروپا تحقيق علمي عليه هولوكاست ممنوع است آن وقت فشار مي‏آورند كه چرا سنيان ايران آزاد نيستند؟! كم‏كاري شيعه را نفهميدم منظورتان چيست. درباره اين موضوع در وبلاگ بيش از اين نمي‏نويسم. آماده گفتگوي ايميلي هستم.
    + احمدي 
    بله! واقعا از اين همه جواب منطقي قانع شدم. کاش ياد بگيريم به جاي سيخ زدن و گوشه و کنايه، سوالي که توي دل يه جوان هست رو درست جواب بديم. جناب آقاي پورروستايي ميشه بگين يهودي هايي که عبادتگاه دارن و سابقه هم نشون داده که اکثرشون براي مهاجرت اسرائيل رو انتخاب ميکنن مورد همين اتهام مشابه نيستند؟؟؟؟
    پاسخ

    اگر سيخي و کنايه‌اي بوده معذرت ميخواهم. اگر طرح اشکال و نه اصل اشکال از سنخي باشد که ظرفيت سيخ دارد مي‌شود از سيخ زدن گذشت اما در توضيح عرض مي‌کنم که اولا اکثر يهوديان ايران به اسرائيل مهاجرت نکرده و نمي‌کنند. ثانيا تأسيس عبادتگاه جديد در مناطقي که به طور سنتي يهوديان سکونت ندارند محدوديت دارد. ثالثا اگر هدف اهل سنت اقامه نماز است، در مسجد شيعيان چه مانعي دارد. رابعاً اطلاع موثق دارم که اهل سنت ايران در تهران و مشهد و برخي ديگر از شهرهاي بزرگ نماز جمعه هم دارند و با اين که دولت و مسدولان امنيتي اطلاع دارند برخورد نمي‌کنند مگر اين که بخواهند برنامه‌اي عليه نظام داشته باشند. خامساً برادر محترم حتماٌ جريان مسجد ضرار را مي‌دانيد. سادساً کمک دولت به مراکز مذهبي اهل سنت ايران بيش از کمک دولت شيعه ايران به مساجد شيعيان است. سابعا طلاب علوم ديني اهل سنت ايران از همه مزاياي طلاب شيعي برخوردارند؛ البته برخي از آنها کمک‌هاي اون ور آب هم دارند.
    + بي نام 
    برادر احمدي! تشما از طرف برادران اهل سنت کانديداي مجلس بشو. باور کن رأي مياريا.
    پاسخ

    از کجا معلوم؟! هم از کجا معلوم که سني نباشند و هم از کجا معلوم که رأي بياورند؟
    + احمدي 
    سلام! فکر کنم ما شيعه ها هم اونجاهايي که در اکثريت هستيم حقوق اهل سنت را محترم نميشماريم و بهشون آزادي عمل نميديم. به عنوان مثال ارامنه، کليميان، زرتشتيان و . . . در بسياري شهرهاي ايران مثل تهران، اصفهان، تبريز، اروميه، يزد و . . . کليسا و کنيسه و عبادتگاه دارند اما اهل سنت سالهاست که نه در تهران و نه در ديگر شهرهاي بزرگ شيعي حق داشتن مسجد مخصوص به خود را ندارند. يعني اونا از ارامنه و کليميان و ... بدترن؟؟؟؟؟؟
    پاسخ

    اگه فقط قصد جماعت باشه اشکالي نداره ولي مطمئن باش برنامه دنباله‌داره.
    + قطره اي از کوير 
    سلام.
    محکم و پر محتوا بود.
    ببخشيد داشت يادم ميرفت.عيدتون مبارک
    پاسخ

    احسنت بر مرحوم شرف الدين. عيد شما هم مبارک