• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : چهره درخشان واژگوني!
  • نظرات : 2 خصوصي ، 4 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + هاتفي 
    سلام! در جواب آقاي پيري نوشته بوديد که:"گر سن شما اقضا کند قبل از دوم خرداد 76 روزنامه‌هاي چپ آن روز پر بود از اينکه رئيس جمهور ناطق است و تعيين شده است و انتخابات فرماليته است!"
    ميشه اگر ذهنتون ياري ميکنه اسم روزنامه رو بگيد. يا بهتره که شماره هاي روزنامه مورد نظر رو اگر مقدوره بگذاريد مراجعه کنم.
    پاسخ

    سلام. بنده آرشيو روزنامه نيستم. اما حداقل به ستون «الو سلام» روزنامه سلام مراجعه فرماييد. حتي خطبه‌هاي آخرين آقاي هاشمي در سال 76 قبل از انتخابات درباره هشدار درباره سلامت انتخابات که واکنش صريح مقام معظم رهبري را در پي داشت، به نوعي در صدد القاي همين نکته بود. ابزارهاي تبليغي و تخريبي قبل از انتخابات 1388 خيلي شبيه انتخابات 1376 بود.

    بادرود

    انتظارم اين است که جنابعالي قبل از اين که رفرنس مطالبتون را از رسانه هاي اولترامحافظه کار انتخاب نماييد ويک طرفه به قاضي برويد و به خود وهم نحله هايت روحيه کاذب داده واحساس وهم و غرورنماييد مطالبي از کتابهاي دکتر سروش که خوانده ايد(فکرنکنم خوانده باشيد) به نقد بگذاريد وبه چالش بکشيد ماشاالله از مدرکتان و لباستان بر مي ا يد که حداقل ازعلوم منقول وعلم کلام فربه گي لازم داشته باشيد. اميدوارم با مطالعه بيشتر و غور وتفحص از قفس سفت وسختي که براي ذهنت ساخته اي رهايي يابيد چرا که به فول شيخ مفيد تعصب در انديشه موجب زنگار در قلب مي شود. نقد و استدلال وخرد انتقادي است که موجب تعالي و پيشرفت جوامع مي شود نه تعصب در انديشه...........مي گويندسيد رضي در مدح ابواسحاق که يک اديب کافر بود مرثيه اي سرود. مخالفان سيد را سرزنش کردند که چرا سيد رضي بايد کافري را رثا گويد و سيد در پاسخ گفت:من بر دانش او افسوس خوردم نه بر بدن او. اين برخورد سيد رضي باعث شد تا نوه ابو اسحاق مسلمان شود ودر زمره علماي شيعه در ايد.وقتي که يکي از روزنامه هاي دانمارکي به پيامبر اکرم توهين نمود اين دکتر سروش بود که با مقاله اي وزين پاسخ انها را داد اين در حالي بود که حوزه هاي علميه سراسر کشور فقط ان جنايت را محکوم نمودند وبس.....راستي کدام روحاني و متفکري در رد کتاب ايات شيطاني کتابي به رشته تحرير در اورده؟ چار ه اي نداريد بگوييد عطا مهاجراني.........

    پاسخ

    سلام. ممنون از اظهار نظرتان. کتابهاي آقاي سروش را با دقت و حوصله خوانده‌ام. در مناظرات شفاهي و مکتوب بسياري در مقابل همفکران ايشان مشارکت داشته‌ام. و اگر آماده باشيد از هر موضوعي که مربوط به مباحث انديشه‌اي ايشان است حاضرم مباحثه کنم. در ضمن کتاب آيات شيطاني را اگر نخوانده‌ايد بخوانيد. به نظرتان فحش‌نامه، نياز به پاسخ دارد؟ در حوزه هم پاسخ داده شد. حتي پاسخ آقاي مهاجراني که بر اساس سليقه فکري خاص خود او بود و با برخي از مسلمات شيعه همخواني نداشت، توسط برخي از حوزويان نقد و کتابش هم منتشر شد.
    + رضاپيري اردکاني 
    سلام مجدد .هدفم ازپاسخگويي مجدد بحث منطقي ست نه کل کل :باشد باشماموافقم ازنظرمن حمله کنندگان به مسجدلولاگر وآنهاکه فرموديد هم فتنه گرند. آيا آنهايي که من هم گفتم به نظرشمافتنه گرهستنديانيستند؟ بااين تفاوت که افرادمورد اشاره من آنهايي هستندکه به اسم اسلام ، باعکس رهبري ، مدعي دينداري و باظاهري ريش دار ومتدين هل من ناصرطلبيده و بامصونيت آهنين به تجمعات و..حمله ورمي شوند وبنوعي تيشه به ريشه دين مي زنند. اما افرادمورد اشاره شما بنوعي ظاهري غرب گرايانه داشته مدعي دين واسلام نبوده وفريادوااسلاما سرنمي دهند. بنظر من خطر واثرات مخرب افرادخطاکارمدعي دينمداري ازخطر افرادي که اشاره نموديد هزاران برابر بيشتراست.2- من انتخابات رازيرسوال نبرده ام که گفته اي جرزني کرده ام .گفته ام انتخاب آزاد .يعني مجوز حضورافراداصلاح طلب همچون خاتمي بعنوان کانديدادرانتخابات . بديهي است درانتخابات88 تخلفات فراواني چون توزيع سيب زميني وتراول درمناطق روستائي ومحروم - افزايش ناگهاني حقوق کارمندان وبازنشستگان درزمان انتخابات وکاهش آن پس انتخابات-پرداخت سودسهام عدالت که پس ازآن ديگرخبري نشد و..صورت گرفته که منجربه خريد راي اکثراازمناطق محروم گرديده که وقوع يکي ازآنها درانتخابات مجلس دريک شهر ، قطعا انتخابات آن شهرتوسط شوراي نگهبان باطل ولي درانتخابات رياست جمهوري ناديده گرفته شد.3-درخصوص بلاهاي اصلاح طلبان براصول گرايان هنوزيک موردمستند زنداني شدن يک اصول گرا وداغ ودرفش شدن او رانياورده ايد .فقط کلي مي گوييد.بيرون گوديد ومي گوييد لنگش کن .
    پاسخ

    سلام. ممنون از توجه شما. 1. با بند يک کاملا موافقم. اما نبايد باعث شود که خطر فتنه‌اي که خواص به دنبال آن بودند فراموش شود؛ هر چند بدنه اجتماعي از آن اطلاع نداشت و به محض روشن شدن حقيقت، از آن فاصله گرفت. 2. در مجلس هفتم، هشتم و نهم با وجود حضور بسياري از چهره‌ةاي اصلاح‌طلب، نتيجه به کام آنها نبود. 3. و مگر در انتخابات رياست جمهوري 76 رئيس جمهور وقت به صراحت به نفع آقاي خاتميي موضع نگرفت و مگر آقاي خاتمي در سال 84به صراحت به نفع آقاي هاشمي موضع نگرفت؟ همه از رات قدرت استفاده کرده‌اند اما آقاي احمدي نژاد با هزينه کمتر به گونه‌اي موضع گرفت که به سودش تمام شد. من هر دو کار را نادرست مي‌دانم. 3. مگر آقاي سروش زنداني شده بود که فرار کرد؟! از بيرون نمي‌گويم لنگش کن. بارها انواع فشارها و تهديدهاي اصلاح‌طلبان عليه مقالاتم را به چشم ديده‌ام! ممنون از حوصله شما.
    + رضاپيري اردکاني 
    سلام دکترخيلي وقت است برايتان نظر نداده ام گفتم شايد دلتنگم شده ايد حالانظرمي دهم :1-اين ياسرجبرئيلي کيه؟ يکي ازقلم بدستان کيهان يا رجانيوز؟ 2- امثال دکترسروش را جنابعالي و همفکرانتان فراري داده وبه دامان دشمنان هل داده ايد وگرنه او هنوز ملاصدرابود .بلاهايي که بر او و داماد او آورده اند اگربرسرشماهم مي آوردند ازکشور وعلاقه به مسئولان کشورگريزان بوديد. 3- گفتيداصحاب فتنه .بنظر من فتنه گر همانهايي هستندکه فاجعه کهريزک وخوابگاه سبحان و کوي دانشگاه رارقم زده اند .همانهايي که موقع سخنراني سيدحسن خميني درحرم امام برعليهش شعارمي دهند .همانهايي که درتظاهرات به امثال هاشمي رفسنجاني اهانت مي کنند. جناب دکتر اگر دوستانتان درشوراي نگهبان اجازه انتخابات آزاد رادرخرداد 92 بدهند و امثال خاتمي ها حضوريابند فتنه وفتنه گررابخوبي به شما وامثال شما خواهندشناساند.به اميد آنروز.
    پاسخ

    سلام. از اينکه مرا از نظرات خود بهره‌مند مي‌کنيد خوشحالم. اين نکته را از صميم قلب عرض مي‌کنم. اما حاشيه‌اي بر نکاتي که فرموديد. 1. جهت خوشحالي شما عرض مي‌کنم که اين کتاب را خبرگزاري فارس منتشر کرده! اما جناب آقاي پيري. مطالب کتاب دو دسته است. يک دسته تحليلهاي نويسنده است و دسته ديگر، نقل‌قولهايي که تماماً بر اسناد مبتني است؛ و اتفاقا غالب اسناد هم از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب دروان اصلاحات است. من و شما مي‌توانيم تحليلها را سليقه‌اي بدانيم. و به همين جهت هم با برخي از تحليلهاي نويسنده موافق نيستم اما اخبار و اسناد که جاي انکار ندارد. پيشنهاد مي‌کنم شما نيز هر چند با نگاهي انتقادي اين کتاب را بخوانيد و به جاي نقد نويسنده، مطالب را نقد کنيد. 2. نمي‌دانم چرا در دوراني که اصلاحات حاکم بود و اين همه بلا بر سر اصولگرايان از بدنه تا متفکران در آوردند، هيچکدامشان فراري به دامن غرب نشدند؟! سؤال ديگر، اگر يک نفر از اصولگرايان به غرب پناهنده شده بود، فکر مي‌کنيد خوراک تبليغاتي چند سال اصلاح‌طلبان فراهم مي‌شد؟! 3. جالباست که فاجعه کهريزک فتنه است اما به آتش کشيدن مسجد لولاگر و حمله به نمازگزاران روز عاشورا و حمله به پايگاه بسيج و کتک زدن هرکسي که ريش دارد و ... فتنه نيست! درباره حادثه کوي دانشگاه، حتما نگاهي به کتاب محل بحث بيندازيد. 4. جناب آقاي پيري انتخابات مجلسي که جناب آقاي تابش با رأي بالا انتخاب شد، امثال عليخاني و کواکبيان و خباز و ... رأي نياوردند. آقاي ناطق که رأي نياورد شجاعانه به رقيبش تبريک گفت. جر زني در انتخابات کار خوبي نيست. اينکه هر وقت رأي داشتيم بگوييم انتخابات سالم بوده و هر وقت رأي نداشتيم بگوييم ناسالم بوده جز يکي بجر زني و ازي بچگانه نيست. اگر سن شما اقضا کند قبل از دوم خرداد 76 روزنامه‌هاي چپ آن روز پر بود از اينکه رئيس جمهور ناطق است و تعيين شده است و انتخابات فرماليته است! از اين تبليغات و شايعات که به عنوان آتش تهيه فتنه است زياد ديده‌ايم. رأي مردم هميشه بايد فصل الخطاب باشد،؛ چه نتيجه به مذاق ما خوش آيد و چه خوش نيايد. موفق باشيد.