• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : گند معمار انديشه ديني اصلاحات
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    اولا فکرکنم شمامنتقدان وضع بد اقتصادي (ازجمله تورم، گراني، بيکاري) و يامنتقدان وضع بدسياسي (انتصابهاي رييس جمهور، رفتارهاي رييس جمهور، رفتارهاي حاکميت با منتقدان ازجمله روزنامه ها و خبرنگاران) و ... را با اصلاح طلبان اشتباه گرفته ايد. اصلاح طلبان بخشي ازاين بدنه هستند.
    دوما حتي اگر باتسامح به مسئله نگاه کنيم بي انصافي کرده ايد و همه اصلاح طلبان را بايک چوب رانده ايد. در بين اصلاح طلبان طيف هاي زيادي است از حجه الاسلام مجيدانصاري تا سعيدحجاريان تا مجتهد شبستري تا مصطفي ملکيان تا ... حتي من در جلسات مناظره بين دو اصلاح طلب بوده ام که گاه ازنظرفکري 180 درجه باهم متفاوت بودند. شايدتنهانقطه اشتراکشان انتقاد ازحاکميت بود...
    سوما بر فرض آقاي سروش اين صحبتها را کرده است،بازهم دانستن حق مردم است.
    چهارما برفرض که اين صحبتها توسط متفکري مثل سروش مطرح شده است چرا ازسيره ائمه پيروي نميکنيد؟ به جاي تخريب کردن با کاريکاتور و توهين به ايشان، جواب درستي به مسئله بدهيد. وظيفه شما خراب کردن آدمها نيست.
    پنجما بخشي از تندرويهاي امثال سروش و ديگراني که به خارج گريخته اند بر گردن چماقهاي تکفيري است که درداخل بر سرشان کوبيدند و به خارج فراريشان دادند . ...
    پاسخ

    سلام جناب آقا يا خانمي که خود را احمدي معرفي کرده‌ايد. 1. در نوشتن نظر عجله نکنيد و يکبار ديگر در عنوان "معمار انديشه ديني اصلاحات" تأمل کنيد. بنده به انديشه ديني و ايدئولوگهاي اصلاحات پرداختم و کسي نمي‌تواند انکار جايگاه بزرگ سروش در ايم مقام شود. به مطالبات اقتصادي و سياسي نپرداختم که نقد شما وارد باشد. 2. باز هم به انديشه ديني اصلاحات برگرديم. آقاي انصاري که در اين موضوع (بنيانهاي انديشه ديني اصلاحات)تاکنون براي براي گفتن نداشته و البته ادعايي در اين عرصه هم نداشته است. آقاي حجاريان هم که انديشه‌پرداز ديني نيست و در مباحث اجتماعي انديشه ديني حرف سورش را بازنويسي مي‌کند. آقاي ملکيان و شبستري هم در نگاه فعالان انديشه ديني اصلاحات درجه دوم محسوب مي‌شوند. پس همان شد که گفتيم يعني سروش معمار انديشه ديني اصلاحات است. حرفهاي آقاي سيد محمد خاتمي در تمجيد از سروش را بارها و بارها مرور کنيد.3. بله دانستن حق مردم است تا بنيانها و ساختهايي که جريان اصلاحات در فضاي انديشه ديني در بلند مدت دنبال آن است را بداند.4. سيره اهل بيت در مخالفان فکري که گرفتار شبهه علمي بودند مدارا بوده است. همان اهل بيت فرمودند که کسي که منکر ضروريات دين است مرتد و محکئوم به اعدام است و هيچ کس حق جلوگيري از اين حکم الهي را ندارد. پيامبر در جريان فتح مکه فرمود برخي از مخالفان را به قتل برسانند حتي اگر به پرده‌هاي خانه کعبه آويزان شده باشند!5. به نظر شما چه جوابي به اين انسان و اين حرف بايد داد؟!!!!!6. اگر همين چماقهاي تکفيري نبود به نظر شما اين آقايان چيزي از دين باقي گذاشته بودند؟7. بالاخره نفرموديد که در فتواي اخير سروش، با او هم‌عقيده هستيد يا نه؟!
    + محمد رضا رادمهر 
    بزرگ اصلاحات اينه قابل توجه ميني اصلاح طلباي اردکان
    پاسخ

    البته در شهر کمتر اصلاح‌طلب فکري داريم. بيشتر احساسي و تعصبي‌اند و البته از انديشه‌هاي بنيادين اصلاح‌طلبي بي‌خبر.
    + همشهري 
    قابل توجه: در مجلس پنجم وقتي كه بحث آقاي مهاجراني مطرح شد، يكي از نمايندگان مجلس مطرح كرد كه ايشان نسبت به افكار آقاي سروش چنين و چنان است. آقاي خاتمي اظهار داشت آقاي سروش را شما نمي شناسيد آقاي سروش شخصيتي مانند ملاصدرا هستند كه قرن ها بايد بيايند و ملاصدرا را بشناسند.
    پاسخ

    من هم اين جمله را شنيده‌ام و فوق العاده مشهور است، اما چون به سندش دسترسي نداشتم ذکر نکردم.