• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : طلبه سياسي؛ خوب يا بد؟!
  • نظرات : 2 خصوصي ، 9 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + کمالي 
    حالا ميشه جواب سوال رو بدين که طلاب علوم ديني که امروز منبرهاشون بيشتر از علوم دين از اظهارات سياسي و اقتصاد ي پر شده چه تخصصي در اين زمينه ها کسب ميکنن؟

    پاسخ

    سلام. اولا کدام منبري اظهاراتش در منبر پر از مباحث سياسي و اقتصادي است؟ آدرس مکان منبر يا نام سخنران را بفرماييد تا استفاده کنيم. ثانيا مگر همه کساني که در زمينه‌هاي اقتصادي و سياسي حرف مي‌زنند تخصصي دارند که از طلاب و روحانيون سراغ تخصص گرفته‌ايد. ثالثا مباني سياسي مخصوصا مباني اعتقادي آن و اصول اقتصادي اسلام در دروس فقه و کلام جزء درسهاي اصلي حوزه است.
    + کمالي 
    ببخشيد. معذرت ميخوام. ولي نقل قول مستقيم از شخص رييس جمهور بود. (فيلمش هم موجوده اگر سي دي 90 سياسي رو پيدا کردين نگاه کنيد ....)
    پاسخ

    سلام. تعيين نفرموديد کدام بخش و کدام کلمات، نقل مستقيم بود!
    + رادمهر 
    نص صريح قرآن ((اطيعو الله واطيعو الرسول واولي الامر منکم ))
    + همشهري 


    شيخ عزيز:

    هرگز از خود پرسيده اي

    کدام ديانت ؟؟؟

    کدام سياست ؟؟؟

    و چه زشت است که برخي حکومت فعلي را با حکومت نبوي مقايسه مي کنند

    از حکومت معصوم تا حکومت نايب عام معصوم به گمانم فاصله هاست.

    شيخ :

    در بي بصيرتي برخي خواص شک نداري چگونه به عوام دلبسته اي !!!!!

    پاسخ

    سلام. شخص معصومين عليهم السلام قابل مقايسه با هيچ کسي نيستند. اما نبايد ترديد داشت که مي‌توان امتي برتر از پيروان پيامبر صلي الله عليه و آله در زمان 23 سال نبوت حضرت داشت. همچنان که اصحاب اميرمؤمنان علي عليه السلام چنان حضرت را خسته کردند که آرزو کرد خدا او را از آنها بگيرد و .... اما اينکه کدام سياست و کدام ديانت، به نظر شما چه بايد کرد؟! چون برخي در حقانيت ديانت اجتهادي و حوکم جمهوري اسلامي و ولايت فقيه ترديد دارند،‌بايد نشست تا ظلم و فساد فراگير شود تا حضرت قائم عليه السلام ظهور کند؟! يعني در طول تاريخ غيبت صغري و کبري بايد احکام اسلام را تعطيل کرد؟ لابد حکومت پهلوي با اجازه خمر و رقص و ساير فسادها و منع حجاب و ... برتر است؟! شکي نيست که اشتباهاتي در حکومت جمهوري اسلامي اتفاق افتاده و مي‌افتد اما به نظر شما راه چاره در برگشت به حکومت شاهنشاهي است؟! در متن اشاره کردم که همين سؤال «کدام ديانت و کدام سياست» شبهه‌اي بوده است که خيلي‌ها به خاطر ناتواني در جواب، آن را حق دانسته و در مقابلش خاضع شده‌اند. ممنون از اظهار نظرتان.
    + کمالي 
    به قول جووناي امروز باريکلا اعتماد به نفس! به قول رييس جمهور محبوب همين گوساله اي که هفت سال پيش طلاب سياسي و با بصيرت برامون زائوندن رو بزرگ کنند بقيش پيشکش. راستي ميشه بپرسم کسي که ديپلم ميگيره ميره حوزه چند واحد سياست يا اقتصاد پاس ميکنه؟
    پاسخ

    سلام. لطفاً نظرتان را با احترام نسبت به ديگران و حدالژقل خالي از توهين بنويسيد. همين تعبير را و بدتر از آن را خيلي‌ها درباره رئيس جمهور سابق به کار بردند. اکنون که تازه رياستي هم ندارد اگر تکرار کنند چه حسي به شما دست مي‌دهد. کسي که منطق قوي داشته باشد، فکر و عملکرد را نقد مي‌کند. با توهين، فقط ضعف منطق نگارنده روشن مي‌شود. ثانيآ مردم (همانهايي که به رأي بيست ميليوني آنها به رياست جمهوري سابق افتخار مي‌کنيد) به رئيس جمهور فعلي هم رأي دادند. لابد مردم وقتي به نفع ديدگاه شما رأي دادند خوبند و وقتي به مخالف ديدگاه شما رأي دادند بد هستند! در منطق شما مردمسالاري و دموکراسي يعني همين؟!
    با سلام
    به روز رساني وبلاگ عماد با مطلب شلمچه

    www.emaad.parsiblog.com

    نظر فراموش نشه
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ دوشنبه 27 شهريور 91 نوشته (طلبه سياسي) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام. ممنونم.
    + رادمهر 
    باز هم پاسخ روشن است اينها دروغگو هستند مي خواهند با ادعاي خط امامي بودن ليبراليسم وديگر ايسمهاي غربي را وارد کشور کنند حرف اينها مانند سکه اي مي ماند که درونش مس وروکش طلا دارد
    + رادمهر 
    پاسخ روشن است
    جمله معروف مدرس:
    سياست ما عين ديانت ما وديانت ما عين سياست ماست
    اصلا مگر در حکومت پيامبر وائمه اطهار دين از سياست جدا بود که حالا افرادي که در حکومتشان انواع واقسام هجمه ها به دين وارد شد حالا نامه نويسيشان گل کرده وبراي کسب محبوبيت دست به قلم مي شوند جالب اينکه در وبلاگي ديگر از جانب سکولار ها مطلب زده بود ما نمي خواهيم حاکم شويم ما تعقل حاکم بر جامعه را مي خواهيم !
    پاسخ

    سلام. پس چرا خيلي‌ها به اقتضاي اين جمله تاريخي شهيد مدرس عمل نمي‌کنند؟!