• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : نام نيک!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رهگذر 

    آرميتا يعني زن آزاده، فروتن،

    هم از لحاظ آوايي زيباست و هم از نظر معنا و برخلاف ادعاي شما نامي مناسب و قابل دفاع

    شما با توصيه هاي اينچنيني، بيشتر از آنکه اسلام را بزرگ کنيد کوچک مي کنيد کوچک در اندازه اي که فقط ذهن و عقل خودتان آن را مي فهمد در حالي که اسلام به اين کوچکي که عقل شما مي فهمد نيست.

    پاسخ

    سلام. ممنون. عقل کوچک ما بيشتر نمي‌کشيد. ممنون از تذکر برخاسته از عقل بزرگ و ادب فراوان شما.
    + هاتف 
    خيلي چيزها در فرهنگ ايراني منهاي اسلام وجود دارد که باعث افتخار است. يعني شما ميخواهيد بگيد تاريخ اين سرزمين از بعد از اسلام شروع ميشه؟ من اعتقاد دارم داشته هاي فرهنگي و تاريخي خودمان در بسيار ي موارد با اسلام منافاتي ندارد اما چرا برخي دوستان آنان را نفي ميکنند نميدانم.
    پاسخ

    سلام. ارزشهاي ملي در صورتي که با فرهنگ اسلام در تضاد نباشد، مذموم و محکوم نيست. اما يک بار ديگر به موضوع يادداشت توجه فرماييد.
    + هاتف 
    سلام!
    چه اشکالي دارد که ما مردمي پارسي زبان باشيم و نام ها و اسامي شهرها و روستاها و افراد، پارسي باشد اما به مصداق آيه "عباد الرحمن الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه" مسلمان و شيعه باشيم؟ چه تضادي بين اسلام و عقايد اسلامي با آداب و سنن يک منطقه ميتواند باشد که شما اينقدر روي اين مسئله حساس هستيد.
    البته همانطور که خيلي از ما ايرانيها متعصب گونه اسامي عربي را براي فرزندانمان انخاب ميکنيم (بدون اينکه تلاش کنيم مفاهيم اسلامي را به انها بياموزيم) خيلي ديگرمان هم متعصب گونه و بدون مطالعه تاريخ اين مملکت، اسامي پارسي را براي فرزندمان برمي گزينيم حتي اگر آن اسم تداعي کننده بديها براي کسانيست که با تاريخ سرزمينمان آشنا هستند.
    پاسخ

    سلام. ممنون از نظر شما. اشکال شرعي ندارد، اما وقتي مي‌توان با نامگذاري پيام و ارزشي را منتقل کرد، چرا از آن غفلت کنيم؟ مثلا چه چيزي در فرهنگ ايراني منهاي اسلام وجود دارد که بخواهيم به آن افتتخار کنيم؟!
    + ميثم 
    روي اسم آرميتا مانور دادند يا روي جايگاه والاي پدر شهيد و سرافرازش؟
    مي شود از مقام علم و فرهنگ شهادت به خاطر يک اسم حرف نزد؟
    پاسخ

    سلام جناب ميثم! با نويسنده بوديد يا با کسي که ظر گذاشته؟! در هر صورت حرف شما درست است؛ اما نمي‌توان از اسم نامناسب دفاع کرد!
    + حرف حق 


    شيخ عزيز :

    يکي هم بود که بچه اش رو گذاشته بود """" آرميتا """ کلي هم تو اجلاس سران روش مانور دادن

    اونم با وضع نه چندان حجاب خوب که به جا بود بهتر از اينا باشه

    کور خود شده ايم و بيناي مردم !!!!!!!!

    پاسخ

    سلام برادر عزيز! نام «آرميتا» هم از اين قبيل است. چه کسي بيناي خود و کور مردم شده؟! البته دختر چهارساله انتظار داريد چه حجابي داشته باشد يا برايش بسازند؟!