• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : از دفاع تا نقد
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + کمالي 
    آقاي حيدريان عزيز! گويا شما متن نظرات اينجانب را دقيق نخوانده ايد دوباره بخوانيد متوجه اصل مطلب خواهيد شد. ممنون.
    + حسين حيدريان اردکاني 
    آقاي کمالي
    سلام و عرض ادب و تشکر از روحيه بانشاط و دلسوزانه تان. خوشحال مي شم چندتا از گند زدنهاي شخص حقير رو برام بفرستين تا اصلاح کنم. البته اگه غرض نهي از منکر و اصلاح باشه و اگر مشکل جاي ديگري است که هيچ...
    heidar61@gmail.com
    + کمالي 
    اشتباه نکنيد ما داريم حقيقتي را که با چشم ميبينيم تبيين ميکنيم.
    مثال ما مثل فرديست که مثلا ميبيند شخصي دکتر نيست اما به جاي دکترها ويزيت ميکند و نظر ميدهد آيا من به عنوان کسي که دکتر نيستم اما ميدانم او هم دکتر نيست نبايد هشدار دهم؟
    پاسخ

    سلام. مشکل اينجاست که بقيه هم همه اظهارنظرهايشان را از قبيل بديهيات و مسلمات ميدانند! مگر در حوزه دين شناسي از اين دست ادعاها کم داشتيم؛ چه در دوره هاي گذشته و چه اکنون؟!
    + کمالي 
    بله هر کس که در به قدرت رسيدن اصلاح طلبان در آن دوره تلاش نظري و عملي کرده نيز سهيم است. چه فرقي ميکند؟ انسان يا در مورد اشخاص و گروهها شناخت کافي دارد يا ندارد.
    اگر شناخت دارد خوب تکليف حمايتش هم معلوم است. اگر هم ندارد بيجا ميکند چشم بسته حمايت ميکند
    بدي اين مملکت اينست که هرکسي در هر زمينه اي اظهار نظر ميکند. روحانيون ما هم سياستمدارند هم اقتصاددان، رييس جمهور ما و رييس دفتر و معاونش دين شناس و عالم به همه چيز!!!،
    پاسخ

    سلام. به نکته خوبي توجه داديد. و با اين توضيح درست و منطقي, البته من و شما هم بخواهيم يا نخواهيم خود را تحليلگر و آسيب شناس اجتماعي و سياسي و اقتصادي جا زده ايم! يعني آنچه درباره اشکال اظهارنظرهاي بدون تخصص گفته ايم و پذيرفته ايم, دامن خود ما را هم مي گيرد.
    درود
    وضعيت فعلي مملکت حاصل دستپخت حاکميت اصول گرايي است. اصول گرايان توان اداره کردن مملکت را ندارند فقط به درد اين مي خورند که بيرون از گود به نقد اصلاح طلبان بپردازند متاسفم براي شما وهم نحله هايت که يک مرتبه بعد از ارديبهشت سال گذشته استحاله شديد......
    پاسخ

    سلام. در اين شکي نيست؛ همچنان که وضع مملکت در پايان هفت سال قبل, دستپخت اصلاح طلبان بود! حافظه تاريخي به من يادآوري مي کند که همان مردمي که به اصلاح طلبان در دوره قبل رأي داده بودند, به همان اصلاح طلبان در دوره بعدي رأي ندادند. چرا؟! و البته در انتخابات مجلس اخير باز هم به اصلاح طلبان رأي ندادند. چرا؟! هر تحليلي داريد امروزه هم جاري است. لذا ممکن است مردم در پايان اين دوره هم به اصولگرايان رأي ندهند. پس اختلاف فاحشي وجود ندارد که بخواهيم و بخواهيد به آن افتخار کنيد تا از ننگ آن فرار کنيم!البته هنر اصلاح طلبان در نقد کمتر از اصولگرايان نيست. اينکه از ارديبهشت (مشخصاً اين زمان خاص) به تعبير شما برخي استحاله شده اند برايم مفهوم نبود. ممنون مي شوم راهنمايي فرماييد. ممنون از اعلام نظرتان
    + کمالي 
    آقاي حيدريان! اصولگرايي يعني همين:
    يعني بدون ذره اي سواد و تخصص سياسي بيايي يک گندي بزني بعد هم پر رو پررو مثل مررررد!!!! وايسي بگي کي بو کي بود ما نبوديم؟؟؟!!! لا اقل در همين زمينه هنوز با رييس جمهور اشتراکاتي داريد.
    معني اصولگرايي هم فهميديم
    پاسخ

    سلام. در تعريفي که فرموديد بين اصولگرايي و اصلاح طلبي خيلي فرقي نيست! امروز شما چنين مي فرماييد؛ ديروز اصولگرايان همين را عليه اصلاح طلبان به کار مي بردند!
    + کمالي 
    چرا سهيم نيستند؟ کساني که نادانسته و بدون ذره اي سواد سياسي و حتي ديني نصيحت دلسوزان را سالها پيش نشنيده گرفتند چرا سهيم نباشند؟
    قران ميفرمايد : از آنچه که بدان علم نداري، پيروي نکن.
    آقايوني که شما ميفرماييد نه سياستمدار آکادميک بودند نه سياستمدار تجربي و البته در آن زمان نه تنها به نصيحتها گوش نکردند بلکه هر که را هم مخالفشان بود تحقير کرده و مورد تهمت قرار دادند که گفتمان انقلاب را فراموش کرده اند.
    آقاي نويسنده کسي که در به قدرت رسيدن اين آقايان سهيم بوده در عملکردشان نيز سهيم است. ميماند قضيه آن دنيا که به نظر مي آيد اگر کارشناس بوده و صلاحيت داشته اما اشتباه کرده است شايد مورد غفران قرار گيرد اما اگر کارشناس نبوده ا... اعلم ...
    ياد ابوموسي اشعري بخير .... ياد خوارج به خير ..... ياد فيلم امام علي بخير ....
    پاسخ

    سلام. بر اساس نظر شما, همه کساني هم که به اصلاح طلبان رأي دادند در همه خطاهاي آنها شريک اند؟! يعني آنها هم در اين که امام حسين عليه السلام را خشونت طلب خواندند و گفتند عليه خدا هم مي شود راه پيمايي کرد شريکند؟! من به چنين تحليلي اعتقاد ندارم اما شما که در اين برهه مدافعان را در عملکرد سهيم مي دانيد بايد همين اعتقاد را هم در دوره سابق هم داشته باشيد و فکر نمي کنم که به اين نتيجه پاي بند باشيد. راستي پس حضرت علي عليه السلام هم در جرم فرماندارانش که بيت المال را خوردند و به سوي معاويه فرار کردند سهيم بوده است؟! خوب است در تاريخ حضرت مطالعه بيشتري بفرماييد تا ثابت شود که بيش از نصف فرمانداران حضرت, اهل اختلاس و فرار بودند. برادر عزير انصاف در قضاوت هميشه خوب است. ممنون از اعلام نظرتان.
    + حسين حيدريان اردکاني 
    بي تعصب مثل مرد اشتباهات و انتقادات رو مي پذيريم. ما که آدم پرست نيستيم...
    و اصولگرايي يعني همين.
    پاسخ

    سلام. احسنت. اما بهتر است به جاي اين که از تعبير پذيرش اشتباه و انتقاد استفاده کنيم, بگوييم ما هم به بسياري از عملکردها نتقاد داريم؛ مگر آن که شما خود را در عملکرد دولتيها سهيم بدانيد!